Zodra ik het contact aandoe van mijn Aprilia SR0 Factory begint mijn spanningsregelaar te roken. Kabelboom en spanningsregelar vervangen (Deze waren beide gesmolten), probleem doet zich nog voort.
Suggesties? Zou er een spoel van de stator kortgesloten liggen?
Dit bericht is gewijzigd door Nyske015 op 13-12-2019 om 10:53 uur.
Raar verhaal.
Mogelijk zit er nog een kortsluiting in een deel kabelboom dat je niet vervangen hebt...misschien het deel naar de batterij ? Heb je een goede batterij ? Heb je een zekering ?
Bedoel je met contact aanzetten dat de motor nog niet draait ?
Dan kan de spanning alleen van je batterij komen...lijkt me dat je dan iets verkeerd bedraad hebt.
Gisteren even verder gekeken.
Heb gemerkt dat het probleem zicht niet altijd voordoet.
Als ik mijn sleutel in het contact steek en het contact aan zet. Dan gaat mijn dasboard soms niet aan of valt het uit. Dat is het moment dat ik verbrande geur begin te rieken uit mijn spanningsregelaar bv.
Gisteren de spanningsregelaar, stator en bobine losgekoppeld.
Heb probleem kwam soms nog voor! Dus deze 3 sluit ik uit.
Verder is alles juist aangesloten.
Zou het dasboard inwendig een probleem kunnen veroorzaken?
Je hebt een kortsluiting, en de enige spanningsbron is je accu.
Waarom heb je je gelijkrichter nog niet uitgetrokken...die zit dicht bij je accu...dan is de kans vrij groot dat het probleem al stopt...zo zoek je een elektrisch probleem...
Ik ga er nu van uit dat jij een gecombineerde spanningsregelaar/gelijkrichter hebt. Als die rookt terwijl je motor niet draait, dan is hij stuk.
Kost niet zo veel...een dashboard wel...