Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - RX50 Xtreme, start niet met nieuw blok en nieuwe carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 922 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69970 - RX50 Xtreme, start niet met nieuw b...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1244 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Skiller_D 5-3-2022 15:04 Print topicpost
Posts: 4
Heb voor mijn zoon een Orion Xtreme 4takt, tweedehands gekocht.
Brommer liep niet lekker.
Dus een nieuw lifan blok 50cc (staande cilinder) met nieuwe originele Deni carburateur 19mm gemonteerd.
Benzine filtertje en slangetjes vernieuwd.
En starten maar.... Niet dus!
Bougie vonkt (getest op frame).
Vlotterkamer carburateur opengedraaid, komt benzine uit.
De brommer lijkt te willen starten maar pakt niet op.
Iemand een idee?

Kleppen, timing etc. zou allemaal met het nieuwe blok standaard goed moeten staan.

Enige wat ik kan bedenken is CDI vervangen?
Als iemand ervaring/ oplossing heeft wat het zou kunnen zijn dan hoor ik graag de tips and tricks. Thanks.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-3-2022 16:05 Print reply

Posts: 8459
Als hij vonkt hoef je de CDI niet te vervangen.
Twee mogelijke oorzaken :
- afstelling (carburator)
- bij een blok dat lang niet liep of een nieuw blok moet je dikwijls blijven en blijven starten.
Ik zou wat startpiloot in de cilinder spuiten via het bougiegat (bougie terugstoppen hm) en starten met het boormachine op het vliegwiel.

Probeer ook wat verschillende gashendelstanden, en zet de benzinekraan dicht als je denkt dat hij verzopen is. Zo snel is de vlotterkamer niet leeg.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Skiller_D 5-3-2022 16:45 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Als hij vonkt hoef je de CDI niet te vervangen.
Twee mogelijke oorzaken :
- afstelling (carburator)
- bij een blok dat lang niet liep of een nieuw blok moet je dikwijls blijven en blijven starten.
Ik zou wat startpiloot in de cilinder spuiten via het bougiegat (bougie terugstoppen hm) en starten met het boormachine op het vliegwiel.

Probeer ook wat verschillende gashendelstanden, en zet de benzinekraan dicht als je denkt dat hij verzopen is. Zo snel is de vlotterkamer niet leeg.



Dank voor de tip.
Ga het proberen!
 
jan w. 50 6-3-2022 15:36 Print reply

Posts: 931
Is het misschien wat. Om de ontsteking van je oude blok over te zetten. Naar je nieuwe blok.??

Ik weet niet of er in de loop van tijd. Aanpassingen zijn gedaan aan de elektrische delen.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Skiller_D 7-3-2022 17:02 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Is het misschien wat. Om de ontsteking van je oude blok over te zetten. Naar je nieuwe blok.??

Ik weet niet of er in de loop van tijd. Aanpassingen zijn gedaan aan de elektrische delen.


Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet...
Hou het in gedachten.
Ga eerst met dat startpilot aan de gang, online besteld moet nog binnen komen.

Dank voor de reactie!

 
De Schout 8-3-2022 18:33 Print reply
Posts: 5326
In dit geval zou ik eerder remmenreiniger gebruiken dan startpiloot.

goede startpiloot is puur ether en dat is nou niet bepaald vriendelijke spul voor een motorblok. Het is 'goed' om een rot versleten diesel in de winter mee aan de gang te krijgen, maar verder vermijd ik het zo veel mogelijk.

(met uitzondering van diesel met erg lage compressieverhouding, omdat er veel turbodruk in moet )
 
tune tweak fiddle bang bummer
Skiller_D 12-3-2022 16:19 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
In dit geval zou ik eerder remmenreiniger gebruiken dan startpiloot.

goede startpiloot is puur ether en dat is nou niet bepaald vriendelijke spul voor een motorblok. Het is 'goed' om een rot versleten diesel in de winter mee aan de gang te krijgen, maar verder vermijd ik het zo veel mogelijk.

(met uitzondering van diesel met erg lage compressieverhouding, omdat er veel turbodruk in moet )


Na dit bericht heb ik er gewoon benzine in gespoten.
Boormachine op gezet en.... hij loopt!!!!
Duurde wel even inderdaad.

Warm start de brommer nu met één kick of even drukken met elektrische starter.
Ben benieuwd of hij morgen koud ook zonder problemen wil starten.

Voor nu aan allen DANK voor de tips!!




Dit bericht is gewijzigd door Skiller_D op 13-3-2022 om 10:31 uur.
 

Dit topic is 1244 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved