Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Hulp nodig, Puch MS50 wil onder geen beding lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 75 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70026 - Hulp nodig, Puch MS50 wil onder gee...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JohnnyS 8-8-2022 13:10 Print topicpost
Posts: 11
Dag mede forumgebruikers, eerste post die ik in al die jaren op een forum plaats, ben een beetje ten einde raad met die brommer.

Tijd terug een MS50 1956 gekocht om op te knappen, frame is gespoten, vork etc gereviseerd, blok gereviseerd, vervangen en aangepast wat nodig was enz enz.

Nou probeerde ik hem voor de eerste keer te starten, startte niet, no big deal, gebeurt wel vaker,

even de boel nalopen, opnieuw even afgesteld (1,7mm voorontsteking) nieuwe contactpunten (0,4mm tussen in open stand), condensator, nieuwe bougie, vrijwel alles vervangen, vonkt mooi blauw, dus daar kan het niet aan liggen.

Nieuwe cilinder incl zuiger die hierbij zat (zuiger uiteraard gemonteerd met pijl richting uitlaatpoort), compressie niet ''super'' was een vrij goedkope cilinder maar ala, heeft compressie, zeker genoeg om te lopen.

nieuwe pakkingen, benzine gaat in de vlotterbak, maar daar begonnen de PROBLEMEN.... hij lijkt na gasgeven alleen uit te blazen richting luchtfilter, niet aan te zuigen, keerringen zijn nieuw, pakkingen zijn nieuw, zuiger zit goed, choke erop, geeft geen kick, zelfs geen kuchje.

BOUGIE BLIJFT KURKDROOG ONGEACHT WAT IK DOE.

uitlaat met compressor lucht door geblazen, gaat er gewoon goed door.

Toen dacht ik, gooi ik er wel een slomp benzine in (via bougiegat) en een beetje remreiniger, moet ie toch een kick geven al is het maar een klein kuchje, maar nee wederom NIETS.

Ik begrijp het niet echt, waar kan dit aan liggen? Naar mijn weten heb ik alles uitgesloten, is er iets wat ik over het hoofd zie? bougie die niet onder druk vonkt? zuiger die verkeerd in de fabriek gegraveerd is dat de pijl verkeerd staat? wat is het ?

Mvg
Sander


 

Aprilia RX 50 2003 8-8-2022 13:41 Print reply

Posts: 6655
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JohnnyS
Dag mede forumgebruikers, eerste post die ik in al die jaren op een forum plaats, ben een beetje ten einde raad met die brommer.

Tijd terug een MS50 1956 gekocht om op te knappen, frame is gespoten, vork etc gereviseerd, blok gereviseerd, vervangen en aangepast wat nodig was enz enz.

Nou probeerde ik hem voor de eerste keer te starten, startte niet, no big deal, gebeurt wel vaker,

even de boel nalopen, opnieuw even afgesteld (1,7mm voorontsteking) nieuwe contactpunten (0,4mm tussen in open stand), condensator, nieuwe bougie, vrijwel alles vervangen, vonkt mooi blauw, dus daar kan het niet aan liggen.

Nieuwe cilinder incl zuiger die hierbij zat (zuiger uiteraard gemonteerd met pijl richting uitlaatpoort), compressie niet ''super'' was een vrij goedkope cilinder maar ala, heeft compressie, zeker genoeg om te lopen.

nieuwe pakkingen, benzine gaat in de vlotterbak, maar daar begonnen de PROBLEMEN.... hij lijkt na gasgeven alleen uit te blazen richting luchtfilter, niet aan te zuigen, keerringen zijn nieuw, pakkingen zijn nieuw, zuiger zit goed, choke erop, geeft geen kick, zelfs geen kuchje.

BOUGIE BLIJFT KURKDROOG ONGEACHT WAT IK DOE.

uitlaat met compressor lucht door geblazen, gaat er gewoon goed door.

Toen dacht ik, gooi ik er wel een slomp benzine in (via bougiegat) en een beetje remreiniger, moet ie toch een kick geven al is het maar een klein kuchje, maar nee wederom NIETS.

Ik begrijp het niet echt, waar kan dit aan liggen? Naar mijn weten heb ik alles uitgesloten, is er iets wat ik over het hoofd zie? bougie die niet onder druk vonkt? zuiger die verkeerd in de fabriek gegraveerd is dat de pijl verkeerd staat? wat is het ?

Mvg
Sander




Ben je 100% zeker dat deze cilinder en zuiger bij elkaar horen en bij deze brommer.

Ik hoor jou over uitblazen door de inlaat. Dit is een zuiger gestuurd blok. Is het mogelijk dat je een membraan gestuurde cilinder hebt en die dus bij de neergaande slag de lucht de inlaat uit perst ipv de cilinder in?

Benzine in de cilinder gieten werkt eigenlijk nooit. Start spray of een beetje remreiniger wil vaak wel. Na de remreiniger wel gelijk vettigheid er in natuurlijk.

 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB.
jan w. 50 8-8-2022 15:58 Print reply

Posts: 815
Zuiger hemd wel lang genoeg. Dat die de inlaat poort niet helemaal afsluit?

Het kan zo zijn bij zuiger gestuurde cilinders. Dat als die langzaam draait.
Die een beetje mengsel trug blaast. Bij het neer gaan van zuiger. Omdat de poort nog niet geheel gesloten is.
Zeker als die een grote inlaat poort heeft.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
JohnnyS 8-8-2022 17:42 Print reply
Posts: 11
@ aprilia

Heb dit ''setje'' zo gekocht bij puchshop, zuiger was al inbegrepen bij de cilinder, het uitblazen bij de uitlaat bedoelde ik dat ik dit zelf ''handmatig'' had gedaan toen ik hem gewoon los in me hand had, met een compressor erdoor om te controleren of er geen prop of troep oid de doorgang blokkeerde, dat bedoelde ik ermee.

Is gewoon een cilinder voor spruitstuk aansluiting. Oude encarwi carb's hebben gewoon deze aansluiting aan de carb zitten, dus het is cilinder naar carburateur.

Ook met remreiniger gaf hij geen kick, bij inspuiten bij carb niet en bij de kop ook niet.

@jan w

Weet zo niet wat je precies met zuiger hemd bedoelt, de cyl en zuiger horen bij elkaar, wat ik wel een beetje frapant vond, was dat er een paar mm voorin de cilinder ''over'' is als de zuiger in zijn hoogste punt staat. Heb wel geprobeerd een lange shaft bougie erin te doen als test om dit te compenseren, maar toen deed hij ook wederom nada noppes.


Wat wel zo lijkt, is dat er bij de uitlaat wel benzine komt, omdat hier wat uit droop na een tijdje een boor op het vliegwiel te hebben gezet.

Dit bericht is gewijzigd door JohnnyS op 8-8-2022 om 17:44 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-8-2022 17:50 Print reply

Posts: 8196
Door- en door- en doorstarten, kan dat met een boormachine op het vliegwiel bij een Puch...doe dat dan.
Als hij ontsteking heeft moet hij gewoon vroeg of laat starten zo.
Vrij normaal als je een nieuw of gereviseerd blok de eerste keer wil laten draaien.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
JohnnyS 8-8-2022 17:57 Print reply
Posts: 11
@ pangolopalanga

Had hem al een tijdje erop gehad (gok 20 sec totaal ofzo) maar gaf geen kick, bougie blijft ook droog, komt geen spettertje bij
 
Aprilia RX 50 2003 8-8-2022 18:24 Print reply

Posts: 6655
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JohnnyS
@ aprilia

Heb dit ''setje'' zo gekocht bij puchshop, zuiger was al inbegrepen bij de cilinder, het uitblazen bij de uitlaat bedoelde ik dat ik dit zelf ''handmatig'' had gedaan toen ik hem gewoon los in me hand had, met een compressor erdoor om te controleren of er geen prop of troep oid de doorgang blokkeerde, dat bedoelde ik ermee.

Is gewoon een cilinder voor spruitstuk aansluiting. Oude encarwi carb's hebben gewoon deze aansluiting aan de carb zitten, dus het is cilinder naar carburateur.

Ook met remreiniger gaf hij geen kick, bij inspuiten bij carb niet en bij de kop ook niet.

@jan w

Weet zo niet wat je precies met zuiger hemd bedoelt, de cyl en zuiger horen bij elkaar, wat ik wel een beetje frapant vond, was dat er een paar mm voorin de cilinder ''over'' is als de zuiger in zijn hoogste punt staat. Heb wel geprobeerd een lange shaft bougie erin te doen als test om dit te compenseren, maar toen deed hij ook wederom nada noppes.


Wat wel zo lijkt, is dat er bij de uitlaat wel benzine komt, omdat hier wat uit droop na een tijdje een boor op het vliegwiel te hebben gezet.

Dit bericht is gewijzigd door JohnnyS op 8-8-2022 om 17:44 uur.


Ik had het ook over het uitblazen richting het luchtfilter, de inlaat dus.

Kan nog steeds zijn dat je een cilinder hebt waar een membraan in hoort. Vraag dat eens na bij de verkoper.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB.
jan w. 50 8-8-2022 19:49 Print reply

Posts: 815
Het is bij die cilinders normaal dat de zuiger een paar mm trug blijft van de bovenkant. Als je de zuiger op het o.d.p draait. Zijn dan de spoel poorten geheel geopend?

Membraan cilinder is volgens mij niet leverbaar bij ms50.

Doe een stukje tuinslang aan het spruitstuk. Draai de zuiger naar b.d.p.
Andere uiteinden van de slang in je mond.
Een dan blazen.

Als het je lukt om vlot uit te blazen.
Dan zit er ergens een lekkage.



 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-8-2022 19:57 Print reply

Posts: 8196
Even logisch redenerend, een droge bougie betekent niets in combinatie met wel benzine in de uitlaat. Heb je een vonk ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
JohnnyS 8-8-2022 22:43 Print reply
Posts: 11
@aprilia

Excuses, verkeerd gelezen, las uit ipv inlaat. Tis geen membraam cilinder, betreft deze:

https://www.puchshop...search=cilinder%20ms

@jan w

Zal ik morgen even moeten uitproberen, nog niet gecheckt of ze dan volledig open zijn, stelt me in ieder geval gerust dat dat kleine stukje wat hij terug staat van de bovenkant geen probleem kan opleveren.

@ pangalopalanga

Vonk is er gewoon, mooi blauw.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-8-2022 23:44 Print reply

Posts: 8196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JohnnyS
Wat wel zo lijkt, is dat er bij de uitlaat wel benzine komt, omdat hier wat uit droop na een tijdje een boor op het vliegwiel te hebben gezet.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JohnnyS
Vonk is er gewoon, mooi blauw.


Dus alles in orde nu ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
JohnnyS 9-8-2022 11:36 Print reply
Posts: 11
@pangolopalanga

Nee ben verder nog steeds niet verder gekomen, wil niet aan slaan.
 
honda fryslan 10-8-2022 18:25 Print reply

Posts: 1914
Spuit eerst eens wat remreiniger in de carburateur.

Start de brommer dan wel (even) dan moet je het zoeken in je brandstof aanvoer.
Doet de brommer nu ook niks moet je het zoeken in de ontsteking.

Ps hoe oud is de brandstof die in de tank zit?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
JohnnyS 15-8-2022 9:09 Print reply
Posts: 11
@honda fryslan

Brommer geeft ook geen kick na inspuiten remreiniger, ontsteking heeft nieuwe contactpunten, condenesator bougiedop, bougiekabel en bougie, geeft een mooie vonk.

Heb de benzine nieuw in de tank gegoten (weekje terug)



Dit bericht is gewijzigd door JohnnyS op 15-8-2022 om 9:10 uur.
 
JohnnyS 15-8-2022 9:21 Print reply
Posts: 11
@jan w

Spoelpoorten zijn dan niet volledig open, zuiger dekt nog een klein gedeelte onder af, kan dit problemen geven?
 
JohnnyS 15-8-2022 10:42 Print reply
Posts: 11
Dacht heb alles geprobeert dus waarom niet, zuiger eens omgedraait, met pijl naar boven (openingen vd zuigerveren nu richting de inlaat) en hij gaf een paar pufjes en wou bijna even aan gaan, maar erna weer niets en kreeg het niet meer voor elkaar om er leven uit te krijgen, iemand met raad?

Hij spuit ook veel benzine bij de uitlaatpoort en carb eruit

Dit bericht is gewijzigd door JohnnyS op 15-8-2022 om 11:46 uur.
 

Dit topic is 789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved