Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda rt4 blok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 260 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69940 - Honda rt4 blok.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan w. 50 16-12-2021 18:28 Print topicpost

Posts: 726
Het gaat over een 4 takt 4 kleppen. De inhoud is tussen de 240-310 cc. De eerste zijn van bwj 2005-6. Tot nu. Er zijn op een grotere booring na geen grote aanpassingen gedaan.
DiÉ Motorblokken liggen onder een honda trail motorfietsen.

Vraag is. Zijn er lichte straat
Motorfietsen. Die dit motorblok ook gebruiken??

Ik heb zondag al een uur of 2 op internet gezocht. Een niet gevonden.
Ik ben op dit idee gekomen. Om dat de motor vrij laag getoerd is. Een meer het karakter van een straat motorfiets heeft.
Het lijkt mij sterk. Dat honda deze motor alleen ontworpen heeft voor de trail.
Dat lijkt mij een te kleine markt wereld wijd gezien.??

Topic titel moet zijn . Honda rt4.

Kan de titel niet wijzigen schijnbaar.


Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 16-12-2021 om 18:35 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-12-2021 19:38 Print reply

Posts: 8003
Dat is blijkbaar het Montesa blok.
Ik heb de topictitel veranderd.
 
Rust in pieces
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-12-2021 19:46 Print reply

Posts: 8003
Rust in pieces
jan w. 50 16-12-2021 21:21 Print reply

Posts: 726
Ja. Dankje.

Ik had het titel veranderen wel 4 keer aan geklikt. Maar kreeg fout melding.



 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-12-2021 21:37 Print reply

Posts: 8003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ja. Dankje.

Ik had het titel veranderen wel 4 keer aan geklikt. Maar kreeg fout melding.





Fout is het nieuwe normaal.
 
Rust in pieces
jan w. 50 16-12-2021 21:40 Print reply

Posts: 726

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 17-12-2021 7:04 Print reply

Posts: 6548
Ten eerste denk ik dat je Trial bedoeld?

Trial motoren hebben juist behoefte aan een bijzonder laagtoerig blok met een relatief zwaar opgebouwde vernsellingsbak en koppeling om de directe korte stoten te kunnen hebben.
Zo'n blok is doorgaans te duur ontwikkeld voor lichte straatmotoren.

De reden waarom je zo'n blok met zo'n small toepassingsgebied in een straatmotor wilt hebben is mij een raadsel, maar ik heb de Montesa Cota 4ride gevonden als het dichtstbijzijnde zijnde straatmotor.
https://huisthijs.be/dienst/trial/

Ik denk dat je je nog verkijkt op hoe groot de Trial markt nog is, vooral in Engeland is het heel lang een super populaire sport geweest.

Edit: Honda heeft al het CB250 en CB300 blok als pure straatmotoren. Hun budget en markt is groot genoeg om geen compromis blok in een trial of een straatmotor te hoeven drukken.


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-12-2021 om 7:07 uur.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-12-2021 13:43 Print reply

Posts: 8003
Als ik die Cota zo bekijk is deze nog altijd om op te staan en minder om te zitten; het zadel zit zowat waar normaal de tank zit. Ik denk dat je dan beter een crf 250 L koopt.

Het verschil tussen een CB250 blok en een CRF250L blok lijkt enkel te zijn dat een CB een DOHC is en een CRF niet.
https://www.zigwheel...250r-vs-honda-crf250
 
Rust in pieces
jan w. 50 17-12-2021 16:40 Print reply

Posts: 726
Nee ik ben niet van plan dat motorblok in een straat fiets te zetten.

Ik graas rond voor onderdelen.
Die moeilijk te krijgen zijn. Ik heb het vermoeden dat alleen dealer's van dat merk ze verkopen kan.
Dat gaat niet via een openbare web site.
Imitatie is wel te koop via web shop's.

Ik zal die huis Thijs eens bellen.
Zo ver ik na getrokken heb. Is die door hun geleverd. Een naar Nederland vervoerd.


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-12-2021 17:06 Print reply

Posts: 8003
https://www.google.c...&sclient=gws-wiz

Ik zou eens naar wat clubs bellen.

Wat heb je nodig ?
 
Rust in pieces
jan w. 50 17-12-2021 19:30 Print reply

Posts: 726
Op het moment niets dringend.
Maar als er een keer wat is. Dan wil ik wel al vast weten. Waar ik spullen kan krijgen. Je merkt al uit mijn verhaal. Dat ik het zo ver nog niet heb. Een dat het ook nog effe tijd kost om er achter te komen.

Ik heb wel onderhoud's spullen, een koppeling+ alles wat daar bij hoort, rem revisie set, plastic kappen, ketting gelijders, Motorje voor de koeling. aan het lopen houden kan hem wel.

Ik zoek . Krukas, cilinder, zuiger, distributie. Elektrische delen, brandstof injectie systeem. Zeg maar bijna alles van
Wat aan en in het motor blok zit



 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-12-2021 16:05 Print reply

Posts: 8003
Er staat een Cota te koop in Overijssel op facebook...1450 euro.
 
Rust in pieces
jan w. 50 30-12-2021 21:06 Print reply

Posts: 726
Nee. Ik zoek nieuwe onderdelen.

Ik ben niet van plan zo'n banaan op wielen
Er bij te kopen.
Olde rommel he'k zat.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved