Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Maxi loopt net niet hard genoeg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69793 - Puch Maxi loopt net niet hard genoe...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1632 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RedPuchMaxiS 9-11-2020 12:09 Print topicpost
Posts: 2
Hallo

Ik heb een puch maxi met een 65cc airsal en een hd 70 cc kop. Voor de rest heb ik een 12mm bing carburateur met het standaard luchtfilter en een standaard 22mm tecno uitlaat. De brommer loopt ook goed en heeft nu sproeier 56. (Hij rijd nu met vertanding 15-45.)

Er is alleen wel een maar, hij loopt namelijk op de gps maar 45. Nu wil ik zeker geen 70 rijden maar mik ik meer op de 50-55 kmph.

Nu is mijn vraag wat zou ik kunnen doen om hem net 10 kmph harder te laten lopen?

(PS, mijn kop en cilinder zijn net 50 km oud en verkeren nog in top staat.)

Dit bericht is gewijzigd door RedPuchMaxiS op 9-11-2020 om 12:13 uur.
 

kiris 9-11-2020 15:10 Print reply

Posts: 353
je zou wat met de ontsteking aan de gang kunnen gaan.

ontstekingstijdstip op 14 graden voor bovenste dode punt en dan langzaam verder tot max 17 graden, wel uitkijken dat ie niet te heet word.
contactpunten ongeveer 0,44mm open.

verder zou je andere koppelingsveren kunnen gebruiken zodat ie bij hoger toerental aangrijpt. lees vaak dat ze koppelingsveren van een kickstart model gebruiken.

en je kunt het dichte gaasfilter in je filterbakje vervangen door eentje met wat meer doorlaat of een stukje grof filterschuim, en dan grotere sproeier.

natuurlijk ook controleren wat je squish afstand is en wat nu je compressieverhouding is. als die erg laag is en de squishafstand is te groot dan wil ie ook niet echt vermogen leveren.

ook belangrijk: bij snelle cilinders voor puch komen de spoelkanalen vaak niet overeen met het carter, dus met een dremel oid. zorgen dat de cilinder en carter kanalen goed op elkaar aansluiten.
is makkelijk te zien dmv de airsal voetpakking op het blok te leggen dan zie je waar je wat weg kunt halen.
hetzelfde geldt voor de aansluiting tussen inlaatspruitstuk en cilinder.



Dit bericht is gewijzigd door kiris op 9-11-2020 om 15:17 uur.
 
RedPuchMaxiS 9-11-2020 18:10 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
je zou wat met de ontsteking aan de gang kunnen gaan.

ontstekingstijdstip op 14 graden voor bovenste dode punt en dan langzaam verder tot max 17 graden, wel uitkijken dat ie niet te heet word.
contactpunten ongeveer 0,44mm open.

verder zou je andere koppelingsveren kunnen gebruiken zodat ie bij hoger toerental aangrijpt. lees vaak dat ze koppelingsveren van een kickstart model gebruiken.

en je kunt het dichte gaasfilter in je filterbakje vervangen door eentje met wat meer doorlaat of een stukje grof filterschuim, en dan grotere sproeier.

natuurlijk ook controleren wat je squish afstand is en wat nu je compressieverhouding is. als die erg laag is en de squishafstand is te groot dan wil ie ook niet echt vermogen leveren.

ook belangrijk: bij snelle cilinders voor puch komen de spoelkanalen vaak niet overeen met het carter, dus met een dremel oid. zorgen dat de cilinder en carter kanalen goed op elkaar aansluiten.
is makkelijk te zien dmv de airsal voetpakking op het blok te leggen dan zie je waar je wat weg kunt halen.
hetzelfde geldt voor de aansluiting tussen inlaatspruitstuk en cilinder.



Dit bericht is gewijzigd door kiris op 9-11-2020 om 15:17 uur.



De spoelpoorten van het carter zijn inderdaad kleiner dan deze van de cilinder, maar zodra ik deze op maat maak heb ik dan geen grotere carburateur nodig?

Voor de rest heb ik van de ontsteking en squish afstand niet echt verstand dus begin ik er liever niet aan.

Nou had ik nog zitten zoeken en vroeg ik mij af of ik met bijvoorbeeld de standaard 28 mm uitlaat ook deze snelheid haal in plaats van de nu gebruikte 22 mm uitlaat?
 
kiris 10-11-2020 13:01 Print reply

Posts: 353
de overgang van het carter naar de spoelpoorten kun je aanpassen zonder dat je een andere carburateur nodig hebt.
het effect ervan is dat de vernauwing weg is en dat er minder wervelingen zijn in de spoelkanalen.

van 22mm uitlaat naar 28mm zal denk ik weinig verschil maken als ie nu al niet boven 45 km/h uitkomt.

op puchmaxi.nl staat een redelijk duidelijke beschrijving van het afstellen van de ontsteking mocht je het in toekomst een keer willen proberen.
 

Dit topic is 1632 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved