Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi Xtreme Opvoer probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69781 - Derbi Xtreme Opvoer probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wessel1308 16-10-2020 22:49 Print topicpost
Posts: 5
Goedenavond, ik heb echt een raar probleem met mijn brommer en kom er zelf niet meer uit heb van alles geprobeerd.



De brommer zakt gelijk in toeren wanneer ik dicht bij de powerband kom. maakt niet uit in welke versnelling eigenlijk. Stationair kan ik gewoon vol gas geven en dan is er niks aan de hand en kan hij max toeren behalen, behalve dus tijdens het rijden.



Mijn set up is als volgt:

Derbi OT blok
Stage 6 77cc
28mm carburateur
yasuni r3 uitlaat
Standaard ontsteking


Sproeier 70 tot en met 140 geprobeerd

Gasnaald standen veranderd, luchtschroef, power-jet schroef anders. Andere bougie andere ontsteking andere bobine andere bougie kabel. En de ontsteking staat juist. Heb de grond plaat ook op andere standen zeg maar gehad.



Iemand enig idee?



Als er vragen zijn stel ze gerust. Wie weet lost het mijn probleem op!

Dit bericht is gewijzigd door wessel1308 op 16-10-2020 om 22:51 uur.
 

kiris 17-10-2020 6:08 Print reply

Posts: 353
heeft ie eerder wel goed gelopen, of is het een nieuwe cilinder?
wat gebeurt er als je vlak voor de powerband, dus als ie in toeren zakt, de choke er op trekt? of als je op dat moment een versnelling terug schakelt?
sluiten de membraanplaatjes goed en heb je op valse lucht gecontroleerd?


 
wessel1308 17-10-2020 7:21 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
heeft ie eerder wel goed gelopen, of is het een nieuwe cilinder?
wat gebeurt er als je vlak voor de powerband, dus als ie in toeren zakt, de choke er op trekt? of als je op dat moment een versnelling terug schakelt?
sluiten de membraanplaatjes goed en heb je op valse lucht gecontroleerd?





Hallo, ja hij heeft eerder wel gelopen met een 21 mm Carb. Zelfde uitlaat. Wel ander spruitstuk en het membraan is nieuw gekocht van malossi. Ik heb op valse lucht gecontroleerd, hij heeft niet valse lucht.

Met de chocke rijden werkt helaas ook niet.

Dit bericht is gewijzigd door wessel1308 op 17-10-2020 om 9:09 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-10-2020 17:36 Print reply

Posts: 8459
Ik zou terug de 21 mm er op zetten.
Te veel dingen tegelijk wijzigen geeft te veel mogelijkheden op problemen.
Ik denk ook dat die 28 mm gewoon te groot is.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
wessel1308 17-10-2020 18:10 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik zou terug de 21 mm er op zetten.
Te veel dingen tegelijk wijzigen geeft te veel mogelijkheden op problemen.
Ik denk ook dat die 28 mm gewoon te groot is.



Dat is niet mogelijk dat die te groot is omdat, deze set up door meer mensen wordt gebruikt en zelfs wel met 32/34 mm.....

Ik zie ze vaak voor bij komen op YouTube
 
kiris 17-10-2020 18:34 Print reply

Posts: 353
klopt, 24mm is wel het minimum voor die cilinder.
onder de 9000 toeren is er echt geen vermogen, en daarboven gaat ie tot 13.000 door. dus 28mm moet geen probleem zijn, ook sproeier 140 zou prima moeten werken.
ik heb eerlijk gezegd zo geen idee waar het aan zou kunnen liggen maar ik blijf nadenken en mischien kom ik nog op een idee.

carburateur verstopt? gebruik je een luchtfilter en merk je verschil met of zonder luchtfilter?

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 17-10-2020 om 19:27 uur.
 
wessel1308 18-10-2020 9:32 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
klopt, 24mm is wel het minimum voor die cilinder.
onder de 9000 toeren is er echt geen vermogen, en daarboven gaat ie tot 13.000 door. dus 28mm moet geen probleem zijn, ook sproeier 140 zou prima moeten werken.
ik heb eerlijk gezegd zo geen idee waar het aan zou kunnen liggen maar ik blijf nadenken en mischien kom ik nog op een idee.

carburateur verstopt? gebruik je een luchtfilter en merk je verschil met of zonder luchtfilter?

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 17-10-2020 om 19:27 uur.



Het is een nieuwe carburateur heb hem al paar keer helemaal schoon gemaakt, ik gebruik een luchtfilter, gewoon de standaard. Maar zelfs zonder luchtfilter lukt het niet.
 
kiris 18-10-2020 16:30 Print reply

Posts: 353
is het een originele 28 carburateur of een chinese/namaak carburateur.
het is bekend van de chinese/namaak carburateurs dat ze moeilijk tot niet af te stellen zijn en voor veel lastige problemen kunnen zorgen door verkeerde maatvoering van de interne onderdelen zoals de mengbuis, gasschuif, naald en andere belangrijke delen.


 
wessel1308 18-10-2020 16:43 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
is het een originele 28 carburateur of een chinese/namaak carburateur.
het is bekend van de chinese/namaak carburateurs dat ze moeilijk tot niet af te stellen zijn en voor veel lastige problemen kunnen zorgen door verkeerde maatvoering van de interne onderdelen zoals de mengbuis, gasschuif, naald en andere belangrijke delen.





Ja het is een Chinese maar met originele sproeiers en onderdelen van Jos Dijkman
 
kiris 18-10-2020 18:25 Print reply

Posts: 353
het gaat om meer dan alleen de wisselbare delen.

als voorbeeld:

een originele pwk 35 airstriker loopt op een kawasaki kdx 200 prima met sproeier 140-160.

zet je er een chinese imitatie op dan zit er een 200 sproeier in waarmee hij nog steeds veel te arm loopt.

je kunt delen van de carburateur vervangen door originele, maar omdat je de vaste delen zoals doorgangen in de carburateur en afwijkende maatvoering niet kunt veranderen krijg je nooit hetzelfde als het origineel.

als ie al een beetje af te stellen is dan is het alleen stationair en volgas. daartussen niet.

de mengbuis, waar de hoofdsproeier in zit, is al zo'n voorbeeld. bij de pwk 35 is dat een vast deel, bij een imitatie is het een los deel.
je kunt die dus nooit vervangen door het juiste deel en dat maakt veel verschil.

mijn advies: imitatie carburateur vervangen door een originele.
als je op google zoekt zul je heel veel topics tegenkomen wereldwijd waar mensen onmogelijke problemen hebben met afstelling van de imitatie carburateurs en de problemen opgelost zijn door het monteren van een originele keihin of mikuni carburateur.

de imitatie carburateurs zijn niet met dezelfde nauwkeurigheid gemaakt als de originele, ze meten wat met een schuifmaat en zorgen dat het er op het oog hetzelfde uitziet, maar het is niet gemaakt om te werken, alleen om de handel van de originele fabrikanten te verzieken.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 18-10-2020 om 18:27 uur.
 

Dit topic is 2195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved