Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Db killer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 19 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69624 - Db killer?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

manuel 1-8-2019 11:07 Print topicpost
Posts: 134
Ik heb een yasuni uitlaat onder mijn aerox 2takt maar maakt dermate herrie dat ik aan een db killer zit te denken.

Tot nu toe heb ik ze alleen gevonden voor een 4 tact.

De uitlaat (pijp/ bocht) heeft een diameter van 22mm.

En heeft het zin?

Dit bericht is gewijzigd door manuel op 1-8-2019 om 11:08 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-8-2019 16:26 Print reply

Posts: 7162
https://www.ebay.co....Stroke-/153491170315

Deze is 20 mm, maar goed, het bestaat wel voor tweetakt.
 
Rust in pieces
manuel 2-8-2019 21:47 Print reply
Posts: 134
Ok. Ik ga even rond snuffelen. Maar denk je dat het zin heeft bij een tweetakt? Zit iets meer cc in dan de standaard 49,9cm3.

En het is volgens mij gewoon een einddemper geen DK?

Dit bericht is gewijzigd door manuel op 2-8-2019 om 21:50 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-8-2019 22:27 Print reply

Posts: 7162
Het extra losse pijpje is de dB killer.
Of het zin heeft...ik vind het wat zinloos, een brommer maakt niet echt veel decibels, en het zijn vrij hoge tonen die niet ver dragen en die goed door je helm gedempt worden.
Trouwens, een standaard brommer opvoeren en dan de decibels terug wegwerken doet je opvoerwerk voor een deel teniet...dan kun je hem beter standaard laten.
 
Rust in pieces
manuel 2-8-2019 23:17 Print reply
Posts: 134
Ik weet het. Maar is zo aangeschaft. 70cc airsel.
 
JB1 3-8-2019 21:59 Print reply

Posts: 14849
Je kan beter een grotere demper monteren met meer dempingsoppervlak en wol. De demper vernauwen werkt averechts met kans op warmlopers.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 4-8-2019 9:15 Print reply

Posts: 6166
Het kan ook zijn dat het demperwol van je huidige demper vol olie zit en dus niet meer werkt.

Vooral met opvoeren zie je het veel gebeuren dat mensen 1 op 40 gaan smeren. Die olie kan het blok niet gebruiken en het blijft dan vaak als roet in je demper (en krukaslagers) zitten.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
manuel 4-8-2019 11:04 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Het kan ook zijn dat het demperwol van je huidige demper vol olie zit en dus niet meer werkt.

Vooral met opvoeren zie je het veel gebeuren dat mensen 1 op 40 gaan smeren. Die olie kan het blok niet gebruiken en het blijft dan vaak als roet in je demper (en krukaslagers) zitten.


Wat is volgens jou beter qua mengsmering? 1:30 in de zomer en in de winter wat rijker?

 
Aprilia RX 50 2003 5-8-2019 11:21 Print reply

Posts: 6166
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: manuel
[...]


Wat is volgens jou beter qua mengsmering? 1:30 in de zomer en in de winter wat rijker?



1 op 30? Heb je aandelen?

1 op 50 maximaal, als standaard te standaard voor je is eerder nog 1 op 60 dan 1 op 40.

Edit: Hoe rijk smeer je nu dan? Als dat die 1 op 30 is mag je demperwol sowieso vervangen worden. Dan zou ik ook nog even serieus naar de inwendige delen van je motor kijken.
Kans zit er dik in dat je bigend, smallend en krukas lagers vol koolstof zitten en gigantisch slijten op het moment.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 5-8-2019 om 11:23 uur.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
manuel 5-8-2019 22:13 Print reply
Posts: 134
Welke smerig er nu in zit weet ik niet. Zat er al in. Maar ik laat hem morgen leeg lopen en. Verse brandstof.

Ik denk dat ik begin met 1:50 en vandaar uit gaan experimenteren.

 

Dit topic is 353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved