Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Extreem inhouden bij warme motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 18 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69628 - Extreem inhouden bij warme motor
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

manuel 9-8-2019 11:19 Print topicpost
Posts: 134
Ik heb een aerox 2 tact met een 70cc airsal cilinder. Trekt de tegels uit de grond.

Maar nu mijn vraag: na ongeveer 15/20 minuten te hebben gereden komt deze niet verder dan 40. Top is 100+.

Waar of aan wat kan dat liggen? Kan ik zelf iets doen?

Variohuis/ rollen snaar heb ik allemaal nagekeken. Druk veer is ook nog goed.

Ik heb liever dat die langzamer gaat dan dat die ineens het vermogen kwijt is.

Iemand die me op weg kan helpen?

Ik vind het maar raar.

Dit bericht is gewijzigd door manuel op 9-8-2019 om 11:21 uur.
 

Rob777 9-8-2019 12:46 Print reply

Posts: 293
Klinkt alsof het antwoord al in je vraag zit..hij wordt te warm misschien ?
Warmloop toestanden ?
Zit er een temp sensor op zo'n ding ?
Werkt ie ?
Sowieso klopt er ergens iets niet aan je setup als je met ringetjes tussen je bougie en kop moet gaan lopen prutsen om het passend te krijgen.



Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 9-8-2019 om 18:11 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-8-2019 16:42 Print reply

Posts: 7162
Haal de uitlaat er af, kijk door de uitlaatpoort naar de zuiger. Misschien kun je zo al zien of het een warmloper is.
 
Rust in pieces
manuel 9-8-2019 20:06 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Klinkt alsof het antwoord al in je vraag zit..hij wordt te warm misschien ?
Warmloop toestanden ?
Zit er een temp sensor op zo'n ding ?
Werkt ie ?
Sowieso klopt er ergens iets niet aan je setup als je met ringetjes tussen je bougie en kop moet gaan lopen prutsen om het passend te krijgen.



Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 9-8-2019 om 18:11 uur.


Ja hij word te heet. En ja dat met dat ringetje heeft wel geholpen toen maar het gaat nu om een en andere Aerox. Heeft niet eens een accu in.

Zou ook niet weten hoe de tempsensor op zit. Ik zal zo ff een foto maken.
 
Rob777 9-8-2019 20:21 Print reply

Posts: 293
Hoeveel scooters heb jij ??
Om de twee weken een andere ofzo ?

Een temp sensor zit op de kop, meestal een koperkleurige dikke 'bout' met een contact waar de draad op zit die naar je dashboard gaat.
Je hebt een watergekoelde versie neem ik aan ?



Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 9-8-2019 om 20:53 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
manuel 9-8-2019 20:36 Print reply
Posts: 134
Ja is watergekoeld.

Maar zie zelf:

De foto:


 
Rob777 9-8-2019 21:06 Print reply

Posts: 293
Geen idee..kan de kop niet goed zien zo.

Kan het ook niet helemaal goed zien maar er lijkt een knik in je koelvloeistof leiding te zitten aan de rechterkant.
Als die echt geknikt zit en de boel blokkeert heb je geen goede koeling ( denk ik )


Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 9-8-2019 om 21:08 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-8-2019 22:32 Print reply

Posts: 7162
Een naakte pluspool doet de haren in mijn nek omhoogkomen. Als die contact maakt met de massa krijgt je verlichtingscircuit een oplawaai. Met wat pech gaat je scooter in de fik.
Doet me ook vermoeden dat er wel meer ellende aan de hand is.
 
Rust in pieces
Rob777 9-8-2019 23:01 Print reply

Posts: 293
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Een naakte pluspool doet de haren in mijn nek omhoogkomen. Als die contact maakt met de massa krijgt je verlichtingscircuit een oplawaai. Met wat pech gaat je scooter in de fik.
Doet me ook vermoeden dat er wel meer ellende aan de hand is.


Vond em ook al typisch ja die rode draad..en zo lijkt er aan de rechterkant van het blok, onder die roestige bout een soort gekarteld gat te zitten ?
Of is dat gezichtsbedrog ?
Geen idee wat daar zit, ben niet bekend met scooterblokjes..maar een gat lijkt me sowieso niet ok.
Rommelscootert.nl..
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
manuel 9-8-2019 23:18 Print reply
Posts: 134
Dank jullie.

Hier een zo goed mogelijke foto van de cilinderkop,



De knik zie ik echter niet. Maar als het de kvs is zou die van meteen af aan toch moeten koelen en niet na 10 minuten ineens geen kvs meer krijgen waardoor die een mega dip krijgt?

En moet er een temratuursensor op?
En ik zou niet weten hoe.

En nee mijn intentie is niet dat ik niet elke 2 weken een andere scooter heb maar sommigen van ons zijn gemaakt voor de pech.en daar pas ik prima in het rijtje thuis. En ja wat op is is op en dan lijkt het alsof ik steeds van brommer wissel. Heb gewoon vaak veel pech laatste maanden qua aanschaf. :(
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-8-2019 23:35 Print reply

Posts: 7162
De temperatuursensor kun je nog net zien achter je bougie, hij zit een beetje verstopt achter de bougie maar je ziet hem nog.
 
Rust in pieces
manuel 9-8-2019 23:40 Print reply
Posts: 134
Ok ik ga ff kijken. Kijken of die aangesloten is...

Ja ik zie hem. Moet dat niets aan vast zitten dan? Of is het een qwestie van ouwe eruit en nieuwe erin? Want als die nergens aan vast zit hoe doet die dan zijn werk?

En is deze sensor door te meten?

Dit bericht is gewijzigd door manuel op 9-8-2019 om 23:45 uur.
 
Rob777 9-8-2019 23:53 Print reply

Posts: 293
Als ie geen kvs krijgt duurt het even voor ie te warm wordt..kan me voorstellen zo'n 15 minuten ofzo.

Er moet een draad aan de sensor zitten ja.

Of ie door te meten is weet ik niet..ben zelf een halve week aan het klooien geweest bij de Motorhispania om em werkend te krijgen zonder positief resultaat..

Ik vermoed ook dat er een reden zal zijn dat de sensor niet is aangesloten.
Had dit met de MH ook, draad zat bovenin het frame vastgebonden.
Na opnieuw aansluiten bleef de naald van mn meter schommelen maar deed verder niks.
Nieuwe sensor gekocht, zelfde verhaal.
Vermoed dat de draad doorgebrand is of iets..nog niet aan toegekomen door alle andere pech met dat kreng.

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 10-8-2019 om 0:43 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 10-8-2019 0:32 Print reply

Posts: 293
Voor alle duidelijkheid : die sensor doet verder niks qua koeling zelf..als die kapot is, of niet aangesloten, dan blijft alles gewoon werken met de koeling..alleen weet je dan dus of je cilinder te warm wordt en niet meer wilt.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-8-2019 8:33 Print reply

Posts: 7162
Een temperatuursensor testen hoeft niet echt. Als je temperatuurmeter het doet is de sensor in orde. Als je meter het niet doet, test je de meter en dat is een kwestie van hem een spanning te geven.
Inderdaad, de sensor afkoppelen heeft geen zin, dus wie dat gedaan heeft is geen professional om het diplomatisch te formuleren.
En ls je echt geen idee hebt of je motor warm loopt, kan je met wat creativiteit toch wel één of ander temperatuurmeetspul tijdelijk op je brommer beunen ?
 
Rust in pieces
manuel 10-8-2019 10:41 Print reply
Posts: 134
Ik ga straks sleutelen. Maar hoe los ik dit op?

Dus als de kvs op temperatuur is dan houd die in?

En ja meten van de temperatuur lost het helaas niet op als die sensor toch niets doet.

Vooralsnog geen idee...

Kvs leiding misschien verstopt/ vuil?

Dit bericht is gewijzigd door manuel op 10-8-2019 om 10:47 uur.
 

Dit topic is 612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved