Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer begrenzen deel 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 250 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69811 - Brommer begrenzen deel 2
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ThijmenB 4-1-2021 16:12 Print topicpost

Posts: 78
Help, ik ben ten einde raad. Echt een rampending dit. Ik probeer dus een brommer te begrenzen (AM6, tweetakt). Nu rijdt dat ding 40 km/u maar als je erg lang volgas rijdt (1km ongeveer) dan gaat hij opeens 60 km/u rijden. Ik snap er helemaal niets meer van. Iemand tips (anders dan wegbrengen naar oud ijzer)?
 

Aprilia RX 50 2003 4-1-2021 16:58 Print reply

Posts: 6345
Hoe heb je hem begrensd?

het kan best zijn dat je hem koud begrensd hebt met een prop en dat wanneer hij warm is beter loopt?
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
ThijmenB 4-1-2021 17:25 Print reply

Posts: 78
Prop in de uitlaat en dan de brommer warm rijden en afstellen, dan de snelheid kijken, als deze te laag is de prop ietsje uitboren en alles opnieuw doen. Ik krijg steeds minder zin in dit ding dus als iemand hem wil kopen mag dat hahaha. Morgen komt er nog een verse accu aan want de oude is aan zn eind.
 
Aprilia RX 50 2003 4-1-2021 17:30 Print reply

Posts: 6345
Haha ja 2 taktjes kunnen je tot waanzin drijven als je ze probeert te begrenzen. Als hij ineens in de powerband terecht komt dan krijg je er flink vermogen bij en schiet de snelheid ook omhoog.

Ben bang dat je er maar vrede mee moet hebben.

Ik neem aan dat het gaat om de rollerbank? Meestal zodra een brommer echt af vlakt kwa snelheid stoppen ze wel, ze janken hem echt geen minuten door.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
kiris 4-1-2021 18:23 Print reply

Posts: 182
als je lang volgas rijd met een prop in de uitlaat dan stijgt de uitlaatgas temperatuur in de uitlaat en daarmee word ook de geluidssnelheid in de uitlaat steeds hoger waardoor ie op een ander toerental gaat werken en zo dus in de powerband komt.

je kunt hem op de ontsteking begrenzen, dan heb je nergens last van.
dat kun je doen met een euro begrenzer, een universele kant en klare begrenzer, of bijvoorbeeld dmv een programmeerbare cdi unit van bijvoorbeeld transmic.

ook kun je alle originele begrenzers die er vanaf de fabriek op zitten monteren.


 
Aprilia RX 50 2003 4-1-2021 18:23 Print reply

Posts: 6345
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
als je lang volgas rijd met een prop in de uitlaat dan stijgt de uitlaatgas temperatuur in de uitlaat en daarmee word ook de geluidssnelheid in de uitlaat steeds hoger waardoor ie op een ander toerental gaat werken en zo dus in de powerband komt.

je kunt hem op de ontsteking begrenzen, dan heb je nergens last van.
dat kun je doen met een euro begrenzer, een universele kant en klare begrenzer, of bijvoorbeeld dmv een programmeerbare cdi unit van bijvoorbeeld transmic.

ook kun je alle originele begrenzers die er vanaf de fabriek op zitten monteren.




Bij dit model enkel een prop.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
jan w. 50 4-1-2021 19:45 Print reply

Posts: 490
Een euro begrenzer. Is meer een omleiding
Om de ontsteking te saboteren.

Ik weet niet of het verstandig is
Die lang te gebruiken.
Dat kan gevolg schade hebben.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 4-1-2021 19:46 Print reply

Posts: 6345
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Een euro begrenzer. Is meer een omleiding
Om de ontsteking te saboteren.

Ik weet niet of het verstandig is
Die lang te gebruiken.
Dat kan gevolg schade hebben.



Die elektronische begrenzers hebben de neiging de bougie te vernaggelen. Die sta je dan wel erg vaak te wisselen.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
ThijmenB 4-1-2021 22:56 Print reply

Posts: 78
Ik denk dat ik er dan wel klaar mee ben. Wilde voor mijn vriendin een leuk brommertje dat ze wel dagelijks kon gebruiken. Zit nu dus handvatverwarming op, originele luchtfilter zit er mooi op en de oliepomp is aangesloten. Maar met dit gekloot vind ik het wel mooi geweest, we kopen wel een Kymco scooter ofzo. Nou bedankt voor alle hulp in ieder geval, ik heb dit forum een stuk of 10 keer geraadpleegd voor deze brommer.
 
jan w. 50 5-1-2021 0:06 Print reply

Posts: 490
Ja sorry. Dat dat niet goed wil.

De 2 takt is een thermodynamica.

Het is gevoelig voor temperatuur een lucht
Snelheid een resonantie.

Daarom slecht bestuurbaar. Als je hem afknijpt.

Zó is die niet gemaakt.







 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
ThijmenB 13-1-2021 14:15 Print reply

Posts: 78
Beestje is verkocht, nieuwe eigenaar was volgens mij nog bezig met rijbewijs maar Corona zit momenteel in de weg. Hij zal binnenkort wel mogen dus hopelijk heeft ie er veel plezier van.
 

Dit topic is 325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved