Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha tzr50 trekt niet lekker door

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 253 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69939 - Yamaha tzr50 trekt niet lekker door
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ralph-2055 13-12-2021 11:36 Print topicpost
Posts: 20
Beste lezer,
Mijn yamaha tzr50 (am6 blok) trekt als hij richting de 6k toeren gaat steeds slechter. Op het moment dat hij dan na enige tijd voorbij de 6k toeren komt trekt hij weer geweldig richting de 10/11k toeren.

Heb geen prop meer in de uitlaat zitten (gianelli uitlaat) en zit sproeier maat 104 in.
Heb het blok laatst helemaal gereviseerd, maar dit probleem heeft de brommer ook al voor de revisie gehad.
Zit ook nog de originele 16mm carburateur op.

Heb bij de brommer zowel een begrensde als ontgrensde CDI zitten, maar hij lijkt dit probleem met beide te hebben.

Heb na de revisie nog geen grote ronden op de brommer gereden omdat mijn koppelingskabel meteen geknapt is dus zou ook niet weten of dit probleem minder of juist erger wordt als de brommer goed warm is.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ? Kwestie van andere maat sproeier of zit het probleem ergens anders ? Heb dit probleem vaker gelezen maar nergens de echte oplossing gevonden.

Alvast bedankt voor de moeite!
 

Rob777 13-12-2021 17:28 Print reply

Posts: 915
Een 104 sproeier lijkt me aan de grote kant maar ik heb niet echt ervaring met een 16mm carb.
Ik zou een maat of 6 kleiner gaan en kijken wat ie dan doet.

Een Gianelli ( conti ? ) is sowieso erg lastig afstellen en heeft onder de powerband weinig pit.

Giannelli Conti/Enduro
Afbeelding
Snelle Hoogtoerige uitlaat. Presteer goed in zijn powerband en op standaard cilinder, trekt dan lekker door. Onder zijn powerband is het geen rijden. Uitlaat is ook sproeier gevoelig, als je er 2 maten naast zit rijd hij niet goed meer. Powerband: 9000-12000 RPM
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Ralph-2055 13-12-2021 21:00 Print reply
Posts: 20
Dankuwel, zal als mijn koppelingskabel hopelijk ergens komende week binnenkomt eens een kleinere sproeier proberen. Als het goed is heb ik sproeier 80-100 liggen dus dan heb ik iets om uit te proberen!

Zal hier een update plaatsen als ik aanpassingen gedaan heb!
 
jan w. 50 13-12-2021 21:50 Print reply

Posts: 726
Laat de gas naald eens zakken tot de laagste stand.

Misschien dat het wat verbetert.?



 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-12-2021 20:19 Print reply

Posts: 8003
Geprobeerd of er verschil is met/zonder choke ?
 
Rust in pieces
Ralph-2055 16-12-2021 16:52 Print reply
Posts: 20
Beste allen,
heb besloten het blok eerst zo in te rijden aangezien dat nog moet gebeuren. Wil hem daarna een keer helemaal goed afstellen.

Daarbij heeft iemand tips bij het inrijden van de brommer ? Er deze week al een kilometer of 20 op gereden met testen maar nu hij het prima doet wil ik ook binnenkort eens een grotere ronden gaan rijden. Het wordt aangeraden om niet meer dan 6000 toeren te maken bij het inrijden, heb er zowieso een begrensde CDI aanhangen dus kan hem niet helemaal in de toeren trekken. Maar deze 6000 toeren moet ik me daar streng aan houden voor de eerste 500km of kan ik dit met een korreltje zout nemen ? (doortrekken van de brommer is altijd leuker Verder tips voor het inrijden zijn altijd welkom! )

Alvast bedankt voor alle moeite!

 
Aprilia RX 50 2003 16-12-2021 17:05 Print reply

Posts: 6548
Had je ook de cilinder en/of zuiger vervangen?
Zo nee, gewoon scheuren.

Zo ja. De eerste 200 km oid rustig aan warm laten worden en niet vollast rijden. Niet te veel volgas dus, zeker niet in de hogere versnellingen.

Als de brommer op temperatuur is rustig aan optrekken naar max toerental.
Je moet het hele toerengebied gebruiken en hem als hij goed op temperatuur is steeds meer belasten.

Hoe langere ritten hoe beter, als je enkel korte stukjes rijdt is schadelijker dan verkeerd of niet inrijden.

Als hij er goed genoeg voor loopt mooi op een dag dat je vrij bent s'ochtends op je brommer stappen en een paar uur later er af.

Ik ben niet zo benauwd kwa inrijden. Het is modern materiaal, dat kan wel wat hebben in tegenstelling tot die klei wat ze vroeger metaal noemden.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Ralph-2055 16-12-2021 17:16 Print reply
Posts: 20
Bedankt! Ja de zuiger en cilinder zijn ook vervangen krukas, lagers, keerringen.

Ben morgenmiddag vroeg terug van school en heb dan tijd om alle kappen erop te zetten en zeker even een goed uur te gaan rijden, alleen nog een mooie route vinden

Maar dan zal het zeker lukken, wil later de carb ook nog een keertje goed afstellen want denk dat hij teveel benzine krijgt nu maar heb gelezen dat dat bij het inrijden niet erg is aangezien hij dan minder heet wordt.
 
Ralph-2055 30-12-2021 13:18 Print reply
Posts: 20
Een snelle update, heb nu met de brommer +/- 120km gereden na de revisie. Laatst toen het goed koud was (net boven 0) werd het stotteren alleen maar erger en liep de brommer op een begeven moment helemaal niet. Heb toen gelukkig net in de 2 stapvoets naar huis kunnen rijden. Paar dagen later toen het iets warmer was liep hij gewoon weer.

Vandaag besloten om er dan toch echt maar een kleinere sproeier in te zetten. De stotter is nu volledig weg en de brommer rijdt prima.

Ben van sproeier 104 naar 98 gegaan.

Bedankt voor de hulp allemaal!
 
Rob777 30-12-2021 17:02 Print reply

Posts: 915
Nice
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%

Dit topic is 414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved