Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Aprilia RS 50 kabelboom problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 281 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #69685 - Aprilia RS 50 kabelboom problemen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-1-2020 23:52 Print reply

Posts: 7764
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Bij de koplamp. Daar heb ik nl veel problemen gehad in het verleden met connectoren die ''Italiaans'' deden.


Als je daar gelijkspanning meet, en je lichten deden raar, zit er iets niet goed. Dan zit er ergens een oranje draad op de groene. Ik zou de batterij eens afkoppelen (draad aftapen), brommer in gang lopen, kijken of je lichten het doen.
En BTW, gloeilampjes branden op wisselstroom en gelijkstroom...

 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 31-1-2020 11:00 Print reply

Posts: 6404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Als je daar gelijkspanning meet, en je lichten deden raar, zit er iets niet goed. Dan zit er ergens een oranje draad op de groene. Ik zou de batterij eens afkoppelen (draad aftapen), brommer in gang lopen, kijken of je lichten het doen.
En BTW, gloeilampjes branden op wisselstroom en gelijkstroom...



Het was toen het probleem dat alle connectoren gaar waren, daar kun je hele gare spookstoringen van krijgen. Bijna alles toen vervangen en een extra massa punt gemaakt, nu lijkt het allemaal goed.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
ThijmenB 2-2-2020 21:53 Print reply

Posts: 78
Ik heb in ieder geval voor het gemak een schema bij het eerste bericht gezet incl legenda waarin te zien is dat 3 = spanningsregelaar en 4 = gelijkrichter dus ik snap niet waarom hierover verwarring ontstaat. Verder moet ik nog steeds het probleem zoeken met de startmotor die het alleen doet als ik de groene wisselspanning draad aansluit op de accu. Daarnaast moet ik ook nog steeds een spanningsregelaar kopen. Heeft iemand er één liggen?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-2-2020 0:53 Print reply

Posts: 7764
Je zegt niet of dat met draaiende motor is, met gelijkrichter, batterij,...
Lijkt me in elk geval een bedradingsprobleem, en ik zou het zoeken bij de gelijkrichter, batterij, relais om te beginnen.
 
Rust in pieces
ThijmenB 3-2-2020 1:35 Print reply

Posts: 78
Een draaiende motor gaat helemaal niets veranderen want:
Er is geen spanningsregelaar.
Dit betekent:
De draadboom krijgt geen spanning van het blok.
Ik heb twee gelijkrichters geprobeerd maar geen verschil. Problemen met starten zal aan het relais liggen en hier moet ik nog een keer mee aan de slag.
Alles doorverbinden aan de accu ga ik toch maar niet doen, ik ga gewoon kijken hoe de boel reageert als ik alles aansluit zoals het hoort.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-2-2020 10:32 Print reply

Posts: 7764
Dus je spanning komt niet van de accu, en ook niet van het blok ? Van waar dan ?
 
Rust in pieces
ThijmenB 3-2-2020 12:48 Print reply

Posts: 78
Komt er geen spanning van de accu? Volgens mij heb ik vermeld dat ik juist alles doorverbonden heb met de accu. Zou niet weten waarom er dan geen spanning van de accu komt.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-2-2020 15:16 Print reply

Posts: 7764
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ThijmenB
Alles doorverbinden aan de accu ga ik toch maar niet doen, ik ga gewoon kijken hoe de boel reageert als ik alles aansluit zoals het hoort.


Hier zei je dat, maar ik begrijp nu wat je bedoelt.

Volgens mij is je accu te zwak om te starten.

 
Rust in pieces
ThijmenB 3-2-2020 20:28 Print reply

Posts: 78
De accu is te zwak om te starten maar als ik de groene draad aan de accu verbind dan start hij op de accu?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-2-2020 22:05 Print reply

Posts: 7764
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ThijmenB
De accu is te zwak om te starten maar als ik de groene draad aan de accu verbind dan start hij op de accu?


Sorry hoor, maar je uitleg en je problemen zijn vaag en onduidelijk. Je moet de bedrading juist aanleggen, bij problemen een multimeter gebruiken, en als je het niet opgelost krijgt mag je de vraag stellen maar dan wel met juiste beschrijving en alle informatie er bij.
Het is geen magie, en mijn handjes komen hooguit een metertje ver, dus zal jij de jouwe moeten gebruiken.
Heb je je gelijkrichter al gechecked, want daar hangt een rode en groene draad aan, en misschien zijn die omgewisseld.


 
Rust in pieces
Rob777 4-2-2020 1:08 Print reply

Posts: 840
En ik maar denken dat je kan toveren..weer een illusie armer

Met je korte armpjes.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-2-2020 6:34 Print reply

Posts: 7764
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
En ik maar denken dat je kan toveren..weer een illusie armer

Met je korte armpjes.


Er zit een weddenschap aan te komen geloof ik...

 
Rust in pieces
Rob777 4-2-2020 13:34 Print reply

Posts: 840


Kun je bij je portemonnee dan met die korte armpjes ?

Ik stop alweer, vervuil heel Thijmen z'n topic.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
ThijmenB 5-2-2020 17:22 Print reply

Posts: 78
Ik heb al lang vermeld dat problemen en oorzaak bekend zijn.
-Verlichting van de brommer werkt op de spoel en niet op de accu, dat wist ik niet.
-Startrelais zit waarschijnlijk verkeerd aangesloten, vandaar het rare gedrag ervan.
 

Dit topic is 2270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved