Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Hulp nodig, Puch MS50 wil onder geen beding lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70026 - Hulp nodig, Puch MS50 wil onder gee...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan w. 50 15-8-2022 18:44 Print reply

Posts: 931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JohnnyS
@jan w

Spoelpoorten zijn dan niet volledig open, zuiger dekt nog een klein gedeelte onder af, kan dit problemen geven?


Nee. Maakt niet uit. Is geen reden om niet te kunnen starten.

Ik weet niet waarom die niet wil starten.
Ook al zou alles niet perfect zijn. Dan moet die nog starten.

Je had de ontsteking op 1.7 mm gezet?
Bij 43mm slag is dat. 20.80 graden voor het bdp.
Dat is best veel. Orgineel is dat 16.50- 17.50 graden

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 15-8-2022 om 20:53 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 15-8-2022 om 20:55 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
JohnnyS 16-8-2022 14:53 Print reply
Posts: 15
@jan w

Kan hem wel iets verstellen, stond namelijk in de oude handleiding tussen 1.6 en 1.8mm voorontsteking, vandaar. Maar hij zou gewoon moeten lopen...

Zou het mogelijk zijn dat de karter ofzo ergens iets lek is en hij gewoon een bult lucht zuigt en compressie verliest oid? Verkeerde cilinder? Dat deze al gaar was toen ik hem kocht? Of iets met de krukas?


Snap het ff niet meer, vandaar dat ik t forum ook begon, ben echt ten einde raad...
 
jan w. 50 16-8-2022 19:08 Print reply

Posts: 931
Zo ver ik weet is dat een mooie voor ontsteking voor 70 cc.

Vorige pagina dat verhaal met die tuinslang wat ik afstak.
Dat is een beunhaas die motorblok afperst.
Kan ook met een compressor een reducer ventiel op 1 bar.
Misschien dat het ergens lekkage te vinden is. Voetpakking. Olie keering. Carter helften. Pakking spruitstuk.

Geen 8 of 10 bar op zetten. Niet dat je dadelijk je zelf dood schiet. Met een krukas keering
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
JohnnyS 28-8-2022 21:04 Print reply
Posts: 15
@Jan w

Heb verscheidene dingen geprobeerd maar kom er zo niet achter, veel laat ie niet door.

Wat wel heel raar was, ik deed een lekke cilinderkop erop, en toen spoot het er als een gek uit tussen de kop en cilinder (dus kwam het opeens wel bij de bougie). Maar als het goed ''afsluit'' komt er niets bovenin, blijft het bij de uitlaat eruit komen, en onderin de karters bij de krukas liggen.

Betekent dit dat er toch een lek is waardoor hij geen karterdruk opbouwt, of kan dit aan een verkeerde krukas liggen?

Het enige wat het in mijn ogen nog kan zijn is toch een lek, of een verkeerde krukas, is dit mogelijk? Zo ja, dan moet ik maar een andere krukas regelen en wederom alles ''nog beter'' dichten, misschien met vloeibare pakking achter de normale pakking.

Mvg
Sander
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-8-2022 21:56 Print reply

Posts: 8459
Haal je uitlaat er eens af, en kijk of hij niet (bijna) dicht zit.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
JohnnyS 30-8-2022 18:38 Print reply
Posts: 15
Zit wel wat troep in uiteraard maar is verder gewoon "open". 2 takt brommers starten normaal ook wel zonder uitlaat, maar dan geeft ie ook geen kick
 
jan w. 50 2-9-2022 16:27 Print reply

Posts: 931
Toch iets met de caburateur?
Of het tijdstip van ontsteking.

Orginele spullen gebruikt bij het op bouwen. Ik weet het ook niet
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
JohnnyS 2-1-2024 15:13 Print reply
Posts: 15
Heb zo nooit meer hier op geantwoord, maar wou toch even de oplossing noh melden wat het toendertijd was.

Bobine werkte wel maar was aardig brak, hij vonkte wel, maar blijkbaar niet goed genoeg (of niet onder druk). Deze vervangen en hij sprong gelijk aan
 

Dit topic is 2722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved