Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Carb ontgrenzen, hoeveel grotere sproeier ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 166 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69687 - Carb ontgrenzen, hoeveel grotere sp...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rob777 17-2-2020 16:18 Print topicpost

Posts: 452
Ik heb het plaatje uit mn carb gehaald wat em tot 12mm begrensde.
Is nu 17,5 mm.

Iemand idee hoeveel grotere sproeier er nu in moet ?
Heb het idee dat ie beter trekt maar niet helemaal lekker op volle snelheid wilt komen.
Zit nu een 86 in die eigenlijk net te groot is, zit zelf aan 90 te denken ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-2-2020 19:23 Print reply

Posts: 7334
110 ongeveer...beginpunt...dus wel kijken wat het geeft qua bougiebeeld enz.

 
Rust in pieces
Rob777 17-2-2020 19:37 Print reply

Posts: 452
Wow...zo groot ?
Das flink groter dan ik verwacht had, lol.

Morgen eentje halen, thx.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 18-2-2020 0:28 Print reply

Posts: 6215
Ik zou eerst eens proberen wat er nu in zit. Vaak doen plaatjes in de carb niet zo gek veel met de hoofdsproeier.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Rob777 18-2-2020 13:28 Print reply

Posts: 452
Ja..wat is t noe ?

Ik ga zo eerst wel eens een stuk rijden dan, gister maar klein stukje getest, was takkeweer weer, nu zowaar zonnig.

Hoeveel km moet je eigenlijk rijden om een goed beeld te hebben qua bougiekleur ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-2-2020 16:45 Print reply

Posts: 7334
Voor bougiekleur, warmrijden, gas even vol open, en motor afzetten met de sleutel terwijl je rijdt. Bougiekleur checken.
Je weet dan ook al of hij bwooaaap doet of stottert.
Normaal begin je met een sproeier die te groot is, om al geen vastloper te hebben tijdens het afstellen.
Voor de buikschuivertjes, deze hebben een onderlangse uitlaat, en die presteren normaal beter als een bovenlangse. Dat wil zeggen dat de kans groter is dat je een grote sproeier nodig hebt.

 
Rust in pieces
Rob777 18-2-2020 18:28 Print reply

Posts: 452
Las dat eerder ergens van je motor afzetten terwijl je rijdt, waarom is dat ?

Vanmiddag stuk gereden en er is wel een duidelijk verschil, trekt stuk leuker nog nu.
Zeker zn 1 en 2 gaan vlotter en zit zo op de 11.000, was eerst 10.000 dacht ik.
Qua top maakt het niet veel uit, heb t idee dat er nog meer inzit..hij lijkt meer benzine te willen als ik voluit ga, lijkt wat te schommelen, wilt verder in de toeren maar lukt net niet ofzo.
Stottert niet en doet ook geen bwooaap, klinkt wel iets anders maar das normaal lijkt me.
Motor lijkt wel iets langer hoger in toeren te blijven als ik gas los laat.

Ik ga morgen grotere sproeier halen en weer kijken.

En wist wel dat buikschuivers beter zijn..

Edit ; Snap al waarom, dan heb je beeld van op het moment van voluit gaan, anders van weinig tot geen gas/stationair.
Ben nie zo snel maar kom er wel..

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 18-2-2020 om 19:40 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 21-2-2020 13:01 Print reply

Posts: 452
Ik wil bij deze gelijk de ontwerpafdeling van Aprilia tot koekwousen benoemen.

Kloteplaats voor de carb..aansluiting op de carb voor de luchtfilterbuis zit precies achter het frame en kun je alleen bij als je hele kleine handjes hebt..niet met van die kolenschoppen als de mijne..kut Italianen..
Heb een bloedblaar en 5 wonden waar het bloed uit gutst( ok..zijn kleine sneetjes eigenlijk maar toch..)
Mafkezen.

Het is uiteindelijk sproeier 88 geworden.


 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 21-2-2020 15:30 Print reply

Posts: 6215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Ik wil bij deze gelijk de ontwerpafdeling van Aprilia tot koekwousen benoemen.

Kloteplaats voor de carb..aansluiting op de carb voor de luchtfilterbuis zit precies achter het frame en kun je alleen bij als je hele kleine handjes hebt..niet met van die kolenschoppen als de mijne..kut Italianen..
Heb een bloedblaar en 5 wonden waar het bloed uit gutst( ok..zijn kleine sneetjes eigenlijk maar toch..)
Mafkezen.

Het is uiteindelijk sproeier 88 geworden.




Was het niet de bedoeling om je tank te verwijderen als je bij de carb moet?

Meestal hebben merken hele goede manieren om ergens bij te komen voor de monteur. Alleen zijn wij leken daar te kortzichtig voor of vinden het te veel moeite
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Rob777 21-2-2020 17:36 Print reply

Posts: 452
Denk niet dat dat veel uitmaakt, de tank kan naar boven en achter worden gekanteld maar dan kan ik er nog niet bij.

De RS4 is duidelijk ontworpen voor het 125 blok en ze hebben daar gewoon dat NT blok voor in de plaats gehangen ook al komt dat voor geen meter uit met dat standaard NT blok wat niet specifiek voor de RS is bedacht.

Sowieso, als je de hele tank moet verwijderen om even wat met je carb te kunnen doen dan is het een slecht ontwerp.
Bij de MH moest wel de kap er eerst af maar dan kon je er gewoon zo bij.
Als je voor elke keer dat je een andere sproeier wilt je tank moet verwijderen is dat op zn zachtst gezegd niet handig bedacht.
Ben nu al twee middagen bezig geweest met afstellen.
Zelfde als met de 2t tank, om daar bij te kunnen moet ook de benzinetank omhoog gekanteld worden.
En dus eerst drie inbusbouten verwijderen..met twee verschillende maten inbussleutel..doe dan dezelfde maat op zn minst..of beter ; doe een buis met vuldop tot onder het zadel voor de 2t.
Vier a vijf ritjes Flakkee en ik kan weer alles losdraaien om mn tankje bij te vullen...krankjorum.

Ook de luchtstelschroef zit achter het frame, kom je amper bij.
Of met een hele lange schroevendraaier en dan schuin langs het frame waardoor de kop schuin in de schroef steekt, of eentje van een cm of 5.
Zien wat je doet is er sowieso niet bij, zit dus het frame en slangen en weet ik veel wat voor.

Maar goed..afgezien van dat blijf ik zwaar verliefd..ook al is ze lastig en heeft ze me pijn gedaan
Het was het waard, rijdt echt leuker zo, vooral qua optrekken.
Nu nog een keer die piemel er af en andere krukas en cilinder en gaan met die banaan ( en een begrenzer )
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-2-2020 19:00 Print reply

Posts: 7334
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Maar goed..afgezien van dat blijf ik zwaar verliefd..ook al is ze lastig en heeft ze me pijn gedaan
Het was het waard, rijdt echt leuker zo, vooral qua optrekken.
Nu nog een keer die piemel er af en andere krukas en cilinder en gaan met die banaan ( en een begrenzer )


Wat is het probleem met je piemel dat ie er af moet ? Zit ie in de weg ?



 
Rust in pieces
Rob777 21-2-2020 21:35 Print reply

Posts: 452
Ik identificeer als Ken tegenwoordig..
Eerlijk gezegd zit ie op zo'n buikschuiver wel wat in de weg ja, lol.
Moet alles echt goed leggen voor ik lange rit doe of na een uur begint de boel af te sterven.
Niet dat ik er nou zo veel mee doe maar toch..geeft zo'n rommel en gedoe.

Eigenlijk is het meer een sterilisatie..pijpje gaat er alleen af om de boel dicht te lassen en gaat dan weer terug voor het zicht.

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-2-2020 19:52 Print reply

Posts: 7334
Ik weet nog steeds niet welk pijpje...klinkt ingewikkeld in elk geval.

 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 23-2-2020 15:01 Print reply

Posts: 6215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik weet nog steeds niet welk pijpje...klinkt ingewikkeld in elk geval.



Moderne brommers hebben een verbinding tussen de uitlaat en de inlaat. Als het goed is met een terugslag klepje. Hierdoor komt verse lucht in de uitlaat zodat je katalysator goed werkt.

@Rob777: Het is ook niet bedoeld om uitgebreid te gaan afstellen. De fabriek ziet het liefst dat alles standaard blijft.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Rob777 23-2-2020 16:33 Print reply

Posts: 452
Niet zo'n pijpje..volgens mij heb ik die niet.

Er zit aan mn uitlaatbocht een pijpje van ongeveer 30 cm lang.
Is een begrenzer die de luchtstroom verneukt en zo een km of 5 per uur begrensd..naast de prop dus.
Als ik het goed begrijp.

https://www.derbipar...roomd-2000-2020.html

Is dat pijpje met dichtgeknepen einde.

Ennueh...dan mot de fabriek de boel niet begrenzen met domme plaatjes en proppen en dichtgeknepen piemels...
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 23-2-2020 21:50 Print reply

Posts: 6215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Niet zo'n pijpje..volgens mij heb ik die niet.

Er zit aan mn uitlaatbocht een pijpje van ongeveer 30 cm lang.
Is een begrenzer die de luchtstroom verneukt en zo een km of 5 per uur begrensd..naast de prop dus.
Als ik het goed begrijp.

https://www.derbipar...roomd-2000-2020.html

Is dat pijpje met dichtgeknepen einde.

Ennueh...dan mot de fabriek de boel niet begrenzen met domme plaatjes en proppen en dichtgeknepen piemels...


Zit hij bij jou standaard al dichtgeknepen dan?


 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com

Dit topic is 916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved