Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer loopt niet lekker

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 304 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69773 - Brommer loopt niet lekker
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bierent 1-10-2020 15:51 Print topicpost
Posts: 5
Hallo,

Ik heb hier een derbi senda x-treme uit 2005 welke niet lekker loopt.
Wat ik bedoel met niet lekker lopen: https://youtu.be/03a1kv8FEKc
In dit filmpje is de motor al warm, loopt deze eerst wat laag in toeren en vanaf ca. 10 seconden vol gas.
Membraanplaatjes waren versleten en zijn vernieuwd voor het filmpje, hielp al iets.
Bougie is vervangen BR8ES.
Carburateur is 21mm, zit nu sproeier van 115 in. Carburateur is in ultrasoon gereinigd.
Gasnaald staat in middelste stand.
Loopt zelfde met en zonder luchtfilter.
Luchtschroef indraaien loopt ie wat hoger in toeren, luchtschroef wat uit heeft ie meer koppel onder.
Bedrading vanaf spoel lag half open, alle bedrading vanaf spoel na CDI zijn vernieuwd, verder is ook niks aangesloten.
Er is een extra massa draad getrokken.
Nieuwe benzine is in tank gedaan.


Algemeen probleem is hij stottert en heeft weinig koppel. Ik wil dit weekend nog wat wisselen met gasnaald en sproeiers (had dit voor ik membraan verving ook al gedaan maar denk dat dit nu wel wat scheelt).
Onsteking stond eerst op TDC, dus heb deze aardig wat teruggezet, misschien teveel?
Verder iemand suggesties? Denk ook aan CDI maar dit kost wat meer om te vervangen als het niet correct is.

Ik heb ondertussen ook met kleinere sproeier geprobeerd (90, 70,78) hierbij loopt deze op hogere toeren maar is er nog minder koppel.

Met vriendelijke groeten,
Berend

Dit bericht is gewijzigd door bierent op 1-10-2020 om 15:51 uur.
 

kiris 1-10-2020 19:32 Print reply
Posts: 28
merkteken op ontstekingsplaat en carter gelijk zetten, luchtfilter monteren, en daarna bij draaiende motor controleren of hij geen valse lucht trekt tussen cilinder en carburateur.

daarna kun je sproeiers wisselen.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-10-2020 22:45 Print reply

Posts: 7488
Waarom een 21mm carb ? Alles duidt er op dat je te veel brandstof presenteert...
 
Rust in pieces
bierent 22-10-2020 21:52 Print reply
Posts: 5
Yes je had gelijk. Na de carburateur na 17.5mm te brengen en de originele uitlaat erop loopt ie al een stuk beter.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-10-2020 0:45 Print reply

Posts: 7488

 
Rust in pieces

Dit topic is 318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved