Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - r50 am6 vonkt soms wel soms niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 80 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #69855 - r50 am6 vonkt soms wel soms niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DamianoBlonk 4-4-2021 11:59 Print topicpost
Posts: 4
hi allemaal ik heb sinds tijdje een rs50 opknapper, ik heb er een goed werkende nieuwe kabelboom ingelegd maar nu vonkt hij slecht, hij vonkt af en toe en als hij het doet kan ik een rondje door de wijk en valt hij uit. ik heb de bougie, bougiekabel en bobine unit al vervangen. met de oude kabelboom deed hij het wel maar die kabelboom was er erg slecht aan toe (er was veel in geknipt en geklooid). ontsteking is origineel, ook vonkt hij oranje i.p.v. blauw.

kunnen jullie mij mischien helpen?

alvast bedankt!
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-4-2021 14:06 Print reply

Posts: 7769
Kijken of alle massakabels goed massa maken.
Kijken of er nergens massa gemaakt wordt waar dat niet hoort.
Je kabelboom even wisselen is vrij veel werk.
Maar de oude bougie er in bvb. is snel gepiept. Als hij wel werkt met de oude bougie, ligt het probleem bij de nieuwe.
Dito voor de bougiekabel en de bobine unit.
 
Rust in pieces
DamianoBlonk 4-4-2021 16:11 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Kijken of alle massakabels goed massa maken.
Kijken of er nergens massa gemaakt wordt waar dat niet hoort.
Je kabelboom even wisselen is vrij veel werk.
Maar de oude bougie er in bvb. is snel gepiept. Als hij wel werkt met de oude bougie, ligt het probleem bij de nieuwe.
Dito voor de bougiekabel en de bobine unit.


Thx voor je snelle bericht. Ik weet vrijwel zeker dat alles wat ik vervangen heb werkt als behoren aangezien alles nieuw is. Hoe kan ik massa makkelijk controleren zonder multimeter.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-4-2021 16:59 Print reply

Posts: 7769
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DamianoBlonk
[...]


Thx voor je snelle bericht. Ik weet vrijwel zeker dat alles wat ik vervangen heb werkt als behoren aangezien alles nieuw is. Hoe kan ik massa makkelijk controleren zonder multimeter.


Er is veel nieuwe prul te koop....
Je nieuwe vriendin is niet altijd beter dan je oude

Een multimeter kost maar 10 euro of zo...
Maar je kan wel een lampje aan een batterij maken en dan contact/geen contact testen.

 
Rust in pieces
jan w. 50 4-4-2021 17:42 Print reply

Posts: 630
Kun je het contactslot een de uitknop op het stuur af sluiten (omzijlen) ?

Volgens mij loopt er een groene draad van de pick-up naar het contactslot. Als de pick-up contact maakt met aarde valt die ook uit


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 5-4-2021 12:37 Print reply

Posts: 6404
Wat je kunt doen is eens de ontsteking van de rest van de brommer isoleren.

Er komen 4 draden vanaf je ontsteking aan je blok.
3 gaan in de CDI, een 4e gele naar de spanningsregelaar. Als je die gele niet aansluit zit de rest van de kabelboom er niet aan.
Ook komt er nog een 4e draad op je CDI binnen. Op de ''STOP''. Meen dat die bij jou rood/wit is, maar pin me er niet op vast. Als je die er uit trekt doet je contact slot niet meer mee. Je kunt hem dan enkel stoppen door hem af te laten slaan en altijd starten.

Als je die 2 kabels er uit hebt en het probleem blijft zit het in je CDI/ontsteking/vliegwiel/bougiekabel/bougiedop/bougie en heeft de rest van je kabelboom er niks mee te maken.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
DamianoBlonk 5-4-2021 20:08 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Wat je kunt doen is eens de ontsteking van de rest van de brommer isoleren.

Er komen 4 draden vanaf je ontsteking aan je blok.
3 gaan in de CDI, een 4e gele naar de spanningsregelaar. Als je die gele niet aansluit zit de rest van de kabelboom er niet aan.
Ook komt er nog een 4e draad op je CDI binnen. Op de ''STOP''. Meen dat die bij jou rood/wit is, maar pin me er niet op vast. Als je die er uit trekt doet je contact slot niet meer mee. Je kunt hem dan enkel stoppen door hem af te laten slaan en altijd starten.

Als je die 2 kabels er uit hebt en het probleem blijft zit het in je CDI/ontsteking/vliegwiel/bougiekabel/bougiedop/bougie en heeft de rest van je kabelboom er niks mee te maken.


ik heb de kabels los gemaakt en hij vonkt nog steeds slecht/niet. de massa's zijn goed. ik hoop deze week een kijkje te kunnen nemen naar mijn vliegwiel en ontsteking.
 
DamianoBlonk 9-4-2021 18:00 Print reply
Posts: 4
Opgelost!!!
Bleek toch mijn contact punten te zijn van de onsteking toevallig versleten hij liep al niet lekker
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-4-2021 18:19 Print reply

Posts: 7769
Yay !!
 
Rust in pieces

Dit topic is 317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved