Ik wil me suzuki tsx wat terug voeren.
Loopt nu zo'n 68
50cc membraam geen idee welk merk.
Volgens mij 16 mm mikuni
Prima pijp.
Tandwiel verhouding 11-54
Heb met 12 54 al iets terug kunnen voeren alleen zakt die dan wat weg in de 5.
Welke verhouding zou ik ongeveer op moeten zitten hoor een 50-55 kmh
Wil verder geen andere cillinder oid plaatsen
En weet iemand waar ik een complete set spaken kan krijgen voor voor en achterveld
Dit bericht is gewijzigd door mestyle op 13-8-2022 om 21:12 uur.
Je zou juist sneller moeten gaan met een groter voortandwiel.
De enige reden dat je nu langzamer gaat is omdat de brommer nu het vermogen niet heeft om met een groter tandwiel de maximale toeren te halen.
En dat wegzakken zal alleen maar erger worden als je groter gaat.
Beter plaats je een prop in je uitlaat die je uitboort of vijlt tot gewenste snelheid, met de oude twv van 11-54 zodat je nog wat koppel overhoudt.
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Moet wel te vinden zijn. Anders bij kawasaki ar50 kijken. Suzuki en kawasaki hebben de zelfde steek. Ik heb er volgens mij nog een nieuwe 56 tands liggen.
Ik zou niet met de caburateur knijpen of proppen in de uitlaat maken. Beter een kleine cabrateur monteren .
Leertouwer soest. Vdh parts goudswaard.
Daar heb ik ze van.
Ik heb 46 en 49 liggen. Groter als 54 kan ik op het moment niet vinden.
Dat moet heetten dat jij meer toeren maakt dan de orginele cilinder.
Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 14-8-2022 om 16:05 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Moet wel te vinden zijn. Anders bij kawasaki ar50 kijken. Suzuki en kawasaki hebben de zelfde steek. Ik heb er volgens mij nog een nieuwe 56 tands liggen.
Ik zou niet met de caburateur knijpen of proppen in de uitlaat maken. Beter een kleine cabrateur monteren .
Leertouwer soest. Vdh parts goudswaard.
Daar heb ik ze van.
Ik heb 46 en 49 liggen. Groter als 54 kan ik op het moment niet vinden.
Dat moet heetten dat jij meer toeren maakt dan de orginele cilinder.
Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 14-8-2022 om 16:05 uur.
Dan zal ik eens op kawasaki zoeken. Heb nu 11 54 met een aanslag in de carburateur dat ik niet volgas meer kan rijden.innde 4 e versnelling loopt die nu 55 km per uur en in de 5 zakt die terug. Als ik hem nu nog zo kan kringen dat die in zijn 5 e versnelling de 55 kmh rijd ben ik helemaal blij liefst nog zonder die begrenzing in de carburateur.
Maar wil niet hhharder meer dan 55kmh wil er beetje tour brommer van maken dat harde hoeft niet meer
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik zou de orginele spullen monteren.
De alternatieve die opgeworpen worden...
Of een slechte mengverhouding. Of het hij loopt warm.
Motor loopt verder goed en trekt opzich ook wel door. Vooral als ik de ring die ik nu boven de veer in de carburateur heb gezet om. Geen volgas meer te kunnen geven eruit haal. Dan loopt die weer 68aaar dat wil ik niet. Ik heb wel een orginele cillinder zonder membraam liggen maar dan komt er wel de zelfde carburateur en uitlaat op en ook met afstellen loopt dat nog minder als die nu doet. Laat eerst de ring wel in de carburateur en ga nog eens opzoek na een ander tandwiel.
Wat een optie is. Een universeel tandwiel ketting maat 420 of 424 bestellen.
Daar het midden van zoeken. Je bestaande tandwiel er op leggen een aftekenen. Een dan met arbeid de boel pas maken.
Kost 5 euro. Heb je wel wat te doen.
Een je hoeft aan de motor niets te veranderen. De boel afknijpen bij een 2 takt is niet wat.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik weet nog niet of groter als 54 leverbaar is.
Wat een optie is. Een universeel tandwiel ketting maat 420 of 424 bestellen.
Daar het midden van zoeken. Je bestaande tandwiel er op leggen een aftekenen. Een dan met arbeid de boel pas maken.
Kost 5 euro. Heb je wel wat te doen.
Een je hoeft aan de motor niets te veranderen. De boel afknijpen bij een 2 takt is niet wat.
Heb ik ook al aan gedacht opzich is het niet echt knijpen maar meer dat je gashendel niet voluit kan doen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Je cilinder is zo. Die wil dat toerental lopen. Goedschiks kwaadschiks.
Daar door kun je de 5 versnellingen niet trekken. Dan kun je beter de orginele cilinder monteren. Dan ben je met het gehouwehoer klaar.
Ja maar staat me nog wat bij vanuit verleden dat de originele ook niet lekker in de 5 reed. Maar dat zou dan mis wel weer ij tandwiel verhouding zitten.orgineel is het geloofnik 12 om 51. Kan ik ook nog proberen. Als ik geen 55 tands tandwiel vinden kan wat op maat te maken is
Ja maar staat me nog wat bij vanuit verleden dat de originele ook niet lekker in de 5 reed. Maar dat zou dan mis wel weer ij tandwiel verhouding zitten.orgineel is het geloofnik 12 om 51. Kan ik ook nog proberen. Als ik geen 55 tands tandwiel vinden kan wat op maat te maken is
Nu de orginele.cillinder membraamloos er opnzitten voor de rest ook met de 16 mm en 11 om 54 vertanding. Loopt opzich mooi. Nu alleen max 43 gehaald op de teller. Denk de tandwiel verhouding nog iets anders en een ietsjes grotere sproeier denk ik. Dat die dan wel na zin loopt