Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MBX 125f

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 277 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69783 - MBX 125f
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kiris 15-11-2020 18:57 Print reply

Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Zabel 750 cc . 90 pk.
Ik kan er niks met. Projectiel

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 15-11-2020 om 3:10 uur.


? zabel is maximaal 700cc

 
jan w. 50 15-11-2020 20:13 Print reply

Posts: 511
Ik heb een paar jaar geleden.
Op de knieƫn. Voor een zijspan gelegen.

Op de cilinder. Stond 750 cc.
Niet er in gefreest. Maar in het giet werk.

Een toen ben ik vragen gaan stellen.
Ik wist het ook niet.
Dat zo iets bestaat.

Of ik ben voor de gek gehouden..


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Snickers 14-12-2020 14:56 Print reply
Posts: 7
Na veel zoeken weet ik nu.
Dat mijn blok van mbx 125F hetzelfde is als bij een MTX 125R.

Nu zoek ik een cilinder voor een MTX 125R.
Maar ik kom steeds op tuning cilinders voor MTX ns 125.

Wat is ns?

 
kiris 14-12-2020 16:37 Print reply

Posts: 201
NS is een oudere broer van de NSR.

om precies te zijn, NS125-F is zonder kuip, en NS125-R is met kuip
bouwjaren 86-93 met atac systeem.

dat ns125 blok is anders(o.a. herkenbaar aan waterpomp aan de rechterkant) dan van een mbx125 of mtx125RW '83-'87(waterpomp aan linker kant)en een ns125 cilinder past niet op een mbx125.

er zit dus helaas echt niks anders op dan de bestaande cilinder tunen, of een ander blok monteren





Dit bericht is gewijzigd door kiris op 14-12-2020 om 19:03 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-12-2020 19:13 Print reply

Posts: 7601
Hmm ik had je al verteld, jouw blok is bijna helemaal hetzelfde dan een MTX200...daar is je tuning cilinder...maar dat blok zul je niet zomaar vinden.
Heeft een grotere carb, en als ik me niet vergis zal je MBX dan op z'n kop schakelen...als je dat blok in je frame krijgt tenminste...en dan heb je nog een opmaat uitlaat nodig want een MTX20 heeft een bovenlangse.
Die blokken zijn retesnel, en zijn er om bekend dat de tweede versnelling gemakkelijk stuk gaat...door het steeds keihard doortrekken in tweede.
 
Rust in pieces
kiris 14-12-2020 19:37 Print reply

Posts: 201
als ik me niet vergis kun je het schakelen "omdraaien" door de schakelas (die as waar het schakelpedaal op zit) van een mbx125 te gebruiken.
de rest van het schakelsysteem is nagenoeg hetzelfde tussen mbx125 en mtx125/200, inclusief schakelwals.

het blok zal er zo in passen. idd met een aangepaste uitlaat. makkelijkste is dan een cross pijp van een 250cc om te lassen bijvoorbeeld zoals zo'n omgekeerde bos uitlaat voor honda mt5.



Dit bericht is gewijzigd door kiris op 14-12-2020 om 19:39 uur.

op de duitse ebay staat een setje carters, lege cilinderdeksel, krukas , vliegwiel, ontsteking en koppeling van een mtx 200. maar dat kost wel een paar duiten en zul je de rest van het blok moeten aanvullen met delen van je mbx blok, en nog een kop en cilinder zoeken.


Dit bericht is gewijzigd door kiris op 14-12-2020 om 20:57 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-12-2020 1:13 Print reply

Posts: 7601
De MBX gaat op z'n kop schakelen, net omdat je de schakelpook van een MBX er op zet.
De vraag qua ruimte is of er voldoende ruimte is voor de grotere cilinder en carb, de ATAC is ook anders. Voor de rest zijn de afmetingen identiek.
Dat spul van ebay Duitsland zou van iemand kunnen zijn die de cilinder wou.
 
Rust in pieces

Dit topic is 947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved