Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 70cc Puch maxi Airsal start niet, alles staat goed afgesteld

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 308 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69785 - 70cc Puch maxi Airsal start niet, a...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 311 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mdsoebee 27-10-2020 12:34 Print topicpost
Posts: 2
Hoi,
Dit is mij eerste post hier maar kom er echt even niet meer uit... Heb echt jullie hulp nodig. Voor mijn gevoel heb ik echt alles al geprobeerd, nieuwe pakkingen, nieuwe keerringen, nieuwe lagers, nieuwe carburateur, allerlei sproeiers geprobeerd, verschillende uitlaten getest.. niets mocht baten.
Een tijdje terug liep hij nog best oke, absoluut niet geweldig, topsnelheid lag rond de 50kmh. Toen heb ik m stil gezet, daarna heb ik m nooit meer kunnen starten.

Mijn puch motor bestaat uit

  • E50 carter (2e hands)
  • 2e hands 70cc airsal (denk ik ) cilinder en zuiger (12bar compressie)
  • Nieuwe zuigerveer
  • NGK B9HS bougie (heb ook een B6 liggen)
  • Simonini Alu uitlaat (2e hands, heeft wel een klein deukje)
  • Bosch ontstekingsplaat incl. Bosch condensator (nieuw)
  • 17.5mm Dell'Ortho PHBG Replica carburateur (nieuw)


De instellingen die ik nu heb:

  • Contactpunten v. ontsteking .35mm maximaal
  • Ontsteking op 18° (~1.4mm) voor TDP
  • Electroden bougie .40mm (ook gestest op .35 en .45)
  • Sproeier 84 (heb 78 82 86 88 90 92 en 102 ook geprobeerd)


De bougie vonkt zeer goed, lucht en brandstof komen goed in de cillinder maar hij lijkt niet te ontsteken. Na lang proberen te starten verzuipt hij. Heb een speciaal lampje in serie gezet met de bougie, en hij vonkt ook terwijl hij in de cillinder onder druk zit.

Weet iemand hoe ik verder kom? Ik ben echt ten einde raad. Ik snap er echt helemaal niks van, hij heeft compressie, brandstof, lucht en ontsteking. Dat is toch alles wat een puch nodig heeft haha?

!!UPDATE!!
Ik heb net nog even zitten sleutelen en heb de electroden van de bougie echt heel dicht op elkaar gezet en sproeier 78 erin gezet. Nu loopt hij stationair zonder uitlaat, maar niet met uitlaat. Dan valt hij na een paar prutteltjes weg...

Oke nu ben ik een kwartier later en laat hij weer geen teken van leven zien...
 

kiris 27-10-2020 22:23 Print reply
Posts: 54
het lijkt erop dat ie een veel te rijk mengsel krijgt en als het ware de vonk uitblust. daardoor kan ook je bougie snel kapot gaan.

ik ben niet zo'n fan van imi carburateurs, sowieso vind ik de originele phbg al lastig met afstellen en een imi maakt het vaak nog erger.
als je dan ook nog een zuigergestuurde inlaat hebt zoals bij puch dan word het helemaal lastig.

wat je zou kunnen doen is een originele 14 of 15mm bing carburateur pakken, daarmee zal hij waarschijnlijk een stuk beter lopen.





Dit bericht is gewijzigd door kiris op 27-10-2020 om 22:24 uur.
 
Mdsoebee 28-10-2020 7:21 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
het lijkt erop dat ie een veel te rijk mengsel krijgt en als het ware de vonk uitblust. daardoor kan ook je bougie snel kapot gaan.

ik ben niet zo'n fan van imi carburateurs, sowieso vind ik de originele phbg al lastig met afstellen en een imi maakt het vaak nog erger.
als je dan ook nog een zuigergestuurde inlaat hebt zoals bij puch dan word het helemaal lastig.

wat je zou kunnen doen is een originele 14 of 15mm bing carburateur pakken, daarmee zal hij waarschijnlijk een stuk beter lopen.





Dit bericht is gewijzigd door kiris op 27-10-2020 om 22:24 uur.


Bedankt voor je reply. Ik denk dat ik nog even ga proberen om de gasnaald een standje lager te zetten en als dat niet lukt gewoon lekker naar een originele bing.
Wanneer ik een 15mm bing erop zet, ben ik dan veel langszamer dan een 17.5mm PHBG of valt dat mee? Is een bing 17mm/19mm misschien een betere keuze?

Dit bericht is gewijzigd door Mdsoebee op 28-10-2020 om 7:27 uur.
 
kiris 29-10-2020 22:12 Print reply
Posts: 54
in de brommer race wereld reden ze zelfs met 12mm carburateurs op de honda schakelbrommers, zonder problemen richting de 14 a 15 pk uit een nsr.

het gaat om de doorstroming, en als je het zou gaan testen zie je dat het best even duurt voordat een carburateur echt te klein is en de doorstroming beperkt word.

sinds de minarelli schakelblokken populair zijn geworden is er een soort trend om de allergrootste carburateur te gebruiken voor een powerband van 500 toeren ergens tegen of boven de 13.000 toeren.
dat is leuk als je een lang motorcircuit hebt of de weg naar school 10km provinciale weg rechtdoor is, maar in de praktijk rijd een kleinere carburateur gewoon beter en geeft het een veel bruikbaarder vermogen bij lagere toeren.
aangezien een puch geen vario heeft en het moet hebben van een simpele 2- of 3 klauws koppeling is vermogen/trekkracht bij lage toeren toch wel van belang. niet alleen qua rijdbaarheid op straat maar ook qua levensduur van de koppeling en de lagers.

mijn broer had vroeger zo'n "race" puch, die reed je in de straten in het dorp helemaal zoek met een originele puch, alleen op de grote weg naar de stad kwam ie dan een keer voorbij met zn te grote carburateur als ie eindelijk op toeren was.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-10-2020 23:51 Print reply

Posts: 7514
Ik zou ook eens kijken of hij met een andere uitlaat beter loopt. Uitlaten die dicht zitten zijn een veel over het hoofd gekeken maar qua prestaties een echt probleem.
 
Rust in pieces

Dit topic is 311 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved