Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Toerenbeuker am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69831 - Toerenbeuker am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sennalucanieuwland 23-2-2021 23:00 Print topicpost
Posts: 16
Goedenavond mensen,
Ik ben op zoek naar een cilinder die echt toeren kan halen.
icm een snelle pijp en race ontsteking.
Nu zijn er zoveel verschillende cilinders, maar ik ben benieuwd wat jullie voor ervaring hebben met bepaalde cilinders en wat je setup dan was.
Ik zat zon beetje rond de 500 euro te denken met cilinder, carbje en krukas. Ontsteking tik ik los van die 500 wel ergens op de kop.

Ik lees graag wat jullie voor suggesties hebben!


 

kiris 23-2-2021 23:49 Print reply

Posts: 353
poeh, ff denken...

of het qua prijs allemaal kan weet ik niet maar over de volgende hoogtoerige race cilinders goede dingen gehoord en van gezien:

malossi mhr team,
bidalot Racing Factory WR,
MXS GP90

die bidalot is er van 50cc tm 96cc en de 50 levert al met de passende bidalot uitlaat, binnenrotor en 28 of 30mm carburateur 20pk.

maar zoals gezegd ik denk niet dat dat binnen 500 euro lukt.

in principe kun je elke cilinder mega toeren laten draaien dmv poorthoogtes veranderen, ophoogplaten, en hoogtoerige uitlaat maar als het er niet op ontworpen is gaat het bij hoge toeren niet lang mee.

in plaats van veel toeren kun je ook gaan voor de maximale inhoud met een lange slag krukas, dat rijd vaak een stuk fijner dan zo'n toeren straaljager en dan kun je er ook zonder problemen dagelijks mee rijden en heb je meer plezier van door de bredere powerband. hoef je ook geen irritante C4 lagers te gebruiken.

een hoogtoerige motor is bij normaal straatgebruik echt geen pretje vanwege het steeds perfect moeten warmdraaien, en omdat ie alleen lekker rijd bij volgas versnellen in de smalle powerband, de rest van de tijd is het een hoop geknetter en gestotter zonder vermogen. bijvoorbeeld als je op constante snelheid rijd.


MXS90 voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=QsaPFDYOxM4
mhr team voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=9iLarFrJBjA
bidalot voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=_hNnNnislnk

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 24-2-2021 om 0:20 uur.
 
Rob777 24-2-2021 0:58 Print reply

Posts: 965
Zeg dat je na carb en krukas nog een kleine 300 hebt voor cilinder dan is een Stage6 77cc iig binnen budget, snelle cilinder, zou 23 pk uit te persen zijn.
De MHR, Bida en MXS zijn ook erg goed maar idd wat prijziger en misschien niet binnen budget, kwalitatief wel net iets beter waarschijnlijk.

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 24-2-2021 0:59 Print reply

Posts: 928
Zeta vlinderpoort. Dan buigt de krukas door
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 24-2-2021 18:06 Print reply

Posts: 965
Rijden er best nog redelijk veel mee rond en hoor nooit iets over krukas die problemen geeft.
Maar zou kunnen, heb er zelf geen ervaring mee.
In elk geval heb je een goede krukas nodig die veel toeren aan kan, dus daar ben je al snel een 160 aan kwijt, carb voor een 90, zit je aan 250 al dus wil je echt toeren maken kom je toch op zoiets als een Stage 6 uit denk ik..als je de max er uit wilt halen.
Met iets verhoogd risico uiteraard t.o.v. een tamme cilinder met gewone poort.
Maar dat heb je sowieso als je toeren gaat blazen.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 25-2-2021 11:20 Print reply

Posts: 6711
Laten we eens beginnen met over wat voor brommer het gaat...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Sennalucanieuwland 25-2-2021 21:10 Print reply
Posts: 16
Super bedankt iedereen voor de suggesties. die mxs is maar iets buiten mijn budget. die stage6 is een hele goede optie.

heeft die een beetje een brede powerband icm met een bidalot smr? ik weet het de uitlaat is niet super hoogtoerig maar voor mij hoog genoeg.

het betreft een rieju rr die ik helemaal ga ombouwen naar supermoto maar dat lijkt me niet super relevant...
 
Rob777 25-2-2021 22:41 Print reply

Posts: 965
Hij zal zeker iets beperkt worden door de smr, die gaat tot misschien 12k dus waarom dan een hoge toeren cilinder ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Sennalucanieuwland 26-2-2021 0:18 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Hij zal zeker iets beperkt worden door de smr, die gaat tot misschien 12k dus waarom dan een hoge toeren cilinder ?


Omdat ik de bidalot heb om te kijken hoe hij loopt op zon cilinder. Ik heb ook nog een beta staan met een standaard 50cctje waar ik hem onder vandaan heb. Zijn genoeg leuke dealtjes op marktplaats voor yasuni r1 oid. Dus dat is het probleem niet
 
Aprilia RX 50 2003 27-2-2021 18:00 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sennalucanieuwland

het betreft een rieju rr die ik helemaal ga ombouwen naar supermoto maar dat lijkt me niet super relevant...


Nouja of we het over een AM6, Derbi, Honda, Suzuki of een Batavus hebben komen er nogal andere setups uit.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Rob777 27-2-2021 18:08 Print reply

Posts: 965
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Nouja of we het over een AM6, Derbi, Honda, Suzuki of een Batavus hebben komen er nogal andere setups uit.


Lees de titel anders nog ff een keer
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%

Dit topic is 1845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved