Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR 50 naar 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 318 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69681 - Yamaha TZR 50 naar 125
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 2740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 14-1-2021 10:55 Print reply

Posts: 6333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
18 inch heeft op een moderne wegmotor echt niks meer te zoeken, helemaal niet als je fatsoenlijke banden wil hebben.

18 inch is het jongere broertje van de 16 inch van vroeger.
en er is zo'n enorme keuze aan bruikbare 17 inch wielen dat er echt geen noodzaak is om op 18 te blijven hangen.

als je al zo veel moeite doet om het project onnodig ingewikkeld te maken is een 17 inch wiel pakken toch wel de simpelste stap van het hele project.



Hier ben ik het half wel mee eens. Een 17'achter zou hem ook beter staan.

Banden die er voor te krijgen zijn ben ik het echter minder mee eens.
18' zit wel op veel moderne Adventure motoren waar de vraag naar straatbanden ook groot is gezien de meeste toch gewoon als tour motoren gebruikt worden. Mijn 990 Adventure heeft 150/70-18 achterop en daar is echt de wereld voor te krijgen.
18'voorbanden zijn wel een drama. De F650 Strada heeft er zo een, daar is weinig fatsoenlijks voor te krijgen.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Nicesurprice 14-1-2021 13:03 Print reply

Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
18 inch heeft op een moderne wegmotor echt niks meer te zoeken, helemaal niet als je fatsoenlijke banden wil hebben.

18 inch is het jongere broertje van de 16 inch van vroeger.
en er is zo'n enorme keuze aan bruikbare 17 inch wielen dat er echt geen noodzaak is om op 18 te blijven hangen.

als je al zo veel moeite doet om het project onnodig ingewikkeld te maken is een 17 inch wiel pakken toch wel de simpelste stap van het hele project.



Mwa ingewikkeld.
T was eigenlijk om het simpeler te maken.
Ik heb een hekel aan t heruitvinden van het wiel zeg maar (letterlijk nu )

Om het project zo simpel mogelijk te maken met waar ik uiteindelijk wil eindigen.
Heb ik gewoon de complete ophanging met remmerij van een bestaande fiets over gezet.
T enige ingewikkelde was het pas maken van de achterbrug en het plaatsen van de hoofd remcilinder achter.
Had men direct een goed bracket voor de klauw achter geleverd ( men leverde dus een niet passende) hadden we een pagina minder in t project gehad maar goed.
Uiteindelijk is dit ook een originele geworden.

Op de achterbrug na zijn alle onderdelen zo van de plank.
En we blijven zo kort mogelijk bij de TZR als mogelijk.
Enkel de voor remmen zijn daarop een upgrade.
Maar t is wel plug and play.

 
jan w. 50 14-1-2021 18:17 Print reply

Posts: 472
Ik heb nog een houten koets wiel liggen .
Hoef je er ook geen band bij te zoeken
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Nicesurprice 14-1-2021 19:03 Print reply

Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik heb nog een houten koets wiel liggen .
Hoef je er ook geen band bij te zoeken


Cool.
K had al wel een tractor bandje met gras profiel geprobeerd.
Dat werkte niet.

 
Rob777 14-1-2021 19:54 Print reply

Posts: 718
Pas nog een discussie over, dat de rubberboom het bewijs is van het bestaan van God.
De rubberboom bestaat al sinds het begin van de aarde maar heeft miljoenen jaren nooit enig nut gehad totdat wij het wiel uitvonden.
Moet dus een voorzienige geest achter zitten, kan geen toeval zijn.

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 14-1-2021 20:23 Print reply

Posts: 472

Het las apparaat een en slijptol. Hebben we ook lang over gedaan. Om uit te vinden.

Of de RDW keurmeester. Onze creativiteit leuk vind
??.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Nicesurprice 14-1-2021 20:59 Print reply

Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50

Het las apparaat een en slijptol. Hebben we ook lang over gedaan. Om uit te vinden.

Of de RDW keurmeester. Onze creativiteit leuk vind
??.


Ach, en zo niet?

Ik bouw deze op naar persoonlijke smaak.
Vinden ze het niet mooi, zijn ze er niet blij mee?
Structureel is er niets veranderd.
K neem mn verlies in de keuringskosten.
Klus er op een middagje de org. voorvork en achterbrug compleet met de wielen en remmerij er in en we gaan voor de herkansing.

T zou niet de eerste keer zijn dat RDW iets niet mooi vindt waar k mee aan kom rijden.
have been there ,seen it , done it before
 
jan w. 50 14-1-2021 21:08 Print reply

Posts: 472
Ja pas op. Als ze dingen opvalt of niet kloppen met hun gegevens.
Dan beginnen ze te kijken een te zoeken.
Bromfietsen hebben een hoog risico profiel.

Ze weten. Dat ze met een stelletje.
Bak een braad meesters te maken hebben.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Nicesurprice 14-1-2021 21:13 Print reply

Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ja pas op. Als ze dingen opvalt of niet kloppen met hun gegevens.
Dan beginnen ze te kijken een te zoeken.
Bromfietsen hebben een hoog risico profiel.

Ze weten. Dat ze met een stelletje.
Bak een braad meesters te maken hebben.



Daarom blijft t frame ook onaangeroerd.
Zijn de onderdelen gewoon origineel Yamaha en gebruikt op de 125 versie ( enkel voorremmen zijn verbeterde versie.
En gaan bv de wielen en kroonstuk eerst voor poedercoat en staat ie op nieuwe banden.
Dat alles er verzorgd uitziet.
Met dat laatste ben je al op de helft is mn ervaring.

 
jan w. 50 14-1-2021 22:51 Print reply

Posts: 472
Het brommer forum is net Parijs Dakar.

Je moet maar afwachten . Of het goed gaat

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Nicesurprice 15-1-2021 16:06 Print reply

Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Het brommer forum is net Parijs Dakar.

Je moet maar afwachten . Of het goed gaat



Das t leven he.
Maar voorlopig heb ik net de verkeerde remleidingen binnen gekregen.

T loopt lekker stroef nu.
 
jan w. 50 15-1-2021 18:27 Print reply

Posts: 472
Ik heb meer geluk gehad deze week.

Ik heb zondag middag een 95cc cilinder
Voor een ar50 gekocht. Bij een bedrijf in Walloniƫ. Die is dinsdag middag geleverd.
Ik kijk dinsdag op de mailbox.
Een berichtje..de koop gaat niet door.
De cilinder kan niet geleverd worden.
Wegens omstandigheden.

Ik heb ook bericht gehad van ups.
Dat de zending geannuleerd is.


Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 16-1-2021 om 15:29 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Nicesurprice 15-1-2021 21:21 Print reply

Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik heb meer geluk gehad deze week.

Ik heb zondag middag een 95cc cilinder
Voor een ar50 gekocht. Bij een bedrijf in Walloniƫ. Die is dinsdag middag geleverd.
Ik kijk dinsdag op de mailbox.
Een berichtje..de koop gaat niet door.
De cilinder kan niet geleverd worden.
Wegens omstandigheden.







Das beter idd.

De planning is om woensdag het kadaver te reanimeren.
Heeft nog niet gelopen met de van de Donor afkomstige kabelboom en componenten.
We weten dat het blok en carburatie goed is dus falen zit m in de electriek.

Kennis had een dagje vrij dus dat word zoiezo een gezellig dagje knutselen.

We zijn ermee van straat he
 

Dit topic is 2740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved