Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki TS50Xk Wil niet aanslaan/starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 210 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69880 - Suzuki TS50Xk Wil niet aanslaan/sta...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Classic Suzuki 27-6-2021 19:15 Print topicpost

Posts: 9
Beste forum leden,

ik heb al meerdere topic's doorgelezen maar helaas kwamen daar geen antwoorden/oplossingen in naar boven vandaar.

begin dit jaar heb ik een Suzuki TS50XK gekocht met wat losse onderdelen/extra's erbij, de persoon van wie ik hem kocht kreeg hem helaas al niet aan de praat en ik dacht lijkt me wel leuk heb ik ook wat anders om mee naar mijn werk te gaan.

maar goed, het probleem is als volgt:
-De bougie vonkt (goed helder blauw)
-De compressie is goed
-De carburateur werkt
-het membraan werkt
Maar uiteindelijk wil hij niet starten.

nou heb ik zelf het idee dat het aan de grondplaat lag dus die heb ik na elke keer proberen weer een stukje verplaatst van tegen de klok steeds een klein stukje terug, maar dit blijkt niks uit te halen.

misschien kijk ik dat zelfs naar het verkeerde punt om hem af te stellen aangezien op het vliegwiel ook een 20 / 18 staan net als bij de grondplaat maar dat durf ik niet te zeggen want het staat niet echt uitgelegd in het boek van de TS50XK.

Voor wie mijn setup wil weten:
eigenlijk niks speciaals want alles is origineel.
12mm carb.
41mm cil.
etc.

ik hoop dat jullie me misschien op de goede weg kunnen helpen.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-6-2021 21:16 Print reply

Posts: 7899
Zet je grondplaat terug standaard.
Verse benzine er in.
Linkse motordeksel er af, boormachine er op


 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 28-6-2021 10:13 Print reply

Posts: 6487
Inderdaad beginnen met verse benzine.

Luchtfilter er af, vol gas en met startpiloot/quickstart er in spuiten. Als hij dan heel even loopt is de ontsteking goed/voldoende.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Classic Suzuki 28-6-2021 19:10 Print reply

Posts: 9
alvast bedankt voor de snelle antwoorden pangolopalanga & Aprilia RX 50 2003,

ik ga het van het weekend meteen proberen aangezien er nog een ander project tijdelijk in de weg staat.

ik laat het zo snel mogelijk weten of het gelukt is
 
Classic Suzuki 3-7-2021 18:39 Print reply

Posts: 9
heb het vandaag met nieuwe benzine bij de BP vandaan geprobeerd, helaas ter vergeefs.

grondplaat heb ik nog wel een beetje geschommeld tussen de 18 en 20 graden om te kijken of hij ergens een beetje begon te grommen maar helaas(de boormachine maakte nog het meeste geluid).

verder heb ik ondanks dat de kabelboom nieuwe is hem toch nog op bepaalde plekken doorgemeten en is ook niks te vinden.

m'n hand op de luchtfilter gehouden en daar zuigt hij netjes, dus even een snuifje startpiloot geprobeerd maar mocht ook niet baten.

ik zal morgens eens kijken of er wat aan de spoelen te meten/te zien valt aangezien dat nog het enige is waar ik niet echt naar gekeken heb.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-7-2021 0:16 Print reply

Posts: 7899
Je draait toch in de juiste richting hey ?
Als je een vonk hebt en benzinemengsel moet hij zo starten.
Desnoods testen met startpiloot...dan kan je dat ook weer uitsluiten als hij zo niet start.
 
Rust in pieces
Classic Suzuki 4-7-2021 12:18 Print reply

Posts: 9
ja ik draai wel de juiste kant op, begon er op gegeven moment wel aan te twijfelen maar het kan niet missen.

het vreemde is als ik de bougie zo los probeer vonkt hij gewoon mooi, zelfs als ik de andere bobine/CDI bevestig.

als ik hem in de kop monteer en de boor op de krukas zet word hij klam/vochtig, twijfelde daarom of hij hem misschien dan onder druk niet juist dood slaat maar met een tijdje draaien vind er toch verbranding plaats want hij rookt wel een beetje.

en het sleutelen is voor mij ook niet geheel nieuw dus begin nu zelf te twijfelen aan de nieuwe onderdelen, want er moet toch wat zijn.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-7-2021 15:04 Print reply

Posts: 7899
Check eens of je vlotter niet blijft hangen, dat is een veel voorkomend probleem bij Suzuki (Mikuni).
 
Rust in pieces
Classic Suzuki 4-7-2021 17:11 Print reply

Posts: 9
ik heb hem nog een keer gecontroleerd, kwam er wel achter dat hij ietsje hoger z'n 0,4mm mocht komen.

daarna heb ik hem expres zonder mn tank erop gebrobeerd met alleen een slangetje erop en na een 20 sec met de boor erop zie je het niveau wel zakken in het slangetje maar wil hij nog steeds niet aanslaan, maar als ik stop zie je wel een pluimpje witte rook uit de uitlaat komen.

heeft een van jullie misschien wel eens een stroboscoop lamp erop gehad om te zien wanneer hij goed staat?


 
Classic Suzuki 4-7-2021 19:06 Print reply

Posts: 9
na een aantal keren proberen met de carburateur met/zonder benzine op z'n kop en weer vlak gaat hij netjes elke keer open/dicht.

volgens het boek zou de hoogte 22,4 mm moeten zijn maar dit is nu 22,2 aangezien de tollerantie toch +/- 1,0mm is

de bobine/CDI heb ik doorgemeten met de multimeter:
bobine/cdi nr1: geeft helaas te kort weerstand 4k ohm
bobine/cdi nr2: niet van begin tot eind door te meten want de cap is dus ergens los/maakt geen contact, na dat die eraf was bleeft hij tussen 4 en 8k ohm wisselen

in het boek staat dat het tussen de 14 en 17k ohm zou moeten zitten, dus ik ga van de week even kijken of er wat uit tewisselen/ te proberen valt want ik denk dan toch dat hij als hij compressie krijgt/opbouwt dat de vonk doodslaat.

ook heb ik de ontstekings spoel door gemeten en die zit netjes op de 164 ohm (in het boek 120 - 190 ohm)

 
Classic Suzuki 30-7-2021 16:35 Print reply

Posts: 9
afgelopen week eindelijk een nieuwe CDI/Bobine binnen, duurde helaas wat langer door de corona maar er zit eindelijk leven in.

heb de grondplaat op 20 graden gezet om eerst eens te proberen en na 2x trappen sloeg hij aan, maar verzoop na een paar seconden(maar dat is te verhelpen)

in het begin had ik gezegd dat ik er een 12mm carb op had maar die is er helaas af omdat die niks doet/reageert en bij een donor brommer voor de kappen set zat een 16mm die wel wat doet maar denk ik of verkeerd afgesteld staat of verkeerde maat sproeiers bevat


 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-7-2021 16:50 Print reply

Posts: 7899
Nice !!
 
Rust in pieces
Classic Suzuki 10-8-2021 20:35 Print reply

Posts: 9
sproeier 70,5 gevonden, gemonteerd en met 2x kicken zat er leven in.
er is nog wel een beetje werk aan de winkel maar dat is alleen maar cosmetisch/ uiterlijk.


Nogmaals bedankt pangolopalanga & Aprilia RX 50 2003.

het is toch altijd wel lekker om een tip/hulp te krijgen van iemand anders
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-8-2021 0:30 Print reply

Posts: 7899

 
Rust in pieces

Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved