Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Puch krukas problemen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 253 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69950 - Puch krukas problemen.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 241 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan w. 50 6-1-2022 18:33 Print topicpost

Posts: 726
Ik heb mijn parmakit vlinderpoort 75 cc.
In orde laten maken. Nieuwe niscal wand een zuiger.

Ik kan hem niet vol gas laten lopen.
Ik heb een 12 graden binnen rotor. Een ik heb er een uitlaat bij gebakken.

Probleem is dat als die bijna vol gas is.
Er een velle knal in de uitlaat zit.
Dan licht de binnen rotor los op de as.
Een de krukas buigt door.
De cilinder een zuiger. blijft verder heel. ?

Is dat om dat ik kompleet in over toeren zit? Dat ik zo hard rond ga dat de boel uit elkaar vliegt.
Is daar wat op te vinden. Of aan te passen
Dat ik dat wel aan het lopen hou.


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-1-2022 19:49 Print reply

Posts: 8003
De uitlaat iets aanpassen ?
 
Rust in pieces
jan w. 50 6-1-2022 20:40 Print reply

Posts: 726
Heb ik gedaan. Ik heb een 6p homoet er onder gehangen. Dan gebeurd dat ook.

Ergens rond de 14000 toeren.

Kan iemand bevestigen. Of een puch 43 mm slag. Niet meer toeren kan draaien??
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-1-2022 22:28 Print reply

Posts: 8003
De ontsteking iets verlaten, ik denk dat je vonkfront zo de uitlaat binnengaat.
 
Rust in pieces
jan w. 50 7-1-2022 12:17 Print reply

Posts: 726
Daar lijkt het wel op. Ik ontsteekt de brandstof in de uitlaat.
Ik heb de voor ontsteking trug gezet. Maar dat helpt ook niet.

Ik kan op andere Brommerforum's er ook wijnig tot niets over vinden.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-1-2022 13:34 Print reply

Posts: 8003
Dan ziet het er naar uit dat je de limiet van de "hardware" (jouw specifieke setup) hebt bereikt. Misschien iets met de kop doen ? Squish, lengte/positie bougie,...
 
Rust in pieces
jan w. 50 7-1-2022 14:59 Print reply

Posts: 726
Nee ik ga niets veranderen. Een verder loopt die motor zeer goed. Ik wil er een minder hoogtoerige uitlaat onder leggen.

Dit is al de tweede keer dat ik de krukas door buig. Ik kan niet aan het stunten blijven.
Het gaat onbenullig hard. Of je carbid aan het schieten bent. De rotor weegt maar 200-250 gram. Een die ligt dan los op de as. De vliegwiel moer kun je met de hand er af draaien.
Dat zegt genoeg over hóe'n klapper als ik maak

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
De Schout 8-1-2022 11:24 Print reply
Posts: 5315
Zou het mogelijk zijn dat de knallen ontstaan door een verkeerd ontstekingstijdstip, omdat je vliegwiel net daarvoor door een andere reden los gelopen is?
 
tune tweak fiddle bang bummer
jan w. 50 8-1-2022 14:03 Print reply

Posts: 726
Nee. Vliegwieltje past nog goed. Hij valt niet zo ver over de as. Dat ik hem niet aan draaien kan.
Ook heb ik niet idioot veel voor ontsteking. 23 graden voor bdp. Van af dat punt telt die 12 graden trug.

Ik heb zelf het vermoeden. Dat ik zo'n hoog toeren tal kan halen. Dat de rond vliegende kracht zo groot is dat de krukas door buigt.
De uitlaat die ik heb kan 15000-16000 rpm halen .

,stelling. Als iets veel toeren draait. Moet het vierkant zijn. De boring moet het zelfde zijn als de slag. Bv 40mm boring 40 mm slag lengte.

Bij mij is dat. 43mm slag en 47 mm boring.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 241 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved