Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Am6 nieuwe krukas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 763 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69864 - Am6 nieuwe krukas
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Brommertje123 25-4-2021 14:37 Print topicpost
Posts: 25
Gisteren na het starten van m’n brommer lag m’n krukas ineens door 2en. Dus ben opzoek naar een nieuwe die niet duurder is dan 100 euro het liefste en het mooiste is met lagers en keerringen erbij. Weet iemand iets goeds ? Heb al beetje zitten zoeken en ik kwam uit op doppler maar dan moet je andere soort lagers of zo. Ik snapte het niet helemaal.

Kan iemand me helpen ?!!!
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-4-2021 16:36 Print reply

Posts: 8458
https://josdijkman.n...1-minarelli-am6.html
Als je hier koopt wordt het 6204 krukaslager meegeleverd.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Brommertje123 25-4-2021 19:01 Print reply
Posts: 25
Ja oké en dan moet je aan die andere kant een nieuwe normalen zeker ?

Dit bericht is gewijzigd door Brommertje123 op 25-4-2021 om 19:01 uur.
 
Brommertje123 25-4-2021 19:02 Print reply
Posts: 25
https://www.k-parts....aEAQYBCABEgJw_PD_BwE

Dit is dezelfde als op josdijkman toch ?
 
Brommertje123 25-4-2021 19:10 Print reply
Posts: 25
Wat is beter ?! Doppler, Rito of top performance. Doppler is €115, Rito is €106 en top performance is €100 op bromfietsshop. (Of van doppler Racing €115)

Welke is het beste of maakt t niet veel uit, ik heb nu Athene 50cc snel en wil over een tijdje misschien 70cc


https://www.k-parts....aEAQYBCABEgJw_PD_BwE

https://www.bromfiet...iEAQYECABEgJvNfD_BwE

https://www.bromfiet...s-minarelli-am6.html

https://www.bromfiet...s-minarelli-am6.html

Dit bericht is gewijzigd door Brommertje123 op 25-4-2021 om 19:14 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-4-2021 19:49 Print reply

Posts: 8458
http://www.brommerforum.nl/showtopic/24482

Rito schijnt iets beter te zijn dan Doppler.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 25-4-2021 20:24 Print reply

Posts: 6711
Dat je krukas in 2en brak is 100% zeker te wijden aan het te laat vervangen van de krukas lagers terwijl deze al speling hadden. Is vast net achter het vliegwiel afgebroken?

Rito vind ik zelf beter dan de Doppler.
https://josdijkman.n...minarelli-am5-6.html

Doppler heeft aan 1 kant de 6204 C3, de andere kant een 6303 C3. De Rito beide kanten een 6303 C3.

Gezien je budget zou ik deze ook serieus overwegen. Tientallen van gemonteerd voor klanten en nog nooit problemen mee gehad.
https://josdijkman.n...p-minarelli-am6.html

Bij goede krukaslagers kan de originele krukas en zo ook deze DMP krukas alles wel aan. Ik heb er meer dan 40K mee gedraaid waarvan ca 15000 km met een DR80 setup.

Ik kan in weze alles wat je nodig bent voor een complete revisie leveren. PB maar voor meer info daarover.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Brommertje123 25-4-2021 20:39 Print reply
Posts: 25
Oké, ja ik weet niet exact waar. Ik ga hem morgen uit elkaar halen. Maar ik heb nul compressie en het vliegwiel kan ik met de hand rond draaien en dan hoor ík geklingel. Dus ben er bijna zeker van dat hij kaput is.

Maar dmp ben ik persoonlijk niet zo’n fan van. Maar als ze gewoon sterk zijn zal het prima zijn. Maar is een doppler of top performance ook goed of niet ?
 
Brommertje123 25-4-2021 20:41 Print reply
Posts: 25
https://www.k-parts....5EAQYBCABEgKFXPD_BwE

Is dit ook een goeie ? Moeten wel weer andere lagers op.....
 
Aprilia RX 50 2003 25-4-2021 20:56 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommertje123
Oké, ja ik weet niet exact waar. Ik ga hem morgen uit elkaar halen. Maar ik heb nul compressie en het vliegwiel kan ik met de hand rond draaien en dan hoor ík geklingel. Dus ben er bijna zeker van dat hij kaput is.

Maar dmp ben ik persoonlijk niet zo’n fan van. Maar als ze gewoon sterk zijn zal het prima zijn. Maar is een doppler of top performance ook goed of niet ?


Dat is heel wat anders dan in 2en...
Als je m in de versnelling zet. Wil hij dan nog steeds het achterwiel draaien als je aan het vliegwiel draait? Dan is je krukas zeker niet in 2en.
Ik vermoed namelijk eerder dat je cilinder/zuiger overleden zijn dan je krukas. Gekinkel kan trouwens ook prima je bigend lager zijn die stuk gelopen is.
Voel ook eens aan je vliegwiel of deze op en neer/heen en weer wil. Dan heb je speling op je lagers en moet je die sowieso vernieuwen.

Je lagers moet je sowieso vervangen zodra je de krukas vervangt, of de oude nou passen of niet.

Doppler en Top performance zijn zeker goed. Wel duurder dan jouw budget.
DMP heeft nog nooit wat anders gemaakt dan stikkers en verpakkingsmateriaal. Ze kopen hun materiaal bij verschillende leveranciers en de AM6 krukassen zijn zeker goed.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-4-2021 om 20:57 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Brommertje123 25-4-2021 21:01 Print reply
Posts: 25
Ja, het kan bijna niet dat m’n cilinder kapot is. T is een nieuwe Athene cilinder 50cc die slechts 2000 km heeft gereden (nog niet eens) dus dat moet het niet zijn. (T kan wel dat die nu ook stuk is... maar dat hoop ik niet. Maar een weekje terug begon m’n blok al een flink tikkend geluid te maken (wat volgensmij versleten krukas lagers zijn) en nu starten ik hem gisteren avond nadat ik naar een maatje toe was gereden (niets aan de hand) en hij starten meteen en ineens een verzuipend geluid met een flink geklingel en daarna zat hij vast. Dus ik kapje eraf van t vliegwiel. Zat m’n startmotor vast .... nou die los en hij draaide gwn rond met aanduwen zonder enige weerstand.

Dus ik ging en ga ervan uit dat m’n krukas stuk is een misschien ook wel m’n nieuwe cilinder maar ik hoop dat die nog te redden is (kom ik morgen achter)
 
Brommertje123 25-4-2021 21:05 Print reply
Posts: 25
Bij deze : https://josdijkman.n...rEAQYBCABEgJZevD_BwE

Welke lagers en keerringen heb ik nodig ?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-4-2021 23:36 Print reply

Posts: 8458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommertje123
Bij deze : https://josdijkman.n...rEAQYBCABEgJZevD_BwE

Welke lagers en keerringen heb ik nodig ?


Hetzelfde als die andere die ik postte, maar bij deze is het lager NIET bij.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Brommertje123 26-4-2021 8:49 Print reply
Posts: 25
Oké, ja ik ga toch voor die ene die je stuurde als eerste incl 1 lager. Maar heb hem gevonden op een site waar hij goedkoper is. En t is dezelfde toch ?!

https://www.motorkit...p6-rieju-cpi-sm.html
 
Aprilia RX 50 2003 26-4-2021 9:38 Print reply

Posts: 6711
Zelfde merk en type is dezelfde inderdaad.

Voor een standaard krukas en de meeste ander ben je nodig: 2x 6303 C3.
Voor de meeste Dopplers: 1x 6303 C3 1x 6204 C3.

Verder ben je een complete keerringset nodig, een complete pakkingset en vloeibare pakking. Cilindertapeinden zijn ook erg vaak aan vervanging toe en reken maar dat je de eerste keer de 3 korte boutjes van je ontsteking sloopt.

Verder ben je een speciale vliegwiel trekker nodig. Geen poulietrekker want dan moet je ook een nieuw vliegwiel op je onderdelenlijst zetten.
Koppeling blokkeer sleutel en een vliegwielblokkeer sleutel ga je ook nodig hebben.
Slagmoersleutel is erg fijn met demonteren, maar is geen must.
Een momentsleutel is wel een MUST. Zoveel ovaal getrokken cilinders en loslopende krukas tandwielen ik al heb gezien wordt je bang van.

Edit: Ik zou eerst gewoon de cilinder er eens af trekken en kijken of de drijfstang op en neerwaartse speling heeft en hoe de zuiger er uit ziet.
Op wat voor moment heb je de cilinder vast gezet?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 26-4-2021 om 9:39 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Brommertje123 26-4-2021 10:03 Print reply
Posts: 25
Oké thanks, dus als ik die krukas bestel heb ik alleen nog een lager nodig van 6303, set en wat vloeibare pakking en koppelingsdekelpakking natuurlijk.
(Heb voor m’n cilinder nog een pakkingssetje liggen)

Is het nodig om heel de koppeling los te halen ? Want als je je koppeling dekel eraf haalt kan je toch het tandwiel aan de krukas loshalen en aan de andere kant ontsteking en alles en dan het blok splitsen ?! Of zeg ik nu iets heel raars ....

En hoe bedoel je met m’n cilinder ? Ik heb m’n cilinder er een maand of 2 terug erop gezet zoals het moet.... gwn alle stappen gedaan, pakkingen ertussen, en vastmaken. En dr zit ook een nieuwe oliepompje op dus ik meng zelf ook niet.

Edit : m’n cilinder ga ik er zo afhalen om de stand van zaken te bekijken....

Dit bericht is gewijzigd door Brommertje123 op 26-4-2021 om 10:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Brommertje123 op 26-4-2021 om 10:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Brommertje123 op 26-4-2021 om 10:09 uur.
 

Dit topic is 2615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved