Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda mtx ot houd in

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 20 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69604 - Honda mtx ot houd in
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 847 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rob777 5-7-2019 17:12 Print reply

Posts: 293
Uitlaat zal in Nederland een prop hebben.

En ze gaan vol gas geven bij het rdw..ook al gaat hij ver het rood in.
Zou niet het eerste motorblok zijn wat op die manier gesloopt wordt.

Vrees dat je er een prop in zult moeten zetten.
En weer opnieuw afstellen.
Lang leve Nederland
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 5-7-2019 19:08 Print reply

Posts: 265
Ik heb bij die oude honda's.
(De nl uitvoering. )
Heb ik nooit een prop zien zitten.

Daarom kan het best zijn dat daar
Iets verschil in zit.

8000 rpm is best veel bij 62 kmh.
Als de motor redelijk goed is.
Ploft die niet gauw uit elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 5-7-2019 om 19:34 uur.
 
Bc. schadebakken
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-7-2019 21:02 Print reply

Posts: 7162
Ik heb wat gesurft, en dit gevonden :
https://www.4takt.net/viewtopic.php?t=20736

Ik maak uit de tekst op dat de RDW "Beoordeling 5 tot 9 aspecten" het volgende is :

- de constructiesnelheid mag niet meer dan 45 (bromfiets) of 25 km per uur (snorfiets) zijn
- de geluidsproductie mag de waarde in de typegoedkeuring of algemene bovengrens niet overschrijden
- de reminrichting moet in goede staat zijn, op alle wielen werken en de remvertraging moet tenminste 4,0 m/s2 zijn
- de bromfiets moet zijn voorzien van een goed werkende bel of hoorn met vaste toonhoogte
- de banden moeten in goede staat zijn
- de banden moeten over de gehele omtrek en breedte van het loopvlak zijn voorzien van profilering
- de bromfiets op twee wielen moet aan de voorzijde zijn voorzien van een dimlicht (wit of geel) en aan de achterzijde zijn voorzien van een achterlichten (rood) en een retroreflector

Deze documentatie heb je hoogstwaarschijnlijk nodig (RDW identificatie voertuig) :

- specs
- documentatie waaruit het bouwjaar (ongeveer) blijkt zoals: bouwjaarverklaring, bouwjaarlijst, kopieen van kentekens met framenummers die er dicht bij liggen (niet altijd nodig daar de RDW over haar eigen gegevens beschikt)
- verkoopverklaring met handtekening van de vorige eigenaar
- Eventuele buitenlandse papieren zoals V5, Betriebsanleitung, GVA of carte gris e.d. Niet noodzakelijk, maar de RDW is er gek op en soms scheelt het zomaar 50,- bij het keuren.

Ik denk ook dat je de brommer op een aanhangwagen of in een busje zult moeten aanbieden.

Zwitserland is geen EU land, maar wel lid van de Europese Vrijhandelsassociatie en daarom is de keuringsprocedure dezelfde als de keuring van een EU voertuig. Let op je Zwitserse brommer is mogelijk niet helemaal EU conform, en dat kan dus blijken tijdens de keuring.

Let ook op, als je een ander blokje dan origineel hebt, gaan ze ook een verkoopakte van het blok vragen.
 
Rust in pieces

Dit topic is 847 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved