Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke membraamklep honda mbx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 242 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69803 - welke membraamklep honda mbx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 288 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ronaldhondansr50 16-12-2020 20:19 Print topicpost

Posts: 47
hoi ik heb een mbx 80cc blok setup is 93 cc mallossi 21 mm inlaat met cabrateur power luchtfilter onsteking standaard maar wat is beter een 4 kleps of een 6 kleps voor zoiets er zit nu 4 kleps in nammelijk rijd prima opzicht maar wat is dus beter dat is de vraag


 

kiris 16-12-2020 20:33 Print reply

Posts: 182
met een 6-kleps membraan zou je theoretisch meer toeren kunnen draaien omdat de kleppen minder ver open hoeven om dezelfde hoeveelheid doorstroming te hebben als een 4 kleps membraan.

in de praktijk voldoet het 4 kleps membraan prima als de carburateur niet enorm groot is.

als verbetering kun je de metalen membraanplaatjes vervangen door karbonit of carbon plaatjes.
deze zijn er in verschillende diktes afhankelijk van het optimale toerental en het grote voordeel ervan is dat de cilinder geen/minder schade oploopt als een plaatje breekt en in de cilinder terecht komt.

een andere verbetering is de zogenaamde "stuffer" van een ns-1, nsr-mini of crm in het membraan te zetten en een crm/nsr-mini/ns-1 spruitstuk te gebruiken als je een 18 of 20mm keihin carburateur hebt. dit verbetert de doorstroomsnelheid omdat de loze ruimte in het membraan opgevuld word en de overgang van rond naar membraankleppen geleidelijker is.
(sommige mensen zouden dat betere "flow" noemen)

het is sowieso aan te bevelen de aanslag plaatjes van het membraan zo open te buigen dat het membraan nog net in de cilinder past, om er zeker van te zijn dat de aanslagplaatjes de doorstroming niet begrenzen zoals af fabriek wel gedaan word.

als ik nog een tip mag geven, vervang je powerfilter door de originele luchtfilterbak, en gebruik dan van een mbx80 of snelle nsr50 de dikke filterslang en de aanzuigslang die de lucht van buitenaf de filterbak in laat.
zo is de doorstroming beter en heb je onderin meer vermogen dan met een powerfilter. en een stuk minder aanzuiglawaai.

als je echt voor piekvermogen bij hoge toeren gaat dan kun je het beste een inlaatkelk proberen met daarover een schuimfilter alleen verlies je dan wel trekkracht onderin wat voor straatgebruik niet zo ideaal is.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 16-12-2020 om 20:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 16-12-2020 om 20:40 uur.
 

Dit topic is 288 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved