Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer gaat trager in 3de en 4de versnelling???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 244 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69954 - Brommer gaat trager in 3de en 4de v...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 194 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yamaha manneke 1987 13-1-2022 14:57 Print topicpost
Posts: 26
Dag brommerfanaten,

Jullie hebben me met vorige vragen erg geholpen dus ik hoop dat jullie dit ook weten. Ik heb m'n yamaha fs1 2ru 2dehands Gekocht sindskort en na nieuwe benzine en nieuwe bougie en carburateurtje schoonmaken liep hij ong. 45 op de teller. Nu heb ik er een nieuwe sproeier op gedaan (maat 80, dat stond ook op de sproeier die er al in zat maar voor de zekerheid toch vervangen). Ook zit er een nieuwe vlotternaald en vlotterbakpakking in en afgesteld dat ie stationair iets harder loopt. Heb ook versnellingsbak olie bijgevuld, de oude was grijs maar ik voelde geen metaal korrels of iets dus ik heb er 100ml verse olie bijgegooid en nu zit er ong 600ml in. Maar nu ging ik er voor het eerst sinds de nieuwe onderdelen mee rijden. Versnellingen 1 en 2 gaan top, maar 3 is al minder. Wanneer ik doorschakel maar 4 loopt hij gewoon terug in snelheid. Max 45 op de teller gemeten. Wat kan het probleem zijn??
Alvast bedankt!


Dit bericht is gewijzigd door Yamaha manneke 1987 op 13-1-2022 om 14:59 uur.


Laat maar! Het is gefixt. Die nieuwe sproeier was ook maat 80 maar het was een kleiner gaatje. Huhh??? Maar goed, nu loopt hij weer lekker.

Dit bericht is gewijzigd door Yamaha manneke 1987 op 13-1-2022 om 16:33 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-1-2022 17:59 Print reply

Posts: 8003
Kruis het juiste antwoord aan :

O
Om een paar euro uit te sparen, help ik mijn hele bak naar de filistijnen. Ik laat de schuurpap in mijn blokje zitten.

O
Ik geef nu een paar euro uit en bespaar binnen een paar maanden een half maandloon. Ik vervang nu mijn olie.
 
Rust in pieces
Rob777 13-1-2022 19:15 Print reply

Posts: 915
Ik weet em !
Ik weet em !

Euh...het middelste antwoord !
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Yamaha manneke 1987 13-1-2022 19:25 Print reply
Posts: 26
Is grijze olie zo slecht dan?
Ik dacht eigenlijk dat het niet zo veel uitmaakte, als het maar gewoon gladde olie is. (En juiste viscositeit enz natuurlijk)
 
Rob777 13-1-2022 19:38 Print reply

Posts: 915
Ik zou voor die paar euro ook lekker verse nemen, kwaad kan het niet.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Yamaha manneke 1987 13-1-2022 19:40 Print reply
Posts: 26
Mijn blokje lekt ook een beetje olie. Dr zitten nu vloeibare pakkingen in waar de 2 carterhelffen samenkomen en tussen het Carter en rechter carterpadeksel. 2 drupjes per 24 uur liggen er op de grond, ongeveer. Kan het daaraan liggen, dat er iets in is gekomen? Heb er nu 2 keer mee gereden, niet zo lang, en hiervoor 5 jaar in een opslag gestaan, dus denk niet dat er regenwater in is gekomen?
 
Rob777 13-1-2022 19:57 Print reply

Posts: 915
En de olie was nieuw voor je die twee ritjes deed ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-1-2022 19:59 Print reply

Posts: 8003
Welcome to the club.
Afdeling roest en druipertjes.
Overvloed aan vloeibare pakking duidt veelal op knutselwerk.
Water en olie gemengd geeft een soort mayonnaise.
De grijze kleur duidt eerder op metaaldeeltjes, gok ik.
Persoonlijk zou ik de olie vervangen, en leren leven met de drupjes. Maar nu krijg ik waarschijnlijk de Yamaha goden over me.


 
Rust in pieces
Yamaha manneke 1987 13-1-2022 20:05 Print reply
Posts: 26
@rob777, de olie zat nog in van de vorige eigenaar.

@pangolopalanga, denkt u dat het geen zin heeft om het blokje open te maken en nieuwe pakkingen erin te doen? (En vloeibare pakkingen tussen de 2 carterhelfen

Heb nog wel olie over, (was maar 100ml uit m'n 1l bus) dus morgen laat ik mn versnellingsbak lekker leegdruppelen en volledig nieuwe olie erin
 
Yamaha manneke 1987 13-1-2022 20:07 Print reply
Posts: 26
En is er een manier om erachter te komen welke vloeistof ofzo er bij mijn olie zit? (Water of benzine ofzo) en als er metaal bij zit moet ik dat altijd kunnen voelen toch?
 
Rob777 13-1-2022 20:14 Print reply

Posts: 915
Met water krijg je idd een wittige drab zoals Pango zegt, benzine verdampt denk ik dus doet niet veel.
Grijs is zo goed als zeker metaalslijpsel wat normaal is na wat tijd.
En idd fijn slijpsel dus dat voel je niet.
Zeker aangezien de olie er dus al lang inzit en je wss geen idee hebt hoe lang er mee gereden is door vorige eigenaar idd gewoon verversen.
Dan heb je ook indicatie van slijtage als het weer heel snel erg grijs is.

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 13-1-2022 om 20:15 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Yamaha manneke 1987 13-1-2022 20:18 Print reply
Posts: 26
En mocht mn olie dan binnenkort weer grijs zijn, gewoon weer verversen? Hoeft er dan niks vervangen te worden ofzo? Ik voel geen gekkigheid tijdens het rijden ofzo namelijk.
 
Rob777 13-1-2022 20:24 Print reply

Posts: 915
De olie zal best wel weer snel wat grijs zijn, meestal krijg je niet alle oude olie er uit maar als het echt heel snel donkergrijs is dan zou dat kunnen duiden op slijtage van iets.
Het zal wel meevallen, gewoon verse erin en na een poosje nog es kijken.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-1-2022 20:36 Print reply

Posts: 8003
Het is net het te lang laten zitten van olie dat aanleiding geeft tot meer en meer slijpen en slijpsel.
Jij mag gerust je blok reviseren, maar wees bereid leergeld te betalen.

 
Rust in pieces
Yamaha manneke 1987 13-1-2022 20:36 Print reply
Posts: 26
Oke heel erg bedankt voor de hulp allemaal voor de behulpzame reacties!!
 

Dit topic is 194 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved