Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX-OT Powerband

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 269 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69759 - MTX-OT Powerband
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blue Sky 6-8-2020 9:27 Print topicpost
Posts: 9
Ik heb een MTX-OT gerepareerd voor een kennis van mij. Nu viel mij op dat de powerband pas bij 9000 toeren begint en eindigt rond de 13000 toeren, daar valt niet fatsoenlijk mee te rijden zonder dat hij dan jankt als een klein kind, ook al omdat hij onderin niet veel doet, een originele brommer trekt sneller op. Er zit een uitlaat op met een bocht van 32 mm, een einddemper van 28 mm (staat Honda 80 op) terwijl de tussenbuis 22 mm is. Dat ding is helemaal open want hij heeft te veel lawaai. Setup is verder een Athena 50 cc met carbon membraan en een 16 mm Mikuni.

Ik heb het idee dat die uitlaat niet past bij deze cilinder. Iemand een idee hoe die powerband te verlagen? Op uitlaat gebied is de keuze beperkt voor de MTX-OT.
 

Rob777 6-8-2020 10:48 Print reply

Posts: 540
https://www.m-shop.n...itlaat-mtx50-80.html

https://www.marktplaats.nl/q/mtx+uitlaat/

Geen idee alleen of die voor de jouwe zijn en of ze laagtoeriger zijn.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-8-2020 13:50 Print reply

Posts: 7455
Probeer een iets groter voortandwiel om de overtoeren weg te werken.

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/41
 
Rust in pieces
Blue Sky 6-8-2020 16:39 Print reply
Posts: 9
Denk dat een groter tandwiel juist averechts werkt omdat hij onderin al weinig doet. De powerband blijft gelijk.

Die Proma op MP ziet er goed uit maar zou dat wat uithalen tegenover de bestaande uitlaat?
 
Rob777 6-8-2020 16:53 Print reply

Posts: 540
Ik ken de uitlaten niet dus ik durf er weinig over te zeggen maar vaak hebben de laagtoerige uitlaten een dunner expansiegedeelte dan de snelle hoogtoerige.
Als hij dus een dunnere, minder grote expansie heeft dan wat je nu hebt zou het goed kunnen..maar kan niks met zekerheid zeggen.
Misschien ff berichtje doen naar verkoper.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-8-2020 17:10 Print reply

Posts: 7455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blue Sky
Denk dat een groter tandwiel juist averechts werkt omdat hij onderin al weinig doet. De powerband blijft gelijk.




Oude Honda's hebben een dipje in het middenbereik waar je moeilijk voorbij komt. Dat deze MTX dat wel doet, is alleen maar goed nieuws. Een powerband bij een tweetakt zit toch altijd hoog in de toeren...
Mogelijk bedoel je dat hij te veel lawaai maakt. Dat kan liggen aan de dikte van het metaal van de uitlaat of aan de demper.

 
Rust in pieces
Rob777 6-8-2020 19:13 Print reply

Posts: 540
Geen idee hoe dat bij Honda zit maar er is echt wel een groot verschil in powerband bij verschillende uitlaten, sommige beginnen bij 7000, andere pas bij 9000 inderdaad.
Mijn ori uitlaat begint nog eerder denk ik.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-8-2020 20:23 Print reply

Posts: 7455
Die dip zit in de CDI geprogrammeerd.
Het is mij niet duidelijk welke uitlaat TS er op heeft zitten, dus kan ik ook niet zeggen of het geen goede match is. Dat er Honda 80 op staat zou op een MTX-OT 80 uitlaat wijzen, maar die is ook niet hoogtoerig.
 
Rust in pieces
Rob777 6-8-2020 23:27 Print reply

Posts: 540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Die dip zit in de CDI geprogrammeerd.
Het is mij niet duidelijk welke uitlaat TS er op heeft zitten, dus kan ik ook niet zeggen of het geen goede match is. Dat er Honda 80 op staat zou op een MTX-OT 80 uitlaat wijzen, maar die is ook niet hoogtoerig.


Rare jongens daar bij Honda dat ze een cdi zo programmeren..
Wist niet eens dat je een cdi kan programmeren maar je hebt 100 x zo veel verstand van Honda dan ik dus je zal gelijk hebben.

Maar dan nog is een ori mtx beter met optrekken volgens de ts dus is er zeker winst te behalen met een andere uitlaat denk ik dan.
Een 80 pijp op een 50 cilinder werkt bij Derbi iig niet echt dus ik neem aan dat dat bij Honda ook min of meer zo zal zijn.
Maar kan het helemaal fout hebben, ik ben een totale Honda noob, lol.

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-8-2020 8:07 Print reply

Posts: 7455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
[...]


Rare jongens daar bij Honda dat ze een cdi zo programmeren..
Wist niet eens dat je een cdi kan programmeren maar je hebt 100 x zo veel verstand van Honda dan ik dus je zal gelijk hebben.

Maar dan nog is een ori mtx beter met optrekken volgens de ts dus is er zeker winst te behalen met een andere uitlaat denk ik dan.
Een 80 pijp op een 50 cilinder werkt bij Derbi iig niet echt dus ik neem aan dat dat bij Honda ook min of meer zo zal zijn.
Maar kan het helemaal fout hebben, ik ben een totale Honda noob, lol.



Ik druk me even beter uit...het "programma" van de CDI zit in de componenten waaruit de CDI bestaat.
Die dip is gedeeltelijk om hem af te stellen en gedeeltelijk om de betrouwbaarheid te verkrijgen die Honda wil.

 
Rust in pieces
Rob777 7-8-2020 9:32 Print reply

Posts: 540
Aha...dat dacht ik stiekem al een beetje maar wou nie bijdehand doen..doe ik al zo vaak..
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Blue Sky 7-8-2020 10:31 Print reply
Posts: 9
Bedankt voor de antwoorden. Deze dipt inderdaad ook rond de 6000 toeren maar gaat daar redelijk makkelijk overheen. Ik had vroeger als 16 jarige een MB5 die ook dipte maar de MB die ik nu heb met een getunede DMP 50 cc dipt helemaal niet, daar zit overigens een Luhao onder. Die trekt vanaf 6500 toeren en vanaf een 7500 op zijn max.

Het begin van de bocht die er nu onder zit is gelast, het lijkt wel alsof het een 80 cc uitlaat is die verbouwd is om op een 50 cc te passen, misschien dat daarom de einddemper ook van een 80 is.

Ik ben geen eigenaar van deze brommer, hij gaat er binnenkort op rijden en kijken wat we gaan doen. Ik had zelf een 70 cc op het oog want dan heb je toch wat meer koppel.
 
Blue Sky 17-8-2020 20:07 Print reply
Posts: 9
Update:

ik had de Proma gekocht die Rob777 linkte maar dat bleek een 80 cc versie te zijn. Die heb ik zelf weer op MP gezet en was deze na een dag al kwijt maar de nieuwe eigenaar wist nog een Luhao te koop die wel paste. Deze opgehaald en gemonteerd en gelijk een veel beter lopende motor. De 6000 toeren dip is compleet weg en hij trekt beter op. Ook de powerband begint nu bij ongeveer 7200 toeren dus ook veel beter. Het maximale toerental is overigens gezakt naar ongeveer 11.000 toeren maar dat maakt niet uit. De top is dus lager maar je krijgt er een veel beter rijdende machine voor terug. Dit ter info.
 

Dit topic is 471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved