Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Even voorstellen: BadBert en zijn Af1 Futura '92

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 676 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69700 - Even voorstellen: BadBert en zijn A...
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-4-2020 23:47 Print reply

Posts: 8459
Ik denk dat 15mm nog klein is.
Verder heb ik een vermoeden dat het snelle spul niet meer te krijgen is, want er worden regelmatig AM6 blokjes onder deze AF1's gewurmd.
Maar een grotere carb is een goed idee...ik zou voor een 17 mm minimaal gaan.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 7-4-2020 9:49 Print reply

Posts: 6711
17 is niet nodig. Deze blokjes worden standaard met 9mm geleverd meen ik.
15 is dan al bijna 2,7x zo groot in oppervlakte.

Voordeel is waarschijnlijk ook dat deze 15 ook een SHA is, net als origineel, deze hebben vrij aparte aansluitingen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-4-2020 om 9:50 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BadBert 8-4-2020 8:50 Print reply

Posts: 56
thans voor de info.

ik zie nog her en der snelle 50jes en 60cc cilinders die moeten passen.

Maar..... zo hard hoeft ie nu ook weer niet et lopen.

Ik ga eerst eens een grotere sproeier proberen, ben van 54 naar 62 gegaan dus. Maar stop er dit weekend even een 68 in om te kijken wat dat doet.
wellicht eens een sportfilter halen om te testen.... vind het dan weer zonde om in het originele deksel gate te gaan maken....

Dit bericht is gewijzigd door BadBert op 8-4-2020 om 8:51 uur.
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
Aprilia RX 50 2003 8-4-2020 10:14 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BadBert
thans voor de info.

ik zie nog her en der snelle 50jes en 60cc cilinders die moeten passen.

Maar..... zo hard hoeft ie nu ook weer niet et lopen.

Ik ga eerst eens een grotere sproeier proberen, ben van 54 naar 62 gegaan dus. Maar stop er dit weekend even een 68 in om te kijken wat dat doet.
wellicht eens een sportfilter halen om te testen.... vind het dan weer zonde om in het originele deksel gate te gaan maken....

Dit bericht is gewijzigd door BadBert op 8-4-2020 om 8:51 uur.


Of gewoon redelijk origineel rijden + motorrijbewijs.
Echt snel wordt het toch nooit en zodra je 1x op een motor hebt gezeten blijft het toch soort van traag.
Ik kan nu vooral op lagere snelheden echt genieten van mijn brommer. Het jagen er op is de lol wel af.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BadBert 9-4-2020 11:33 Print reply

Posts: 56
vanavond ga ik de uitlaat alvast monteren met vloeibare pakking (brommer staat nu niet thuis maar bij een maat).

Zaterdag gaan we als het goed is de sproeier 68 er in draaien en kijken wat hij doet.
echt SNEL hoeft hij niet te gaan, maar 75 ofzo vind ik toch wel fijn.

motor rijden heb ik al een paar keer gedaan, afgelopen weekend weer op de "nieuwe" motor van mijn broertje een rondje door de polder gedaan (bmw r1100r). Dat ding rijd wel erg soepel...

Ondertussen weer nieuwe plannen gemaakt (deze heb ik al sinds ik 18 ben, nooit van gekomen maar ook doordat ik andere mooi weer zonder de vrouw en kind hobby's heb)
Ik heb op dit moment een van mijn cabrio's te koop staan (opel astra twintop 2.0 turbo), zodra die verkocht is (en het weer mag ivm corona) ga ik beginnen aan mijn motor rijbewijs
dus als iemand hier nog iemand weet die een mooie cabrio zoekt, die dicht een mooie coupe is (is een stalen klapdak) met leuk vermogen en opties.... PM ff

Dit bericht is gewijzigd door BadBert op 9-4-2020 om 11:35 uur.
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
BadBert 15-4-2020 14:04 Print reply

Posts: 56
goed, de uitlaat gaat er af.... en hij gaat weer met de originele (ontgrensde) uitlaat rijden.

We krijgen hem wel afgesteld, maar de brommer rijd niet zoals het moet.
Blijkbaar hadden we de uitlaat niet mogen verlassen.... hahaha
naja, was gelukkig 2 tientjes.

heb nu geen zin om hard op zoek te gaan naar een andere.... komt misschien nog wel een keer.

Straks effe uitlaat wisselen, dan kan de pakking drogen.
Daarna even kijken naar de afstelling.
Dan alles weer in elkaar
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
BadBert 20-4-2020 8:56 Print reply

Posts: 56
gisteren de originele uitlaat weer terug gezet.
Ik wilde hem even schoon maken en opnieuw in de hittebestendige zwarte verf zetten, en ik ontdekte 2 dingen:
- er zat een scheurtje in de pijp
- het pijpje aan de demper zat niet vast, en sloot dus niet af.

die 2 dingen hebben we nog gelast en daarna de uitlaat in de hittebestendige verf gezet.

Daarna gemonteerd, en gekeken hoe hij het deed. Nou, dat was zelfs beter als voorheen
Topsnelheid is net zo hoog (op de teller tussen de 65 en 70) maar hij trekt duidelijk beter en eerst viel hij bij gasgeven vanuit stationair wat beer, nu niet meer

voorlopig laat ik hem dus zo....

Daarna de brommer weer in elkaar gezet, dus alle kappen er op en alles weer aangesloten.
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-4-2020 19:29 Print reply

Posts: 8459

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BadBert 6-5-2020 12:28 Print reply

Posts: 56
afgelopen weekend lekker een eind gereden.
lijkt wel, dat hoe meer ik er mee ga rijden, hoe beter hij het doet

toch wel iets wat ik ondervond:
af en toe wilde hij (in ieder geval in zijn 1 en 2) toch nog door tot 10.5k toeren, maar dat doet hij niet altijd....
zou er iets met de ontsteking zijn?
Topsnelheid blijft hetzelfde.... ookal trekt hij in zijn 3 door tot bijna 60, in zijn 4 gaat hij niet veel harder......
je zou bijna denken dat er een begrenzer o.i.d op zit?!

verder doet hij het pirma! blijft mooi op temperatuur ook en met de gerepareerde (originele ontgrensde) uitlaat loopt hij ook goed.
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-5-2020 15:06 Print reply

Posts: 8459
Dat heb je ook wel eens met een 125cc...het moet maar een beetje bergop zijn, je vangt een beetje wind of de benzine komt net niet snel genoeg...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BadBert 7-5-2020 8:56 Print reply

Posts: 56
ah ok hahah
nou dan ga ik er van uit dat er niets aan de hand is hihihi
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
Rob777 7-5-2020 14:42 Print reply

Posts: 965
Toch raar dat je in zn 4 niet veel harder gaat..hei je n overdrive ofzo ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-5-2020 20:16 Print reply

Posts: 8459
Klein carbje hmz
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BadBert 8-5-2020 10:39 Print reply

Posts: 56
als de brommer gewoon in elke versnelling tot de 8,5k of 9k toeren komt, dan zit in elke versnelling bijna net zo veel snelheid.

3 gaat dan tot net boven de 50/55, en in 4 dan 65/70

carb is al iets groter dan standaard zeggen ze....
maar ik vermoed dat de cilinder gewoon niet sneller is :(
Ga nog wel een keer een IETS grotere carb proberen, maar het heeft geen haast.
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-5-2020 16:47 Print reply

Posts: 8459
Snelle cilinder zal wel een Polini geweest zijn. Die AF1's waren indertijd zowat de new kids on the block en alleen andere Italianen waren zo gek om er snel spul voor te maken. Maar snel waren ze zeker te krijgen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 7357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved