Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Carb ontgrenzen, hoeveel grotere sproeier ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 286 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69687 - Carb ontgrenzen, hoeveel grotere sp...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-3-2020 10:34 Print reply

Posts: 7601
Schade door detoneren laat meer detoneren.
 
Rust in pieces
Rob777 10-3-2020 15:22 Print reply

Posts: 725
Probleem zit em ergens anders.

Ben van 88 naar 94 en 100 gegaan en probleem lijkt alleen groter te worden.

Was het zat, plaatje en originele sproeier teruggeplaatst en start vervolgens helemaal niet meer.
Vlotterkamer stond droog.
Geen benzinetoevoer dus.
Wel als ik zelf aan het vacuumslangetje zuig.

Als ik kamer vol laat lopen door zelf te zuigen en dan start dan draait hij heel even gewoon netjes, kleine 2000 toeren stationair en valt gelijk terug in toeren als ik het gas los laat maar na een seconde of 10 gaat het weer mis, gaat hoog stationair tegen de 6000 toeren.

Heb een video, even doorscrollen naar beneden https://myalbum.com/album/2gB3EXigvqE7

M.a.w. : de carb trekt niet vacuum, hoe ?

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 10-3-2020 om 15:31 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 10-3-2020 om 15:58 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 11-3-2020 13:58 Print reply

Posts: 725
Brommer loopt weer prima met de 88 sproeier.
Geen idee wat er anders is nu.
Of wat er precies aan de hand was.
Waarom heb ik altijd van die vage onverklaarbare shit ??? ( inkoppertje..)

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-3-2020 23:08 Print reply

Posts: 7601
Heb jij zo'n vacuum benzinekraantje ?
Daar zit een membraan in dat kan gaan haperen en dat ook stuk kan gaan.
Als het kan, vervangen door een manuele driestandenkraan. Daar moet je wel aan kunnen...
Het is altijd het zelfde verhaal...die nieuwe dingen zijn als fotomodellen...leuk om naar te kijken...and that's about it...
 
Rust in pieces
Rob777 12-3-2020 12:23 Print reply

Posts: 725
Dat ja...paar keer stevig berijden en ze gaan piepen.. :p

Nu is het de tweede nieuwe kraan die er op zit.
Mn oude bleef open staan, de eerste nieuwe ging niet open ( dacht toen nog dat het aan dat ding lag ) andere nieuwe gekocht die eerst wel open ging maar later dus toch ook weer niet.
Zal em dus niet in de kraan zelf zitten...waar dan wel aan snap ik ook niet maar heb gisteren inderdaad maar een handmatige gekocht.
Enige nadeel is dat ik er niet bij kan met de tank naar beneden.
Op zich niet zo'n probleem, lekt niet en dan start ie wel gewoon altijd meteen.

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 13-3-2020 23:59 Print reply

Posts: 725
Ik ben er achter wat het probleem was.

Het langzaam terug gaan in toeren bij gasloslaten en het soms heel hoog stationair draaien kwam niet door te kleine sproeier toen ik de 100 er in had zitten maar door een gasschuif die maar tot de helft naar beneden ging of heel langzaam naar beneden.

Er zit een bochtje aan het buisje waar de gaskabel de carb ingaat, anders komt hij tegen de behuizing van het luchtfilter.
Als dat buisje met gaskabel niet goed naar voren zit maar een beetje naar opzij dan loopt de kabel blijkbaar niet soepel en blijft dus gewoon mn gas wat hangen.
De ene keer zat die blijkbaar wel de goede kant op en de andere keer dus niet waardoor het steeds leek alsof de sproeier te klein was net toen ik juist de grotere sproeiers probeerde..handige Harry...

En je had dus gelijk met die grotere sproeier Pango, zit nu de 100 in en nu pas merk ik echt een groot verschil met toen hij begrensd was..draai 1000 toeren meer ( 11.000 i.p.v. 10.000 ) en trekt echt veel beter.
Top ligt ook iets hoger.

Heb dus veel te arm gereden met die 88
Ik weet nog niet of 100 de max is, had nu geen grotere, probeer ik later nog.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-3-2020 0:17 Print reply

Posts: 7601
Dan het goede nieuws...je hebt onderhand de brommer die je wou toen je 'm kocht...want wie wil er nu aan half potentieel door het leven...
 
Rust in pieces
Rob777 14-3-2020 0:36 Print reply

Posts: 725
Yup.
En weer wat geleerd en vooral eindelijk een keer een logische verklaring voor onlogisch vreemd motorgedrag.
Das ook veel waard na de ellende met die Motorhispania
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%

Dit topic is 1964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved