Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda nsr 70 gaat niet in hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 254 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69808 - honda nsr 70 gaat niet in hoge toer...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 640 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pitte1234 22-12-2020 19:57 Print topicpost
Posts: 5
beste lezers
ik heb een honda nsr 50 met een 70cc cilinder er op en een 22mm carburateur. vroeger draaide dit blok goed maar nu na wat dingen gedaan te hebben doet hij het niet meer goed hij wil niet in hoge toeren gaan. wat ik heb gedaan voor dat hij slecht begon te draaien: krukaskeering vervangen,nieuwe stator,andere cdi. dit heb ik gedaan voor dat hij slecht begon te lopen. toen hij slecht begon te lopen heb ik de motor volledig herbouwd,nieuwe dichtingen,nieuwe keeringen,cilinder gehoond. na dit begon hij al iets beter te draaien maar het lijkt alsof mijn cdi een begrenzing heeft maar ik weet dit niet zeker. hieronder een link met een video van het geluid.
https://youtu.be/1H-CIO_-7UY. kopieer deze link en plak hem in de zoekbalk van google en je zal komen op de video. in de video zal je ook horen dat wanneer ik even vol gas geef dat er een ontploffing gebeurt in de uitlaat. de oorzaak hiervan weet ik niet maar ik denk dat het komt omdat er onverbrande benzine in mijn uitlaat komt. zou dit kunnen dat mijn cdi begrensd is. en in de video heb ik al een andere carburateur gemonteerd een 18mm maar met de originele doet hij volledig hetzelfde. alvast bedankt
 

kiris 22-12-2020 20:21 Print reply

Posts: 182
cdi wisselen dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.

wat voor eentje zit er nu op?

je blokt ratelt trouwens wel enorm, dat is ook niet zo als het hoort.

en is dat een honda mb uitlaat die er op zit?



Dit bericht is gewijzigd door kiris op 22-12-2020 om 20:24 uur.
 
pitte1234 22-12-2020 20:49 Print reply
Posts: 5
beste
oke ik zal eens een andere cdi bestellen. deze is van aliexpress en ik was er niet zo blij van op een 4 takt maar dacht dat hij miss op een 2 takt zou goed werken. dat ratelen weet ik ook niet presies waarvan het komt maar als je zo midden toeren zit hoor je het niet meer dus ik zou denken dat er iets los zit aan het frame maar dit ben ik ook niet zeker.
uitlaat weet ik niet van welke brommer hij komt maar deze zat bij de motor toen ik hem kreeg.
 
kiris 22-12-2020 20:56 Print reply

Posts: 182
eigenlijk is de enige cdi die goed werkt op honda 2 takten de originele cdi. je kunt kijken of je er op marktplaats, bij tvd parts, honda m-shop of ebay een gebruikte kunt krijgen. meestal kosten die rond de 35 euro.

de code die er voor nsr vaak op staat is CF405A
 
JB1 29-12-2020 10:07 Print reply

Posts: 14867
MPS300 monteren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kiris 29-12-2020 16:52 Print reply

Posts: 182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
MPS300 monteren


mps300 is ook een gewone standaard cdi, niks bijzonders ondaks alle sprookjes die er over verteld zijn.

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-12-2020 17:15 Print reply

Posts: 7588
Er was een Kymco cdi die het dipje wegwerkte.

Maar ik zou het probleem eerder zoeken in de carb (Keihin rules) of in je afstelling. In de prehistorie lieten ze die dingen snel gaan door de uitlaatpoort te verhogen en te arm te zetten.

Die dip is echt vrij moeilijk om op te lossen...
 
Rust in pieces
JB1 29-12-2020 17:21 Print reply

Posts: 14867
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
[...]


mps300 is ook een gewone standaard cdi, niks bijzonders ondaks alle sprookjes die er over verteld zijn.



MPS300 verlaat minder dan de andere CDI's, het is geen wonderding, maar het is wel beter dan de andere standaard CDI's
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kiris 29-12-2020 17:33 Print reply

Posts: 182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


MPS300 verlaat minder dan de andere CDI's, het is geen wonderding, maar het is wel beter dan de andere standaard CDI's


als je van de modellen waar die op geleverd zat de technische gegegevens bekijkt zijn de opgegeven ontstekingstijdstippen maximale verlating bij toerental x allemaal hetzelfde.

oki was gewoon 1 leverancier voor honda waar ze mee gestopt zijn waarna denshigiken en shindengen overbleven.

de vervangende cdi voor de mps-300 is ook gewoon een cl-05 die weer vervangen is door de cf405a.

tot nu toe heeft volgens mij nog niemand nog een duidelijke meting gedaan bij zo'n mps-300 die de verhalen bevestigt.

mischien ga ik het in de toekomst nog een keer doen, testbankje voor cdi's bouwen zodat de raadsels over dipjes en begrenzers eindelijk opgelost worden.



 
JB1 30-12-2020 10:19 Print reply

Posts: 14867
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
[...]


als je van de modellen waar die op geleverd zat de technische gegegevens bekijkt zijn de opgegeven ontstekingstijdstippen maximale verlating bij toerental x allemaal hetzelfde.

oki was gewoon 1 leverancier voor honda waar ze mee gestopt zijn waarna denshigiken en shindengen overbleven.

de vervangende cdi voor de mps-300 is ook gewoon een cl-05 die weer vervangen is door de cf405a.

tot nu toe heeft volgens mij nog niemand nog een duidelijke meting gedaan bij zo'n mps-300 die de verhalen bevestigt.

mischien ga ik het in de toekomst nog een keer doen, testbankje voor cdi's bouwen zodat de raadsels over dipjes en begrenzers eindelijk opgelost worden.






Er zijn genoeg mensen die er vanaf weten die een mindere dip bij 6500rpm vermelden, waaronder ikzelf.

Het is de beste plug and play upgrade die je kan doen voor een OEM Honda ontsteking, wil je echt een betere curve zul je aftermarket ontstekingen (HPI etc) moeten monteren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
De Schout 30-12-2020 10:53 Print reply
Posts: 5304
Je zegt dat hij slecht is gaan lopen nadat je er een nieuwe (4 takt) cdi op hebt gezet en een nieuwe (imitatie?) stator?

Zet de originele delen terug en kijk wat hij dan doet zou ik zeggen.

 
tune tweak fiddle bang bummer
kiris 30-12-2020 18:29 Print reply

Posts: 182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]



Er zijn genoeg mensen die er vanaf weten die een mindere dip bij 6500rpm vermelden, waaronder ikzelf.

Het is de beste plug and play upgrade die je kan doen voor een OEM Honda ontsteking, wil je echt een betere curve zul je aftermarket ontstekingen (HPI etc) moeten monteren


die dip waar mensen het over hebben is vaak gewoon een 80cc cdi voor modellen die het piekvermogen onder de 6000 toeren moesten hebben vanwege de lokale wet.

die verlaten tot maximaal 3 +/-3.5 graden bij 9000 toeren in plaats van 10,5 +/-3.5 graden.

logisch dat als je er dan een correcte 50cc cdi op zet dat ie dan geen rare dip meer heeft.

doordat mensen vanalles door elkaar rommelen qua vliegwielen, ontstekingsplaten en cdi's krijg je zulke verhalen waarbij de mps bij de een een super ding was en bij de ander geen verschil maakte.

het zit dus niet in de mps-300 cdi maar in het feit dat mensen van te voren de verkeerde spullen gebruikten.





 
JB1 31-12-2020 18:26 Print reply

Posts: 14867
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
[...]


die dip waar mensen het over hebben is vaak gewoon een 80cc cdi voor modellen die het piekvermogen onder de 6000 toeren moesten hebben vanwege de lokale wet.

die verlaten tot maximaal 3 +/-3.5 graden bij 9000 toeren in plaats van 10,5 +/-3.5 graden.

logisch dat als je er dan een correcte 50cc cdi op zet dat ie dan geen rare dip meer heeft.

doordat mensen vanalles door elkaar rommelen qua vliegwielen, ontstekingsplaten en cdi's krijg je zulke verhalen waarbij de mps bij de een een super ding was en bij de ander geen verschil maakte.

het zit dus niet in de mps-300 cdi maar in het feit dat mensen van te voren de verkeerde spullen gebruikten.



Komt er dus gewoon op neer, dat je niet mis kan gaan met een MPS-300 als je niet zeker weet welke ontsteking er onder zit
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pitte1234 6-1-2021 21:45 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Je zegt dat hij slecht is gaan lopen nadat je er een nieuwe (4 takt) cdi op hebt gezet en een nieuwe (imitatie?) stator?

Zet de originele delen terug en kijk wat hij dan doet zou ik zeggen.


Beste
Dit is juist het probleem de stator heb ik kapot geholpen door met een schroevendraaier het vliegwiel er af te halen. Was een domme keuze. En de cdi hield er op dat moment mee op en dacht dus dat het de stator was maar dit was get dus niet.
 
pitte1234 6-1-2021 21:48 Print reply
Posts: 5
Beste lezers
Ik heb gekeken voor een andere cdi en hierbij gaat hij terug in hoge toeren zoals het hoort. Maar toen ik 20 minutten heb gereden was mijn bijna nieuwe cdi al kapot dus ik denk dat misschien de stator een te hoge spanning heeft. Maar dit weet ik niet zeker hoeveel zou er maximum mogen komen uit zo'n stator? Is niet de originele dus zou wel kunnen dat dit te veel is. Alvast bedankt
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-1-2021 23:06 Print reply

Posts: 7588
Meet de weerstanden van de pickupspoel (blauw/gele draad) en de stroomspoel (zwart/rode draad)
De pickupspoel moet een meting geven van 23ohm. Tussen de 20 en 30.
De stroomspoel moet een meting geven boven de 100ohm, eigenlijk is het 110.
 
Rust in pieces

Dit topic is 640 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved