Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Invoeren Zwitserse honda mtx OT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 40 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69599 - Invoeren Zwitserse honda mtx OT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartEnBraad 14-6-2019 23:24 Print topicpost

Posts: 44
Hallo,
Ik heb laatst een honda mtx gekocht in limburg (grens Duitsland).
Origineel een Zwitserse met papieren erbij.
nu heeft de man waarvan ik hem heb gekocht mij verteld dat ik die papieren beter achter kan houden omdat erop staat dat het vermogen 5kW is, En dat teveel zou zijn voor Nederland.
Maar de motoren zijn precies hetzelfde en hij heeft originele hm166 carburateur en cilinder, dus wat denken jullie?
Kan ik Beter de papieren achterhouden en een Duits aankoopbewijs meenemen en hem laten keuren bij de rdw? Of (heb ik gelezen) indien originele papieren aanwezig zijn kan je hem zonder keuren op kenteken zetten.

~Bart

Dit bericht is gewijzigd door BartEnBraad op 15-6-2019 om 8:43 uur.
 
Liever gelast dan geleased

Rob777 15-6-2019 12:58 Print reply

Posts: 329
Waar heb je gelezen dat het zonder keuring kan ?
Ik zie bij de RDW niks daarover.
Anders even RDW zelf vragen.

En de brommer zal hier hetzelfde zijn qua uitvoering als in Zwitserland..alleen in Zwitserland mag je dus een heel stuk harder rijden met je brommer.
Hier in Nederland is de brommer begrensd tot 45 km/h...in Zwitserland mag je gewoon zo hard je kan zeg maar.
Je zal em dus iig moeten begrenzen voor je hem laat keuren.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 15-6-2019 16:50 Print reply

Posts: 287
Als de RDW.
Het frame nummer controleert.

Gaat het feest niet door.
Denk ik.

Het blijft voor de RDW.
Een te snelle brommer uitvoering.

Als dat wel kan.
Dan had ik de ifa schwalbe.
Over de grens kunnen krijgen.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 15-6-2019 om 17:18 uur.
 
Bc. schadebakken
BartEnBraad 15-6-2019 17:22 Print reply

Posts: 44
Oké,
Dus als ik een aankoopbewijs meeneem en hij is verder in orde voor de keuring
Zou het moeten lukken. hij loopt nu 54 ik weet niet of dit traag genoeg is?
Hij heeft een origineel nl hm166 carb en cilinder nu, dus anders zou ik de uitlaat nog wat moeten aanpassen.


 
Liever gelast dan geleased
jan w. 50 15-6-2019 19:19 Print reply

Posts: 287
Dat maakt niet uit.

Bij jou duitse honda
Hoord een betriebserlaubnis papier.
Daar staat op omschreven.
Hoeveel kw je brommer heeft.

Als de RDW, jouw frame nummer natrekt.
Dan zien hun.
Dat die in het buitenland.
5 kw heeft.
Dat bestaat in Nederland niet.
Dan moet het een motor zijn.

 
Bc. schadebakken
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-6-2019 2:38 Print reply

Posts: 7208
Ik heb het vermoeden dat je de Zwitserse papieren zult nodig hebben, want je hebt geen andere. Je kan natuurlijk de hele brommer overbouwen op een Nederlands frame, dan heb je de Zwitserse papieren niet meer nodig.
Wat is nu het rotte van de Zwitserse papieren...Zwitserland is geen Europese Unie land...zodat potentieel heel wat onderdelen niet voldoen...bvb. de lichten of uitlaat kunnen een EU merk missen. Zelf wou ik ooit een Chinees ding importeren...bleek dat die geen rode reflector hebben achteraan, teveel decibels produceren, enz..Die 5 kW is niet echt het probleem, maar je constructiesnelheid mag maar 45 km/h zijn...wat wil zeggen dat de snelle onderdelen er af moeten. Dat kan enkel de carb zijn, maar ook de cilinder en de uitlaat.
Omdat je een brommer van buiten de EU importeert, mag je een op een totaalkeuring rekenen denk ik...pakweg een Duitse brommer in orde krijgen is een kwestie van documenten alleen.
Ik zou me goed informeren bij de RDW, en zelf zou ik alles overbouwen...kost minder en dan heb je nog altijd je snelle setup.
 
Rust in pieces
jan w. 50 16-6-2019 17:34 Print reply

Posts: 287
Nou ,bij een duitse brommer.
Doen ze al moeilijk.

Ook al is het 25 km moped.
Dan doen ze nog moeilijk.
Dat gaat er bij hun niet in.
 
Bc. schadebakken
Honda mtx ot 18-6-2019 17:44 Print reply

Posts: 107
Anders even je vraag op facebook stellen; Honda m (club) stichting. die weten alles hierover, en kunnen je wel verder helpen.
 
Niceday 17-8-2019 13:58 Print reply
Posts: 2
Hoe is het afgelopen? Ik ben ook van plan een Zwitserse MTX te kopen

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-8-2019 20:03 Print reply

Posts: 7208
Ik had dit al eens in een ander topic gepost...

Ik heb wat gesurft, en dit gevonden :
https://www.4takt.net/viewtopic.php?t=20736

Ik maak uit de tekst op dat de RDW "Beoordeling 5 tot 9 aspecten" het volgende is :

- de constructiesnelheid mag niet meer dan 45 (bromfiets) of 25 km per uur (snorfiets) zijn
- de geluidsproductie mag de waarde in de typegoedkeuring of algemene bovengrens niet overschrijden
- de reminrichting moet in goede staat zijn, op alle wielen werken en de remvertraging moet tenminste 4,0 m/s2 zijn
- de bromfiets moet zijn voorzien van een goed werkende bel of hoorn met vaste toonhoogte
- de banden moeten in goede staat zijn
- de banden moeten over de gehele omtrek en breedte van het loopvlak zijn voorzien van profilering
- de bromfiets op twee wielen moet aan de voorzijde zijn voorzien van een dimlicht (wit of geel) en aan de achterzijde zijn voorzien van een achterlichten (rood) en een retroreflector

Deze documentatie heb je hoogstwaarschijnlijk nodig (RDW identificatie voertuig) :

- specs
- documentatie waaruit het bouwjaar (ongeveer) blijkt zoals: bouwjaarverklaring, bouwjaarlijst, kopieen van kentekens met framenummers die er dicht bij liggen (niet altijd nodig daar de RDW over haar eigen gegevens beschikt)
- verkoopverklaring met handtekening van de vorige eigenaar
- Eventuele buitenlandse papieren zoals V5, Betriebsanleitung, GVA of carte gris e.d. Niet noodzakelijk, maar de RDW is er gek op en soms scheelt het zomaar 50,- bij het keuren.

Ik denk ook dat je de brommer op een aanhangwagen of in een busje zult moeten aanbieden.

Zwitserland is geen EU land, maar wel lid van de Europese Vrijhandelsassociatie en daarom is de keuringsprocedure dezelfde als de keuring van een EU voertuig. Let op je Zwitserse brommer is mogelijk niet helemaal EU conform, en dat kan dus blijken tijdens de keuring.

Let ook op, als je een ander blokje dan origineel hebt, gaan ze ook een verkoopakte van het blok vragen.
 
Rust in pieces

Dit topic is 844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved