Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda mtx ot houd in

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69604 - Honda mtx ot houd in
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartEnBraad 20-6-2019 14:15 Print topicpost

Posts: 61
Hallo,
Mijn honda mtx ot houd in zo rond de 5000 toeren, als ik dan een versnelling terugschakel en hem boven de 6000 hou dan blijft hij wel trekken.
Ik denk dat het aan de sproeier ligt.
de setup is nu:

Origineel filter
Hm166 cilinder en hm166s kop
Hm166 carb (weet niet of het een 12 of een 13mm is?)
Sproeier was 95 heb ik nu een 85 in gedaan
Gasnaald halverwege
Uitlaat is origineel herp

Wat denken jullie nog kleiner gaan met de sproeier of kan het ergens anders aan liggen?

 
Liever gelast dan geleased

Rob777 20-6-2019 18:23 Print reply

Posts: 970
Kan andere oorzaak hebben..maar 85 lijkt me vrij groot..zit origineel iets van rond de 60-70 in als ik het goed heb.

Zie op een ander topic dat zelfs met een 70cc een 85 sproeier niet goed liep..na plaatsen kleinere was het probleem over.


http://www.brommerforum.nl/showtopic/62003

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 20-6-2019 19:10 Print reply

Posts: 960
? Hoe is de kleur van de bougie.

Dat geeft vaak een richting.
Aan de sproeier grootte

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-6-2019 22:20 Print reply

Posts: 8591
Maar alles staat origineel...tuurlijk houdt hij dan in.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BartEnBraad 25-6-2019 12:34 Print reply

Posts: 61
Ik heb nu de gasnaald het clipje een standje hoger gezet,
daar is het al beter op geworden.
 
Liever gelast dan geleased
Rob777 26-6-2019 18:45 Print reply

Posts: 970
Zou dan inderdaad een kleinere sproeier proberen..maar durf niet te zeggen hoeveel kleiner.
Misschien 76 ofzo ?

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-6-2019 19:38 Print reply

Posts: 8591
Als je deze setup wil houden, ik veronderstel omdat je niet sneller dan wettelijk toegelaten wil rijden, kan je hooguit iets met de tandwielen doen.
Zelf denk ik dat je een 16mm carb nodig hebt en een grotere sproeier, waarna je hem nog kan afstellen met de vertanding.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 26-6-2019 20:13 Print reply

Posts: 960
Mijn ervaring met brommers.
Die van die landen komen.
Dat ze orgineel een onversleutelt zijn.

Tik eens met een schroevendraaier .
Tegen de conusen van de uitlaat.

Klinken die een beetje hol ?
Of is het pok,pok.

Snelle manier om er achter te komen.
Of de uitlaat dicht geprutelt is.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 27-6-2019 om 19:18 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 27-6-2019 13:44 Print reply

Posts: 970
Ik vermoed dat Bart em keuringsklaar aan het maken is voor de RDW.

Dan moet ie zo origineel mogelijk volgens mij..ze kunnen hem denk ik afkeuren op een niet standaard carb.
Heb van horen zeggen..dat ze hem zelfs af kunnen keuren als je maar ergens een reflector mist die er origineel op hoort..maar das van horen zeggen..kan dus bs zijn.

Als ik op mn hoofd tik klinkt het ook pok pok..moet ik me nu zorgen maken Jan ?

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 27-6-2019 19:16 Print reply

Posts: 960
Weet ik niet.
Nog Niets van de ts gehoord.

Nee wees blij dat het bij jou.
Pok,pok doet.
Dan zit er nog wel wat in.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
BartEnBraad 4-7-2019 16:08 Print reply

Posts: 61
he sorry voor de late reactie
Heb een nog een paar maten kleinere sproeier erin gezet en loopt nu top.
Maaar nu loopt ie ook meteen weer te hard, hij loopt nu nog 62.
En hij moet inderdaad gekeurd worden dus hij mag dan maar 54

Denkn jullie dat dit alleen met tandwielen al te halen is? Of meer werk zoals een ring in de uitlaat ofzo.
Ik hoop dat ze niet zo moeilijk gaan doen over een reflector bijv, die moet trouwens achterop het spatbord origineel toch? Die zit er nu nog niet op
 
Liever gelast dan geleased
Rob777 4-7-2019 16:51 Print reply

Posts: 970
Ligt er misschien een beetje aan hoe ver je nu in zn toeren komt.
Als je nu al tegen de max aanzit dan wordt ie met andere tandwielen erg hoogtoerig en kom je in het rood.
Maar misschien lukt het net.
Is het trouwens 62 op je teller of gps ?
62 op je teller is waarschijnlijk eerder iets van 55-57 echte.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 4-7-2019 17:26 Print reply

Posts: 970
Heb je al contact gehad met RDW zelf ?

Kan inderdaad best lastig worden met brommer van niet eu land.

https://www.rdw.nl/p...iten-eu--of-eva-land
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 4-7-2019 18:50 Print reply

Posts: 960
De maatvoering van de uitlaat.
Kan anders zijn .
Tegen over het Nederlandse uitvoering.
Waar door die harder loopt.??

Ook het elektra kan afwijken.
Van het nl uitvoering.




 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
BartEnBraad 5-7-2019 15:21 Print reply

Posts: 61
62 heb ik op de gps gemeten, volgens mij ong 8000 toeren ofzo als ik de teller mag geloven.
Ik weet niet hoever ze hem bij de rdw gaan doortrekken? gewoon tot dat hij plof zegt ofzo
Ik durfde niet meer toeren te maken eigenlijk, maar als zij hem nog wat verder trekken maak ook misschien nog iets verschil
 
Liever gelast dan geleased
BartEnBraad 5-7-2019 15:24 Print reply

Posts: 61
En de uitlaat is denk ik wel origineel, er zit een soort buisje aan de expansiekamer.
En er staat herp op.
Als ik bij cmsnl bij de zwitserse mtx kijk zie ik dat ook dus lijkt me origineel.


Dit bericht is gewijzigd door BartEnBraad op 5-7-2019 om 15:24 uur.
 
Liever gelast dan geleased

Dit topic is 2380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved