Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - yamaha dt50r enduro x 2006 am6 dellorto 49,9cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 238 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69936 - yamaha dt50r enduro x 2006 am6 dell...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hannes Siddeburen 9-12-2021 21:36 Print topicpost
Posts: 3
hallo ik heb een yamaha dt50r gekocht bwjr 2006

ik heb nu de carburateur uit elkaar omdat ie vanuit onderste toeren niet goed optrekt ,er zit hoofdsproeier 86 in en gasnaald stond op 1 na hoogste stand ,die heb ik nu in het midden gezet.mijn vraag is wat de standaard maat is van de hoofdsproeier ? dit vraag ik zodat ik een idee krijg van de configuratie benzine lucht ten opzichte van de cc,s!!

het is een 49,9cc standaard met ongbegrensde cdi

carburateur is een dellorto 16mm standaard

zie graag een antwoord tegemoet van iemand met verstand van dit soort zaken, groeten hannes

Dit bericht is gewijzigd door Hannes Siddeburen op 9-12-2021 om 21:48 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Hannes Siddeburen op 10-12-2021 om 13:13 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-12-2021 0:15 Print reply

Posts: 8003
Ik had een 2000 DT met 12 mm carb...daar zat origineel een 68 sproeier in, en ik heb 'm nooit sneller dan 45 gekregen...
Ik geloof dat je de ontsteking moet vervroegen...je carb is al goed...sproeier ongeveer 100 nemen.
Origineel wil je echt niet...dan gaat hij aankolen en steeds maar trager.
 
Rust in pieces
Hannes Siddeburen 10-12-2021 8:46 Print reply
Posts: 3
ten eerste heb ik cdi ,het gaat om een am6 blok ,ligt niet aan de onsteking
,mijn vraag gaat over ,lucht brandstof verhouding voor 49,9 cc wat ik aan het optimaliseren ben ,de brommer rijd nu 85 alleen onderin is de mengsel te rijk,ik probeer het met de gasnaald te corigeren samen met de luchtschroefafstelling ,en ik kan dit alleen in kleine stapjes doen anders word het te arm en loopt ie vast , pangolopalanga

 
Aprilia RX 50 2003 10-12-2021 14:11 Print reply

Posts: 6548
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik had een 2000 DT met 12 mm carb...daar zat origineel een 68 sproeier in, en ik heb 'm nooit sneller dan 45 gekregen...
Ik geloof dat je de ontsteking moet vervroegen...je carb is al goed...sproeier ongeveer 100 nemen.
Origineel wil je echt niet...dan gaat hij aankolen en steeds maar trager.


Vreemd, die brommers liepen ook leuk op de 80. Heb je de prop uit de uitlaat destijds wel verwijderd?
Ontsteking hoef je niet te vervroegen op die modellen.

Ook de modellen met CDI kan je vervroegen, er zijn een aantal types geweest met verdraaibare grondplaat. Het verdraaien gaf maar zelden positief resultaat.

Yamaha geeft geen standaard carburateur setting, zowel begrensd als onbegrensd. Helaas kunnen we je dus niet helpen aan de standaard maat.

Wat voor problemen geeft hij met optrekken onderin? Stotteren of wegvallerig.
Het blijft natuurlijk een 2 takt zonder powervalve dus onderin zal hij nooit echt sterk worden.

Als je toch zo dicht mogelijk aan een boek wilt zitten, van een Yamaha TZR 50 2003 heb ik het werkplaatshandboek.
Daar zit standaard een sproeier 88 in en de luchtschroef staat 2 1/8 slag open.

Er is niet gezegd dat de DT50 exact gelijk is of dat je met jouw setup (gesleten onderdelen etc) hier perfect mee uit komt.
Ze zeggen dan weer niks over de stand van de gasnaald, maar ik begin meestal met afstellen in het midden.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-12-2021 16:20 Print reply

Posts: 8003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Vreemd, die brommers liepen ook leuk op de 80. Heb je de prop uit de uitlaat destijds wel verwijderd?
Ontsteking hoef je niet te vervroegen op die modellen.




Ik heb er een Gianelli uitlaat op gezet. De originele uitlaat woog echt kilo's zwaarder, daarmee kreeg ik hem nog amper van z'n plek. De prop van de Gianelli er uit gehaald. Na testen met grotere sproeiers, terug bij de 68 sproeier uitgekomen. Niet zo vreemd dat hij nog altijd maar 45 loopt, met de originele sproeier, right ? De originele carb zit blijkbaar ook op Vespa, die ook al niet bepaald snel zijn. Enfin, geen zin meer en toen maar verkocht.

 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 10-12-2021 16:50 Print reply

Posts: 6548
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Ik heb er een Gianelli uitlaat op gezet. De originele uitlaat woog echt kilo's zwaarder, daarmee kreeg ik hem nog amper van z'n plek. De prop van de Gianelli er uit gehaald. Na testen met grotere sproeiers, terug bij de 68 sproeier uitgekomen. Niet zo vreemd dat hij nog altijd maar 45 loopt, met de originele sproeier, right ? De originele carb zit blijkbaar ook op Vespa, die ook al niet bepaald snel zijn. Enfin, geen zin meer en toen maar verkocht.



Heb je een foto van die brommer? Ik denk nl dat we het over iets heel anders hebben
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-12-2021 20:23 Print reply

Posts: 8003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Heb je een foto van die brommer? Ik denk nl dat we het over iets heel anders hebben




Zo eentje.
Carb : dellorto SHA


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 10-12-2021 om 20:38 uur.
 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 11-12-2021 11:01 Print reply

Posts: 6548
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


afbeelding

Zo eentje.
Carb : dellorto SHA


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 10-12-2021 om 20:38 uur.


Wat moet die jaren 80 pijp op een AM6 blok? Geen wonder dat het niet wilde lopen...

Edit: Zijn 2006 heeft een moderne expansiepijp en zal dus makkelijk de genoemde 80+ lopen met originele setting.

Die Sha (9mm bij mij) zat ook op de Aprilia RX, hoeven ze niet traag van te zijn, die van mij liep destijds 90 a 95 met een 16 jarige er plat op. Die had dan uiteraard wel de ''snelle 50cc'' cilinder die Aprilia destijds leverde en de betere expansie uitlaat van die tijd.

Ze zitten ook op een Tomos.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 11-12-2021 om 11:06 uur.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
jan w. 50 11-12-2021 16:56 Print reply

Posts: 726
Tomos is toch encarwi .?

Ik vind de sha . Krijg de hik. K.. ding
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved