Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda nsr 70 gaat niet in hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 277 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69808 - honda nsr 70 gaat niet in hoge toer...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 727 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan w. 50 7-1-2021 1:10 Print reply

Posts: 510
In koude stilstaande toestand kloppen die meet waarde ongeveer wel.

Er zit een grandioos verschil in hoeveel
Spanning ze afgeven. Per verschillende fabrikanten.
Een hoeveel rpm de motor draait. Of ze koud of warm zijn.

Het is niet verstandig. Om maar zo wat aan elkaar te bakken. Dat kan niet goed gaan.

Naar mijn idee. Zit dit kort bij de waarheid.
30 volt bij stationer. 40-50 bij 4000-5000 rpm.

Maar of dat klopt mag je een groot vraag teken bij zetten.


Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 7-1-2021 om 16:56 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
kiris 7-1-2021 19:21 Print reply

Posts: 200
is de ontsteking die je hebt gebruikt, de stator, een imitatie/chinese?

zo ja dan gewoon een originele gebruiken icm een originele cdi.

imitatie/chinese rommel werkt gewoon niet. het enige wat dat spul doet is chinezen rijker maken.
 
jan w. 50 7-1-2021 21:57 Print reply

Posts: 510
De bami 4 takt stator. Weet niet wat je met een 2 takt nsr. Aan moet.

Afbranden met de ontsteking.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-1-2021 22:05 Print reply

Posts: 7601
Er zat een chinese 4T-CDI op, geen 4T stator als ik het goed begreep ?

 
Rust in pieces
jan w. 50 7-1-2021 22:20 Print reply

Posts: 510
Kans is groot. De ts heeft geen orginele stator. Een op aliexpres rond geschachelt
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
kiris 7-1-2021 22:51 Print reply

Posts: 200
met sjinees spul krijg je allerlei rare piekspanningen en heel veel elektronische "ruis", waardoor alles wat er aan hangt vanzelf kapot gaat.
verder is de isolatie bij dat spul ook slecht wat kortsluiting veroorzaakt (ze gebruiken bijvoorbeeld vies zand als vulmiddel in cdi's om minder epoxy te hoeven gebruiken), en is het soldeerwerk slecht dat het bij minste trilling of warmte al slecht contact geeft.

originele onstekingsplaat, het juiste vliegwiel, originele cdi en een kwaliteit bobine zoals tec wat er origineel op zit en je kunt minstens 40 jaar zonder problemen rijden.

heel soms word de onstekingsspoel te warm bij race gebruik, daar is een goeie vervanging van kitaco voor.

nog iets om op te letten:

bougiekap met 5 kilo Ohm weerstand gebruiken met een bougie zonder weerstand (NGK B),

of bougiekap zonder weerstand gebruiken met een bougie met weerstand (NGK BR).

een bougiekap met weerstand gebruiken met een bougie met weerstand, of juist alles zonder weerstand geeft ook problemen met de ontsteking. dus niet zomaar alles door elkaar gebruiken.


Dit bericht is gewijzigd door kiris op 7-1-2021 om 23:21 uur.
 
pitte1234 12-1-2021 20:30 Print reply
Posts: 8
beste
ik heb de spoelen gemeten en ik kom volgende waarden uit. de sensor is origineel enkel de stator heb ik vervangen. de rode draad geeft een waarde van 260ohm en de blauwe draad geeft een waarde van 60ohm. dus ik moet kijken voor een stator van 100 ohm zoals u zegt?
 
kiris 12-1-2021 23:55 Print reply

Posts: 200
uit het werkplaatshandboek voor nsr 50:

bij 20 graden celsius:

weerstand opwekspoel: 50-300 Ohm.
weerstand pulsgenerator: 10-100 Ohm.
weerstand bobine primaire spoel: 0,1-0,2 Ohm.
weerstand bobine secundaire spoel zonder bougiedop: 3,6-4,6 Kilo Ohm.
weerstand bobine secundaire spoel met bougiedop: 7,4-11 Kilo Ohm.
Ontstekingstijdstip: 19 graden voor BDP bij 3000 omw/min.

kleuren van de draden:

opwekspoel: zwart-rood
pulsgenerator: blauw-geel
primaire spoel: zwart-geel

je hebt het over een rode draad, en een blauwe draad, dit zijn dan geen originele onderdelen, omdat de draadkleuren daarvan anders zijn.

gewoon het hele zaakje inclusief cdi vervangen door originele honda onderdelen en dan werkt het weer.


 
pitte1234 25-1-2021 12:52 Print reply
Posts: 8
beste
alle waarden komen overeen met deze van mij enkel de bobine niet.
de primaire spoel van mijn bobine geven een waarde van 1.6 ohm en van de decundaire spoel zonder bougiedop geeft een waarde van 2,95 kilo ohm. kan het door mijn bobine komen?
 
pitte1234 25-1-2021 12:55 Print reply
Posts: 8
ik weet niet of het belangrijk is maar het is een mp13 bobine van honda.

 
kiris 25-1-2021 14:24 Print reply

Posts: 200
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitte1234
beste
alle waarden komen overeen met deze van mij enkel de bobine niet.
de primaire spoel van mijn bobine geven een waarde van 1.6 ohm en van de decundaire spoel zonder bougiedop geeft een waarde van 2,95 kilo ohm. kan het door mijn bobine komen?


met zulke lage waardes kan het inderdaad zijn dat de bobine stuk is, dat hij intern ergens kortsluiting maakt.

 
pitte1234 25-1-2021 15:52 Print reply
Posts: 8
beste
ik heb nu een bobine genomen die dezelfde waarden heeft als was aangegeven in een bericht hiervoor. nu heb ik het getest en het was nog altijd hetzelfde als er voor en nu heb ik dus de spanning die op het systeem zit even gemeten. de stator heeft stationair maar een spanning van 10 volt. dit lijkt mij extreem laag. de motor stopt met in toeren gaan vanaf dat de spanning 15 volt is.
 
kiris 25-1-2021 16:52 Print reply

Posts: 200
welke cdi en stator/ontstekingsplaat gebruik je nu?
 

Dit topic is 727 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved