Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Het fantastische A1-, A2 en/of budgetmotortopic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 251 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69994 - Het fantastische A1-, A2 en/of budg...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-5-2022 19:49 Print topicpost

Posts: 8113
Je rijdt met een motor, maar je buur denkt dat het een brommer is ?
Je maakt je enigszins zorgen om een pink slip race tegen een of andere Kreidler of MBX ?
Je rijdt fluitend voorbij een rollenbank ?
Je dealer probeert je al een hele tijd je spaarpot te ontfutselen ?
Je rat bike bevat onderdelen die weliswaar van metaal zijn, maar je weet zelf niet veel te vertellen over de origine ?

Welkom in het fantastische A1-, A2 en/of budgetmotortopic !

Post hier je technische vragen of toon je nieuwe liefde met twee wielen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Aprilia RX 50 2003 15-5-2022 19:51 Print reply

Posts: 6589
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Momenteel ben ik bezig aan een Yamaha XV500, kostte eigenlijk niets maar doet eigenlijk ook niets.

Stuff voor het fantastische A1-, A2 en/of budgetmotortopic !


Hahaha kun je daar ook geen bromfiets trappers op krijgen? Mooie ligfiets van maken.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-5-2022 22:42 Print reply

Posts: 8113
Ik ben er nu achter dat hij een TCI heeft, en dus niets doet zonder batterij. Deed ook niets met startkabels op de batterijpolen. Vandaag online een accu gekocht. Als dat geen succes is, is het volgende de startbeveiligingen overbruggen. Tenminste ik geloof dat je ze moet overbruggen, heb ook al gehad dat ze open moesten blijven om de veiligheid uit te schakelen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 16-5-2022 9:09 Print reply

Posts: 6589
Dat hij zonder accu niks doet is eigenlijk wel standaard op motoren.

De term TCI ken ik niet?

Je kunt eens proberen het systeem zo klein mogelijk te maken, al ontkom je vaak niet aan de ecu, als daar een startonderbreker in zit ben je af.

Motoren hebben vaak ook een zijstandaard schakelaar. Zijstandaard uitgeklapt in de versnelling, geen vonk. Ik heb hier zelfs een ouder type F650 gehad die op de zijstandaard helemaal niet vonkte.
Misschien iets om rekening mee te houden.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-5-2022 17:53 Print reply

Posts: 8113
Een TCI is de gelijkstroom tegenhanger van de CDI.
Net met de nieuwe batterij geprobeerd, dashboard doet niets, schakelaars doen niets.
Inderdaad de startbeveiligingen nu eens overbruggen.
Ik vind geen goed draadschema voor de XV, dus foutzoeken wordt a PIA.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 17-5-2022 9:45 Print reply

Posts: 6589
Mmm dat is wel vreemd, ik kan me niet herinneren dat de startonderbreking iets van doen heeft met verlichting etc normaal.

Welk bouwjaar is hij van? Misschien dat ik iets kan vinden...

Edit:
https://www.nr1motor...34UCv3xoCzwwQAvD_BwE
Vrij mooie boeken altijd, met draadboomschema's in kleur.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-5-2022 om 9:47 uur.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Aprilia RX 50 2003 17-5-2022 11:02 Print reply

Posts: 6589
De XL125 hier aan de loop. Loopt echter nog niet mooi, slaat over op de ontsteking, vooral met de verlichting aan.

Niet toevallig iemand nog een 6V ontsteking voor oude Honda's liggn
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
JB1 17-5-2022 11:48 Print reply

Posts: 14881
Altijd CB500 PC32 kopen, is rees
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-5-2022 15:03 Print reply

Posts: 8113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Mmm dat is wel vreemd, ik kan me niet herinneren dat de startonderbreking iets van doen heeft met verlichting etc normaal.



De gekste dingen gaan zorgen dat hij niet meer start : neutraallampje, tacho, ... Het benzinetraject is ook nodeloos zorgvragend (YICS, vacuumsturingen, ...)




Momenteel gok ik er op dat de on/off switch het niet meer doet...dan is mogelijk ineens alles opgelost.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-5-2022 21:36 Print reply

Posts: 8113
De XV heeft gedraaid ! Alle zekeringen stonden los. Ik heb wat plastic spacers gemaakt zodat de zekeringhouders goed dichtgedrukt worden. De run/stop heb ik ook overbrugd want die leek toch niet door te geven.
Nu voor alle zekerheid de olie vervangen. Dan de voorrem en we kunnen echt testen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 18-5-2022 9:20 Print reply

Posts: 6589
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


De gekste dingen gaan zorgen dat hij niet meer start : neutraallampje, tacho, ... Het benzinetraject is ook nodeloos zorgvragend (YICS, vacuumsturingen, ...)

afbeelding
afbeelding

Momenteel gok ik er op dat de on/off switch het niet meer doet...dan is mogelijk ineens alles opgelost.


In het ontsteking schema zie ik niks raars, dat is eigenlijk vrij standaard voor alle relatief moderne motoren.
Het neutraal lampje had wel een aftakking mogen zijn, maar verder is het wel mooi slank.

Het zorgt er gewoon voor dat als de zijstandaard uitklapt de motor uitvalt. Tenzij de koppeling ingeknepen is of de motor in neutraal staat.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 18-5-2022 om 9:21 uur.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-5-2022 14:05 Print reply

Posts: 8113
Blijkbaar heeft iemand voor me alle beveiligingen al overboord gegooid, want er zat geen wit-zwarte draad in de TCI. Ik dacht dat de TCI daar aan de ground moest, maar er zat niets in en toch draaide hij...raar !
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 19-5-2022 18:06 Print reply

Posts: 6589
Heb hier nog wel een leuke A2 op kenteken, maak me echter totaal geen zorgen een dragrace met welke brommer dan ook

http://www.brommerfo...es/detail/34476/last
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
jan w. 50 19-5-2022 21:19 Print reply

Posts: 757
Ik had een vraag over de beta 250.
Is bwj 2015 al met injectie systeem.?
Of caburateur

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 20-5-2022 12:58 Print reply

Posts: 6589
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik had een vraag over de beta 250.
Is bwj 2015 al met injectie systeem.?
Of caburateur



Dat is nog gewoon carburateur. Alle Beta 2 takten tot de dag van vandaag trouwens, zit ook gewoon in 2022 nog een kenteken op.
De nieuwere hebben wel olie injectie, wat op deze ook al aftermarket te plaatsen is. Dat scheelt wel enorm in oliegebruik tov gewoon 1 op 50 mengen. Op mijn hard-enduro trip met mijn 2019 gebruikte hij minder dan 1 op 100 olie.

Eigenlijk hebben alleen KTM en Husqvarna (zelfde eigenaar en onderdelen) 2T injectie sinds 2018 injectie. GasGas nu sinds de overname van KTM ook, maar dat zijn dan ook gewoon rode KTM's.


 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
jan w. 50 20-5-2022 18:54 Print reply

Posts: 757
Ow. Ik dacht dat dat de laatste 7-8 jaar. Al verplicht was een injectie systeem te hebben. Wegens de uitstoot norm.
Ik vind injectie. Onzin voor een 2t

Ik heb gehoord, gelezen dat de ktm groep.
Best grootte problemen heeft met injectie
Vast lopen van nieuw geleverde motoren.
Al bij 10-15 draai uren.





 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved