Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda mtx 50 r keuring

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69753 - Honda mtx 50 r keuring
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stijn_nl 10-7-2020 18:36 Print topicpost
Posts: 33
Hallo,

Ik heb vandaag voor het eerst weer met mijn Honda mtx 50 r gereden nadat ik deze heb opgeknapt. Nu moet ik er volgende maand mee naar de rdw alleen ik heb vandaag gereden en nu is de snelheid nog te hoog. Hij loopt nu 70.
Setup:
org 50cc ge2 cilinder
Proma uitlaat
18mm carb
tandwiel voor 12 en achter 45

Ik zou deze dus graag voor de keuring naar 45/50 krijgen. Ik ben al opzoek geweest naar een originele uitlaat, maar ik kan deze nergens vinden.(misschien dat iemand nog iets weet waar ik er 1 kan halen) Nu zat ik dus zelf te denken als ik een ring in de uitlaat las en er achter nog een wat groter tandwiel opzet misschien haal ik dan de 45/50 wel. Ik zou alleen graag willen weten of iemand hier denkt dat ik dit haal. Voordat ik alles ga doen.

 

Rob777 10-7-2020 18:59 Print reply

Posts: 965
https://www.zandri.n...rEAQYAyABEgJ7QvD_BwE

Zou nog iets te hard kunnen lopen met die 18 carb maar je kan er dan altijd nog een puntje ( of twee/drie ) in lassen.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-7-2020 1:19 Print reply

Posts: 8460
De GE2 setup (MTX-RF) is ontworpen om 60 km/h te gaan (16 mm carb). Diezelfde setup met een kleine sproeier is de 'originele' 40-45 km/h.
De GJOL setup (MTX-RS) heeft niet alleen een trage cilinder maar ook een kleinere carb en gaat ook 40-45 km/h.

Dus ik zou een kleine carb (13 mm) en kleine sproeier er op zetten. Volgens mij ben je er dan al.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
stijn_nl 11-7-2020 10:25 Print reply
Posts: 33
Oké bedankt voor de reacties ik ga dan eerst een kleinere carb proberen. Ik kan nu een originele hm 166 kopen met spruitstuk. Weten jullie of deze past op mijn ge2 cilinder?
 
Rob777 11-7-2020 12:39 Print reply

Posts: 965
Weet ik niet, Pango vast wel.
Maar is een andere carb niet een stuk duurder dan zo'n prop ?
En kun je de luchtinlaat anders niet afplakken en kleiner maken plus kleinere sproeier ?
Het is alleen voor de keuring toch of wil je 45 blijven rijden daarna ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
De Schout 11-7-2020 13:32 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stijn_nl
Oké bedankt voor de reacties ik ga dan eerst een kleinere carb proberen. Ik kan nu een originele hm 166 kopen met spruitstuk. Weten jullie of deze past op mijn ge2 cilinder?


Of het spruitstuk past ligt er maar net aan waar het af komt. Bout patroon op de cilinder past sowieso, maar of de hoek uit komt is een tweede.
Maar de hm 166 carburateur past ook gewoon op het spruitstuk waar je nu hm183 op staat.

Verder is een GE2 cilinder echt veel sneller dan de GJOL cilinder die bedoeld is voor 45km/h. Deze laatste moet je volgens mij nog wel kunnen vinden, zaten op alle nederlandse honda nsr50's.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 1116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved