Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - olie pomp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 242 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69802 - olie pomp
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ronaldhondansr50 13-12-2020 13:18 Print topicpost

Posts: 47
hoi ik heb een mbx80cc blok maar heb een probleempje moet er nu een gg3 of een gg4 oliepomp op of kan het ook van een honda nsr50 olie pomp op ik heb er 3 liggen gg3 en gg4 en een van nsr 50 maar welke moet er op
 

kiris 13-12-2020 13:57 Print reply

Posts: 182
GG4 is voor de nederlandse en duitse NSR50s
GG3 ken ik niet, dat zou dan GE3 moeten zijn en die is voor MBX80.

hou er wel rekening mee dat de hoeveelheid olie die de oliepomp geeft is aangepast aan de standaard cilinder met standaard carburateur en dus bij een snelle cilinder en andere carburateur niet de juiste hoeveelheid geeft.


Dit bericht is gewijzigd door kiris op 13-12-2020 om 14:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 13-12-2020 om 14:14 uur.
 
ronaldhondansr50 13-12-2020 16:54 Print reply

Posts: 47
klopt moet ge3 en er zit nu dus een gg4 op nammelijk
 
ronaldhondansr50 13-12-2020 16:57 Print reply

Posts: 47
deze zat er bij toen ik heb gekocht had als gereviseerd het blok

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-12-2020 17:57 Print reply

Posts: 7588
GE2 GJOL=Nederlands (geen boostpoort in de cilinder)
GE2=Belgisch (boostpoort cilinder)
GT4=Japans
GE3=80cc

Of er veel verschil zit in de oliepompjes betwijfel ik. Als er GE3 op staat zou ik die wel nemen.
 
Rust in pieces
kiris 13-12-2020 18:20 Print reply

Posts: 182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
GE2 GJOL=Nederlands (geen boostpoort in de cilinder)
GE2=Belgisch (boostpoort cilinder)
GT4=Japans
GE3=80cc

Of er veel verschil zit in de oliepompjes betwijfel ik. Als er GE3 op staat zou ik die wel nemen.


was het maar zo simpel

GJOL is ook in duitsland gebruikt,
GE2 is wereldwijd gebruikt, niet alleen belgie.
GT4 is de cilinder van o.a de nsr mini met 12" wielen,
dan is er nog de GE2 met GT4 aan de binnenkant, en nog wat varianten met minimale verschillen.
GE3 (G,F) is inderdaad 80, net als GJ1 (G,F,E).
waarbij de aanduiding L weer voor 74cc staat.

ik heb heééééél lang geleden een keer diverse verschillende pompjes getest qua opbrengst en er zit nogal verschil tussen.
elke cilinderinhoud (50, 75, 80cc) en carburateur combinatie (12, 16, 18, 20) heeft een eigen pomp met nog verschil tussen begrensde en onbegrensde uitvoeringen (F/S).

dat is ook de reden waarom de pomp een slechte naam kreeg, mensen kieperden een 70 met een 20mm op een 50cc S blok en dan kreeg ie te weinig olie. en omgekeerd ook, mensen gebruikten een pomp van een 80 op een 50 en vonden het gek dat ie maar bleef roken en alles dichtkoekte met vettige koolaanslag.

was prettiger geweest als honda onderdeelnummers op de onderdelen had gezet ipv vage codes waar weinig mee te beginnen valt.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 13-12-2020 om 18:30 uur.
 
jan w. 50 13-12-2020 19:52 Print reply

Posts: 490
Ik heb een simpele variant.

De oliepomp afsluiten.
Een aspen of stihl in de tank.

Ruikt lekker. Een Alles blijft mooi schoon.


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
ronaldhondansr50 13-12-2020 20:36 Print reply

Posts: 47
ok dat is duidelijk maar vaar van is de GG4 dan die heb ik er ook bij zitten maar kan er niet veel over vinden op internet
 
ronaldhondansr50 13-12-2020 20:38 Print reply

Posts: 47
da zou die dus voor een nsr zijn dus zoals kiris zegt

 
jan w. 50 13-12-2020 21:05 Print reply

Posts: 490
Heb ik geen antwoord op.
Weet ik niet.

Ik weet wel dat de olie pompjes . In de regel
Veel olie bij mengen. Ik kan niet goed pijlen
Hoe je die afstelt. Een of die precies goed staat.

Daarom sluit ik ze meestal af.
Ook omdat mijn brommertje niet op de orginele
Cabrateur afstelling staat.

Een de laatste 4 jaar. Is de brandstof bij de tankstations. Van slechte kwaliteit.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
kiris 13-12-2020 21:09 Print reply

Posts: 182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik heb een simpele variant.

De oliepomp afsluiten.
Een aspen of stihl in de tank.

Ruikt lekker. Een Alles blijft mooi schoon.




jaren geleden een keer geprobeerd, nooit meer wat anders gedaan.
super spul.




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldhondansr50
da zou die dus voor een nsr zijn dus zoals kiris zegt



de gg4 kun je naast de nsr50s ook nog op een begrensde mbx50 of mtx-sh 50 tegenkomen.









 
jan w. 50 13-12-2020 21:40 Print reply

Posts: 490
Het heeft volgens mij .
Ook geen nut. Om een lambadasonde in de uitlaat te steken.

Het blijft bij een 2 takt. Klo.....
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
ronaldhondansr50 13-12-2020 22:03 Print reply

Posts: 47
ok ik weet wat ik nu op ga zetten dan word het de ge3 dus heel erg bedankt voor de info jongens kan ik morgen weer verder sleutelen
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-12-2020 1:15 Print reply

Posts: 7588
En zeker ook 98 tanken, geen 95. Met die 95 krijg je een viertakt al om zeep, en die heeft niet eens 2T nodig.
 
Rust in pieces
kiris 14-12-2020 11:52 Print reply

Posts: 182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Het heeft volgens mij .
Ook geen nut. Om een lambadasonde in de uitlaat te steken.

Het blijft bij een 2 takt. Klo.....


ja blijft lastig, het enige wat je kunt doen voor een beetje controle is een uitlaatgastemperatuursensor (EGT) en een pingelsensor.

alleen is het dan weer lastig te bepalen waar precies de EGT sensor moet komen te zitten en welke temperaturen nog veilig zijn, want dat is voor elk type motor weer anders.

de benzine in nederland is inderdaad waardeloos met die bijgemengde ethanol, dat heeft al voor veel schade bij auto's, motoren, scooters, generatoren en kettingzagen gezorgd. allemaal onnodig en alleen maar vanwege handjeklap en centjes vangen bij de politiek.

 
jan w. 50 14-12-2020 19:08 Print reply

Posts: 490
Ik zal effe vertellen. Hoe ik er bij kom.
Zo'n dure brandstof te gebruiken.

Ik heb maar. 20 of 25 liter nodig. In een jaar. Voor de brommer. Bosmaaier. Kettingzaag Aspen gaat niet kapot. Als die lang stil staat.

Benzine van de pomp.. Het beste is in een paar weken. Op maken.





 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved