Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Knipperlicht gaat tegelijkertijd af

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 753 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69573 - Knipperlicht gaat tegelijkertijd af
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mikeroodhart 17-3-2019 19:21 Print reply
Posts: 26
Klopt inderdaad, de originele deden niks meer. Heb het relais er af gehad alleen niet doorverbonden. Wat wel duidelijk was met een ander relais (vermoedelijk niet voor led) dat de lampjes in ieder geval een stuk feller gingen branden. Beide relais waren 12v dus dat vond ik apart. Ik denk dus sowieso dat het relais niet meer goed is. De originele knippers doen nu dus echt niks meer.

De "kortsluiting" is ontstaan terwijl de nieuwe led knippers erop zaten dus de oude knippers zouden niet kapot moeten zijn.
 
Rob777 17-3-2019 19:28 Print reply

Posts: 965
Ik zou er een nieuw controlelampje in doen ( moet toch een keer ), oude knipperlichten terug en zien wat er gebeurd.

Als het dan weer werkt uitvogelen welke weerstand je nodig hebt voor de leds ( ligt aan het verschil in wattage tussen oude lampjes en leds )
Zijn formules voor.


 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
mikeroodhart 17-3-2019 19:33 Print reply
Posts: 26
Ja is goed ik ga dat proberen. Zal morgen even een nieuw controlelampje halen en monteren en daarna de originele erop monteren in de hoop dit weer werkt.

Bedankt voor de hulp alvast. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Rob777 17-3-2019 19:37 Print reply

Posts: 965
Stel de hoeveelheid watt vast van de originele gloeilamp (staat op het glas) en neem x2 (want: 2 knipperlichten)
Stel de hoeveelheid watt vast van het LED-lampje en neem x2
Stel het verschil tussen de 2 waardes vast en neem een weerstand die de wattage ‘vervangt’ die daar het dichtstbij ligt. Gebruik daarbij de volgende info:
– een weerstand van 10 Ohm ‘vervangt’ 14,4 watt
– een weerstand van 8,2 Ohm ‘vervangt’ 18 watt
– een weerstand van 7,5 Ohm ‘vervangt’ 19,2 watt
Om dit te verduidelijken een voorbeeld: een standaard knipperlicht heeft 10 watt (x2 = 20 watt). Een LED-knipperlicht heeft 1,5 watt (x2 = 3 watt). Het verschil is dus 20 – 3 = 17 watt. De weerstand moet dus rond de 17 watt ‘vervangen’ zijn om uiteindelijk een goede knipperfrequentie te krijgen. Gebruik daarom een weerstand van 8,2 Ohm. Waarom? Omdat die 18 watt ‘vervangt’ en dat het dichtste bij het verschil van 17 watt komt.

https://www.manners....-led-knipperlichten/
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 17-3-2019 19:42 Print reply

Posts: 965
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Mij schiet wat anders te binnen.
Leds hebben een goede constante voeding nodig
Is dat geen probleem bij brommertjes.

Ik ben gewend,hoe meer toeren.
Is ook meer licht.of stroom opbrengst.
Raakt daar door de boel ook in de knup.


Denk t niet Jan, achterlicht van de RS4 heeft standaard ook led en werkt perfect.
Stuk feller dan bij de MH met een gewone lamp.

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 17-3-2019 19:51 Print reply

Posts: 931
Het was ook maar effe een ingeving.
Van mij.

Ik refereer naar hoe ik mijn spulletje ken
Daar zit een groot dal een piek in.
In stroom tussen stationer een gas.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 17-3-2019 19:52 Print reply

Posts: 965
Ik heb dat ook met de halogeen koplamp...komt amper licht vanaf stationair.

Leds schijnen ook met weinig prik..steeds minder maar branden wel.
M'n mountainbike en racefiets hebben ook led lampjes op batterij, na een poosje schijnen ze steeds minder fel tot ze niks meer doen als de batterij helemaal leeg is.



Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 17-3-2019 om 19:57 uur.

Zullen dimbare leds zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 17-3-2019 om 19:58 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 17-3-2019 19:56 Print reply

Posts: 931
Dat bedoel ik
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
jan w. 50 17-3-2019 20:04 Print reply

Posts: 931
Oké daar had ik niet bij stil gestaan
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 17-3-2019 20:11 Print reply

Posts: 965
Duurde bij mij ook even voor ik bij de dimbare leds terecht kwam..vandaar de edits..
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 18-3-2019 22:15 Print reply

Posts: 931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Duurde bij mij ook even voor ik bij de dimbare leds terecht kwam..vandaar de edits..

Is een led relais dim baar?
Dat weet ik niet.

Of kan het tegen een voldje verschil.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 18-3-2019 23:44 Print reply

Posts: 965
Dat is een belastingsonafhankelijk relais.

Las ik.

Ergens.

Wat de ts waarschijnlijk niet gebruiken kan omdat dan de lampen nog steeds aan allebij de kanten blijven aangaan door het controlelampje.

Weerstanden zijn enige oplossing daarvoor.
Of diodes op het lampje maar dat is best ingewikkeld.

Ik heb ooit eens zitten denken om de MH van leds te voorzien..nu ik er een hoop over gelezen heb ben ik blij dat ik er niet aan begonnen ben.
Wat een gedoe.
Weerstanden blijken ook best warm te worden dus kun je ze niet zomaar overal plaatsen.


Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 18-3-2019 om 23:49 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 19-3-2019 20:29 Print reply

Posts: 931
Een belastigsonafhandelijks relais.

Volgens,bedoelen ze daar mee.
De uitgaande kant van het relais.
Naar de leds.

Volgens mij moet je een relais hebben
Die tussen bv. 10 of 14 vold voeding.
Ook werkt.
Die gewoon weg komt met een slechte voeding.
Van de accu of dynamo.

Ik weet het niet zeker.




 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
jan w. 50 19-3-2019 21:16 Print reply

Posts: 931
Een weerstand voor het relais plaatsen.?
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 19-3-2019 23:55 Print reply

Posts: 965
Dan hou je de wisselingen in wat wordt aangeleverd.

Ik denk dat een relais sowieso schommelingen in aanvoer kan hebben..anders zou het bij geen enkele brommer werken, ook niet met gewone lampen.
De knippers werken zowel op de accu als met draaiende motor.

Uitgaand is ander verhaal inderdaad.

Denk ik...

Begin nu wel benieuwd te worden of Mike al wat wijzer is of zichzelf geelektrocuteerd heeft ( met 12V :p )..blijft wel erg stil
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%

Dit topic is 6608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved