Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR 50 naar 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 213 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69681 - Yamaha TZR 50 naar 125
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
Dit topic is 4610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nicesurprice 16-2-2021 11:44 Print reply

Posts: 86
De eerste meters zijn geremd.

37

Nog ff het aangrijpunt instellen, maar we zetten m stil op een postzegel.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-2-2021 12:18 Print reply

Posts: 7900
Stoppie fotoooo...
 
Rust in pieces
Nicesurprice 16-2-2021 14:00 Print reply

Posts: 86
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Stoppie fotoooo...



De huidige staat van mn erf vertelt me dat dit niet verstandig is.

Moet nog ff de rem handle afstellen.
Dan is t perfect.
Nu eerst t bracket tussen de voor poten en het spatbord erin.
 
Nicesurprice 17-2-2021 11:06 Print reply

Posts: 86

Nou voor doet t al.

Valt net de nieuwe pomp voor achter op de mat.
Heb eerst wat klusjes in huis.
Denk dat ie er morgen op gaat.

38
 
Nicesurprice 17-2-2021 16:19 Print reply

Posts: 86
We hebben officieel remmen nu.
Alles werkt en we hebben de blokken ff op hun plaats gezet.
Laten we stellen dat het eerste stoppie is gemaakt .

39

Momenteel staat ze er zo bij.
Dr ontbreken nog wat thechnische luiken zo je ziet.
Die monteren we morgen wel.

Op naar het volgende deelproject het voor spatbord en bracket voor de voorpoten.


 
JB1 17-2-2021 17:20 Print reply

Posts: 14879
Heb je nou echt 2x 310mm met 4pots klauwen op een fucking 125 gezet?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kiris 17-2-2021 18:05 Print reply

Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Heb je nou echt 2x 310mm met 4pots klauwen op een fucking 125 gezet?


niks zo fijn als hele dikke remmen, nog een paar meter kunnen doorrijden terwijl de rest al in de ankers moet.

ik had ooit 330mm schijven op een bmw 316i, en in engeland kon je de mbx 80 met dubbele schijven krijgen.


 
Nicesurprice 17-2-2021 18:13 Print reply

Posts: 86
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Heb je nou echt 2x 310mm met 4pots klauwen op een fucking 125 gezet?


Huuu
Ja Omdat het kan
We moesten toch een ander for-end hebben.
Dan is t simpel.
Go big or go home
Zou trouwens zo maar kunnen dat t project nog een wending krijgt.
Maar eerst moet ie voor zn kenteken naar t RDW.

Ik hoorde net dat morgen mn maat komt om die kuip te bekijken, en evt aan te passen opdat je klauwen niet klem komen als je scherp instuurt.
Dit zal ook wel een meer daags project worden.

Maar het einde van deel 1 is inzicht.
Ik rommel voorlopig verder aan t technische aspect.
 
JB1 19-2-2021 19:05 Print reply

Posts: 14879
Doe ook even een RCS19 er op, kunnen we lachen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kiris 19-2-2021 20:41 Print reply

Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Doe ook even een RCS19 er op, kunnen we lachen


op een gegeven moment krijg je dan het topic "als ik rem loopt de voorband aan tegen de voorbocht van de uitlaat"


 
Nicesurprice 19-2-2021 20:55 Print reply

Posts: 86
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Doe ook even een RCS19 er op, kunnen we lachen


Zoiezo moet je je verstand een beetje gebruiken.
Dus ook dat zou wel los lopen.

Een en ander moet een beetje op elkaar zijn afgestemd natuurlijk.
Voorlopig lijkt alles te gaan passen en kan de kuip in originele toestand gemonteerd worden.
Das dan weer een meevaller.

Gezien de voorpoten naverand zijn zal t voorwiel de bocht nooit raken.
Wsl zal de ruiter eerder over t voorwiel afstappen

Heb nog wat tegenslag met de brace tussen de poten.
Maar eens duur gedaan en een stoffig exemplaar bij Yamaha van de plank laten trekken.

Als dat allemaal past gaan we voor een poederjasje.
 
JB1 20-2-2021 7:49 Print reply

Posts: 14879
Trek er gewoon een schijf en klauw af, dat remt echt al hard genoeg.
Gaat dat ding nog beter van sturen ook

Welke mastercilinder heb je er op?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Nicesurprice 20-2-2021 9:32 Print reply

Posts: 86
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Trek er gewoon een schijf en klauw af, dat remt echt al hard genoeg.
Gaat dat ding nog beter van sturen ook

Welke mastercilinder heb je er op?

FZR400 net als de remmerij.
Verder
1 t oog wil ook wat.
2 t project is nog niet klaar.

En waarom zou een eenzijdige belasting op je veerpoten beter zijn dan een gebalanceerde belasting op beide ?
 
jan w. 50 20-2-2021 15:59 Print reply

Posts: 666
Als we met z'n alle nog twee dagen vergaderen
Is de conclusie, een anker uit gooien
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
JB1 21-2-2021 9:50 Print reply

Posts: 14879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
[...]

FZR400 net als de remmerij.
Verder
1 t oog wil ook wat.
2 t project is nog niet klaar.

En waarom zou een eenzijdige belasting op je veerpoten beter zijn dan een gebalanceerde belasting op beide ?


Vergeet 3 niet, je mist de druk op de voorband die een zwaardere FZR400 wél heeft. Nu is de kans op blokkeren veel groter dan bij de FZR met alle gevaren

Groter is niet altijd beterder.

De eenzijdige belasting is te verwaarlozen, er zal origineel een soort vorkbrace tussen zitten, dat heft het al bijna volledig op.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 4610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved