Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR 50 blok problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 149 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69889 - Yamaha TZR 50 blok problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joossie_Tzr 18-7-2021 20:08 Print topicpost
Posts: 9
Goededag.

Ik heb begin april een Yamaha TZR 50 gekocht met een am6 blok, deze liep toen goed. Hij heeft nog steeds een 50cc blok er zit alleen een andere uitlaat op.
Toen ik de brommer kocht zei de verkoper dat de brommer het alleen doet als de benzinekraan op de reservetank staat.

Vervolgens heb ik de brommer in mijn garage gezet en ben er kleine stukjes mee gaan rijden aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb, op een dag sloeg hij af en kreeg ik hem niet aan, toen heb ik hem zo weggezet.

Het benzine kraantje stond toen op reserve en er liep benzine uit aan de onderkant. 2 weken later ging ik het weer proberen en deed hij het niet, heb toen de bougie vervangen en andere dingen geprobeerd. Uiteindelijk na weken proberen had ik de carburateur open en schoongemaakt en deed hij het weer. Hij heeft het de afgelopen maanden gedaan maar 2 weken geleden deed hij het weer niet, toen weer bougie eruit en schoongemaakt (en weer terug gedaan natuurlijk) en carburateur schoongemaakt.

Hij deed het weer, nu vanochtend wilde ik gaan rijden en zat ik in de 1e versnelling en maakte hij veel touren en viel hij weer uit (ook bij voorgaande keren als hij uit viel maakte hij veel touren).

Nu heb ik een extra carburateur liggen en ga ik deze er binnenkort op installeren en hopen dat mijn problemen opgelost zijn.
Maar nu heb ik toch een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie er antwoorden op hebben.

- Is het slecht voor mijn brommer dat hij alleen op de reservetank rijdt? Zo ja, hoe kan ik dit verhelpen?

- Hebben jullie een goeie/handige manier om een carburateur er vanaf te halen? (Met schoonmaken draaide ik hem 90 graden en haalde de onderkant er van af, met veel moeite)

- Denken jullie dat dit probleem aan mijn carburateur ligt of aan iets ander?

Het is trouwens ook geen elektrisch probleem, dat heb ik gecheckt door een beetje benzine in mijn cilinder te doen via mijn bougie en toen starten hij. Maar viel daarna meteen weer uit, waarschijnlijk door het tekort aan benzine.

Wat ook handig is om niet te vergeten is dat de benzine die uit mijn carburateur lekt bruin achtig is en heel erg stinkt, de geur lijkt niet eens op die van benzine.

Bedankt voor het lezen van deze lap tekst en alvast bedankt voor het reageren.

M.v.g.
Joossie_TZR


Dit bericht is gewijzigd door Joossie_Tzr op 18-7-2021 om 22:36 uur.
 

Rob777 18-7-2021 23:41 Print reply

Posts: 889
Hoe is de kleur van je benzine als ie uit het kraantje komt ?
Als dat ook bruin is dan heb je een erg vervuilde tank blijkbaar.

Op zich kan het weinig kwaad om op reservestand te rijden..maar dat ie het alleen daar op rijdt is wel vreemd..denk dat het kraantje dan aan vervanging toe is, filter zal dan verstopt zijn voor een deel misschien, wat best zou kunnen als er troep in je tank zit.

Als de benzine uit je tank schoon is dan zou ik denken aan een combinatie van versleten membraan en lekke koppakking oid.

Ik moet heel de carb los halen van spruitstuk en luchtfilterslang dus je hebt nog geluk dat het je zo lukt..


 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-7-2021 0:33 Print reply

Posts: 7894
Het is eigenlijk nooit aangeraden altijd op reserve te rijden. Onderin de tank zit altijd wel wat bezinksel en roest.
Dus minimaal de benzinekraan nakijken en/of schoonmaken. De tank van drab verlossen tegelijkertijd is een binnenkoppertje.
 
Rust in pieces
Rob777 19-7-2021 15:01 Print reply

Posts: 889
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Het is eigenlijk nooit aangeraden altijd op reserve te rijden. Onderin de tank zit altijd wel wat bezinksel en roest.


Toch doe je dat met een vacuumkraan ook altijd in feite.



 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Joossie_Tzr 19-7-2021 18:53 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Hoe is de kleur van je benzine als ie uit het kraantje komt ?
Als dat ook bruin is dan heb je een erg vervuilde tank blijkbaar.

Op zich kan het weinig kwaad om op reservestand te rijden..maar dat ie het alleen daar op rijdt is wel vreemd..denk dat het kraantje dan aan vervanging toe is, filter zal dan verstopt zijn voor een deel misschien, wat best zou kunnen als er troep in je tank zit.

Als de benzine uit je tank schoon is dan zou ik denken aan een combinatie van versleten membraan en lekke koppakking oid.

Ik moet heel de carb los halen van spruitstuk en luchtfilterslang dus je hebt nog geluk dat het je zo lukt..




Dankuwel ik zal dit weekend kijken naar de kleur en gelijk de tank schoonmaken samen met het kraantje en alle slangetjes, ik zal zondag avond laten weten hoe dit is gegaan en of het gelukt is.
 
Joossie_Tzr 19-7-2021 18:54 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Het is eigenlijk nooit aangeraden altijd op reserve te rijden. Onderin de tank zit altijd wel wat bezinksel en roest.
Dus minimaal de benzinekraan nakijken en/of schoonmaken. De tank van drab verlossen tegelijkertijd is een binnenkoppertje.



Dankuwel, ik zal ernaar kijken!
 
Joossie_Tzr 24-7-2021 19:18 Print reply
Posts: 9
Tijd voor een status update.

Mijn carburateur heb ik los gekregen (heb de tank losgemaakt en mijn luchtfilter ervan af gehaald) en weer goed schoongemaakt, maar niet vervangen want mijn vader wou de tank schoonmaken.

We hebben de benzine eruit gehaald en we hebben de tank doorgespoeld met de schone benzine die er uit kwam. Er kwam onder andere zand uit en een soort bruinere drap die onderin de jerrycan lag.

Ik heb ook mijn benzinekraan losgehaald, en die was me toch smerig er zat een soort modder in. En van de slangetjes/filters die bovenaan de kraan zitten en naar de tank gaan, zat alleen de langere (de rechter) er nog aan de andere is kapot. Ik heb er al een nieuwe van gekocht en hoop dat mijn kraan het dan ook op de AAN stand doet.

Ik ga morgen verder met mijn tank spoelen.

- Denken jullie dat het een beter idee is om er schone benzine van de shell in te doen, of kan ik gewoon mijn oude benzine filteren en terug doen in mijn tank?

- Is het alsnog een goed idee om mijn carburateur te vervangen of zal ik hem eerst weer in elkaar zetten en dan kijken of hij het doet?

Mijn benzine was licht geel als hij uit het kraantje kwam maar toen de halve jerrycan vol zat was het donkerder geel.

M.v.g.
Joossie_TZR
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-7-2021 1:14 Print reply

Posts: 7894
Als er veel vuil uit de tank kwam, zal je sproeier ook wel (deels) verstopt zijn.
Het is soms moeilijk om te zeggen of benzine nog goed is. De echt prikkende geur is snel weg. Echt oude benzine stinkt. Voor een brommer is het de moeite niet om oude benzine te redden.
 
Rust in pieces
Joossie_Tzr 25-7-2021 16:08 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Als er veel vuil uit de tank kwam, zal je sproeier ook wel (deels) verstopt zijn.
Het is soms moeilijk om te zeggen of benzine nog goed is. De echt prikkende geur is snel weg. Echt oude benzine stinkt. Voor een brommer is het de moeite niet om oude benzine te redden.



Ik denk niet dat het aan de leeftijd van mijn benzine ligt aangezien hij rond 10 juni bijna leeg was en ik er toen verse benzine in heb gedaan.

Ik denk eerder dat het aan mijn kraantje ligt. Ik heb vandaag weer gespoeld en gefilterd met mijn benzine en uiteindelijk deed ik er 2.5 liter schone benzine bij en mijn kraantje liep voor mijn meter door, het eerste slangetje voor het brandstoffilter zit er nog aan en die liep niet vol.

 
Gerard1793 10-8-2021 18:32 Print reply

Posts: 4006
Klinkt als oude (E10) benzine die je benzinekraan gemold heeft. Dat hoog in toeren lopen en dan uitvallen duidt op een benzinetekort. Mijn advies, maak alles zoals je hem gekocht hebt, zorg dat je schone E5 benzine tankt en zorg dat je benzinekraan goed doorloopt.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Joossie_Tzr 14-8-2021 19:15 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Klinkt als oude (E10) benzine die je benzinekraan gemold heeft. Dat hoog in toeren lopen en dan uitvallen duidt op een benzinetekort. Mijn advies, maak alles zoals je hem gekocht hebt, zorg dat je schone E5 benzine tankt en zorg dat je benzinekraan goed doorloopt.


Bedankt voor de tip!

 
Joossie_Tzr 14-8-2021 19:19 Print reply
Posts: 9
Hij doet het weer, ik wil iedereen nog even bedanken voor de hulp

Voor de mensen die nog willen weten wat ik nou gedaan heb, lees het verhaal hieronder:


Ik heb mijn benzinekraan vervangen deze zat vol met drap en heb mijn tank gespoeld met benzine uit de rode pomp van de shell. (mijn hoofdkraan van mijn benzinekraan doet het ondertussen ook weer). Ik heb de benzine hergebruikt die ik de eerste keer gebruikte met spoelen om nog meer te spoelen maar heb dit wel eerst gefilterd met behulp van een koffiefilter en een trechter.

En dat was het eigenlijk.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-8-2021 20:04 Print reply

Posts: 7894
Congratz !!
 
Rust in pieces

Dit topic is 658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved