Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR 50 naar 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69681 - Yamaha TZR 50 naar 125
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kiris 21-11-2020 0:09 Print reply

Posts: 353
precies wat ik al dacht, rdw wil vanalles en laat daar onbewust mee zien dat ze niet de mogelijkheid hebben om een los oud motornummer aan een framenummer of kenteken te koppelen.
het enige wat ze dus kunnen doen is een framenummer of kenteken controleren op diefstal maar niet het motornummer op zich.
simpelweg omdat de motornummers nooit geregistreerd zijn.

dat betekent dat je dus elk framenummer of kenteken van een motorfiets waar zo'n 125 blok in hangt kunt gebruiken zolang die niet op de lijst van gestolen voertuigen staat.

lijkt me dan een kwestie van een motorsloperij zoeken en daar een framenummer opschrijven.

er staat namelijk nergens dat je ook daadwerkelijk eigenaar van dat frame met nummer/kenteken moet zijn.

rdw doet vaak alsof ze heel precies werken en alles geregisteerd hebben maar in praktijk blijkt het een zooitje te zijn.

ik zou zeggen maak gebruik van hun eigen zwakheden



Dit bericht is gewijzigd door kiris op 21-11-2020 om 0:10 uur.
 
Nicesurprice 21-11-2020 9:18 Print reply
Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
precies wat ik al dacht, rdw wil vanalles en laat daar onbewust mee zien dat ze niet de mogelijkheid hebben om een los oud motornummer aan een framenummer of kenteken te koppelen.
het enige wat ze dus kunnen doen is een framenummer of kenteken controleren op diefstal maar niet het motornummer op zich.
simpelweg omdat de motornummers nooit geregistreerd zijn.

dat betekent dat je dus elk framenummer of kenteken van een motorfiets waar zo'n 125 blok in hangt kunt gebruiken zolang die niet op de lijst van gestolen voertuigen staat.

lijkt me dan een kwestie van een motorsloperij zoeken en daar een framenummer opschrijven.

er staat namelijk nergens dat je ook daadwerkelijk eigenaar van dat frame met nummer/kenteken moet zijn.

rdw doet vaak alsof ze heel precies werken en alles geregisteerd hebben maar in praktijk blijkt het een zooitje te zijn.

ik zou zeggen maak gebruik van hun eigen zwakheden



Dit bericht is gewijzigd door kiris op 21-11-2020 om 0:10 uur.



Ben ik met je eens.
En geloof me, ik heb t geprobeerd.
Echter hiermee zou men evt. een handelaar kunnen vervolgen voor heling als het vanuit diefstal komt.
Komt er dan op neer dat je dus of een complete motor met kenteken moet kopen.
Of een stoelendans moet uitvoern.

nog even 2 kanttekeningen.
1 Een complete motor was msn goedkoper maar is niet wat k zoek.

2 Een een kentekenbewijs is geen eigendomsbewijs.
Je hebt een aankoop bewijs nodig van het voertuig waarvan je t kenteken hebt,
Dit is ( en je raad het al) om te voorkomen dat je een VIN nummer van een willekeurig voertuig gaat gebruiken wat niet van jou is.

En daar zijn al mensen een voertuig mee kwijtgeraakt.
Of
 
Nicesurprice 25-11-2020 15:25 Print reply
Posts: 132
Pfffff
Laatste dagen niet veel aan gedaan wat voor jullie de moeite waard is.

Maarrrr voor jullie denken dat dit een doodgelopen spoor is toch maar een postje aan wagen dames en heren.

We hebben voor namelijk met de kabel boom en bedieningselementen bezig geweest.
We hebben dus de choke en gaskabel aangesloten.
En lopen emmeren met de kabel voor de 2 takt oliepomp.
Op het laatst toch maar mn meerdere erkent in de montage van die kabel.
Dus gewoon heel de gashandel over gezet.
Hoeven we de pomp ook niet af te stellen.

Verder de swingarm as op maat gemaakt.
T mogen duidelijk zijn dat deze een iets andere inbouwmaat had dan de originele.

Dus de opname in het frame naar 16 mm gebracht.
Daar dit frame iets smaller is hebben de de vaste kop van deze as af gedraaid.
En aan weerszijde schroefdraad getapt.
De as steekt nu iets uit in de frame opname zodat we daar een 16mm vulring kunnen.
Daartegen een M12 vul ring en een zelfborgende moer.
en dit natuurlijk aan beide zijde.
We kunnen de as nu met een voorspanning monteren waardoor alles natuurlijk zeer stijf word en vrij van speling blijft de komende 20 jaar.
Dit en het feit dat de naaldlagers mooi op gecentreerd op hun beding liggen.

Wat is het volgende op de rol.
We gaan de achterwiel ophanging 4 cm verlagen.
Waarom?

Door het gebruik van een ander type achterbrug.
Komt de schokbreker een paar cm hoger in die achterbrug.

En nu is dus de standard te kort
En vergeet niet dat dan alles een beetje voorover staat waardoor de gehele geometrie van het voorwiel veranderd.
Buiten het feit dat dit gewoon klote rijdt, zal het geheel ook super nerveus worden.
En dat willen we niet, t moet gewoon prettig gaan rijden.

Genoeg gelult weer.
Mn koffie word koud.

Groet Ronald
 
Nicesurprice 28-11-2020 12:12 Print reply
Posts: 132
24

Weer eens een kleine sneake view.
De mock-up zit in zn laatste fase.

Denk komende week electra afwerken.

groet
 
Nicesurprice 8-12-2020 18:17 Print reply
Posts: 132
T zit mee tot het tegen zit.

En dan gaat t fout.
Zit die klote bult voor de reserve brandstof net tegen t zadel van de schokbreker an.

Inmiddels is dat weer aangepast en past de tank.
We gaan maar voor een aangepaste schokbreker vermoed ik zo.
Want heel die achterbrug omtoveren zie ik niet zitten.
Dan moeten we een doorvoer maken om de bout van de schokbreker te kunnen plaatsen.

T is ook altijd wat
Volgende keer maar een foto maken, als we weer op het punt van eind vorige week zitten
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-12-2020 18:36 Print reply

Posts: 8459
Hoezo gewoon een mep van de plastic hamer voor een metalen tak en de brander er op voor een plastic tank.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 8-12-2020 19:12 Print reply

Posts: 931
Als het kunststof tank heeft.
Kun je die bij een specialist.
De boel vermaken. Een lassen.

Dat heb ik ook eens laten doen.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Nicesurprice 8-12-2020 19:24 Print reply
Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Hoezo gewoon een mep van de plastic hamer voor een metalen tak en de brander er op voor een plastic tank.



Like the way youre thinking
 
Nicesurprice 8-12-2020 19:31 Print reply
Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Als het kunststof tank heeft.
Kun je die bij een specialist.
De boel vermaken. Een lassen.

Dat heb ik ook eens laten doen.



Zou kunnen idd.
Komt t verhaaltje vanuit t begin van t topic om de hoek kijken.
Er moet zoveel mogelijk orgineel blijven.
En 2 zeker dit soort zaken houd ik liever uitwisselbaar.

Nu met eeniets aangepast zadel kunnen we de schokbreker iets inkorten zonder dat de veer tegen het frame schuurt.
Het is voor mij de meest simpele oplossing baalde er enkel van dat het in 2 keer moest omdat we niet eerst gepast hadden.

We bouwen hem eerst op als een soort van Harlekijn uitvoering.
later als we er wat mee gereden hebben en alles werkt zo t moet.
Dan gaat ie uit elkaar en gaat alles voor de finish.

Word wel wat jaloers als we dan zien hoever andere projectjes hier zijn
 
Nicesurprice 10-12-2020 14:46 Print reply
Posts: 132
Lots off ho

Stoppers

Hooooooo

Dit bericht is gewijzigd door Nicesurprice op 10-12-2020 om 15:29 uur.
 
Nicesurprice 12-12-2020 12:18 Print reply
Posts: 132
Een kort overzichtje met een plaatje erbij.

Het begint al ergens te komen.
Maandag carburatie op orde brengen.
Dan kunnen we hem tot leven wekken.
Wil dus eind volgende week iets hebben wat in theorie kan rijden.


26

Groet
 
Rob777 12-12-2020 13:53 Print reply

Posts: 965
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
Lots off ho
Dit bericht is gewijzigd door Nicesurprice op 10-12-2020 om 15:29 uur.


Very lots of..
Stoppen zal t probleem niet zijn nee, lol.

Ik hoop dinsdag in te gaan rijden, brommer zit bijna in elkaar, moeten wel de uitlaat nog aanpassen, laatste uitdaging zeg maar.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Nicesurprice 12-12-2020 14:01 Print reply
Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
[...]


Very lots of..
Stoppen zal t probleem niet zijn nee, lol.

Ik hoop dinsdag in te gaan rijden, brommer zit bijna in elkaar, moeten wel de uitlaat nog aanpassen, laatste uitdaging zeg maar.


Neu, op hooo zal ik geen comment krijgen.
Uitlaat is voor nu een org TZR50 exemplaar.
Laat ik ff zo.
Zal nu rond de 100 a 110 gaan lopen.
Dan zal ie denk ik restrictie van carburatie en auspuff gaan krijgen.
Heb een 27 mm carb liggen hoor.
Maar het spruitstuk paste niet.
Heb weinig zin veel geld in dit blok te steken daar het er toch weer uit gaat.

Al met al stoort het me een beetje dat het een bonte koe is.
Komen nu ook witte en zwarte kuipdelen op.
Zal het zicht ook niet positief beïnvloeden.

1 ding weet ik wel.
Ondanks alles zal het rijden als een scheermes.
Alle rubber bv is verwijderd uit de ophanging.
Zijn allemaal naaldlagers geworden.
 
Nicesurprice 17-12-2020 14:29 Print reply
Posts: 132
ff Een ketting wiel geknutseld

27



28



29

Overbrenging is nu het zelfde als bij de 50.
Maar de afrol afstand vh achterwiel is veel groter.
t zal nu een 100 lopen in het wit.
En dan heb je nog een paar K rpm over he
 
Rob777 17-12-2020 15:40 Print reply

Posts: 965
Kicke maar wel erg massief hor..ken je dr niet wat leuke gaten en strepen enzo in maken ?
Hoeveel tands is die ?
En snap t eigenlijk niet...groter achter is toch meer toeren juist ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%

Dit topic is 7968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved