Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas ruimte vol lood gieten.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 24 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69565 - krukas ruimte vol lood gieten.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan w. 50 10-2-2019 17:00 Print topicpost

Posts: 158
ik kom met het opvoeren.
van de kawa. niet verder.

het lukt mij niet.
om de uitlaat zo te krijgen als ik wil.
dat lukt me bij duitse brommers.
wel aardig goed.
maar dat feest gaat bij de kawa niet door.

ook kan ik met de cilinder.
niet veel meer doen.
ik kan aan de kop van de zuiger zien.
dat de spoeling goed is.
links een rechts het zelfde.
een geen roetveeg naar de uitlaat poort.
een vleermuis staat er op.
dat wil ik niet veranderen.
de cilinder is laag getoerd.
in de 6 zo'n 8000-9000 toeren.

nu heb ik me bedacht.
om de carterdruk op tevoeren.
op de ruimte past wel een 100 cc cilinder.
ik kan zo al 6-7 vierkante centimeter.
winnen aan de inlaat kant.
achter het cilinder hemd.
ook al zou het lood.
los laten van het alucarter.
dan kan het nergens heen.

mijn vermoeden is.
dat ik meer koppel uit de motor krijg.
bij een gelijk blijvend toerental.

ik wil met klei het carter vol stoppen.
een dan haal ik klei weg.
op de plek waar ik het lood wil hebben.
als het lood gestold is.
haal ik de klei weg.
een maak ik de inlaat.
zo als ik hem wil hebben.

zou ik hier mee een stapje vooruit doen.?

wat denken jullie.




 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-2-2019 21:08 Print reply

Posts: 6995
Kawasaki is sneller te maken als een Honda MB.
Meer koppel lijkt me een kwestie van vertanding.
Kan je niet met een andere carb en/of inlaattraject hetzelfde bereiken als jij...
Ik vind het wat jammer om een Kawa blok als testcase te gebruiken, maar jij doet wat je wil natuurlijk.

 
Rust in pieces
jan w. 50 11-2-2019 7:01 Print reply

Posts: 158
Ik heb nog veel van die brommer
In de schuur.

Grootte cabrateur helpt wel wat.
Maar niet genoeg.
De krukas ruimte heeft veel inhoud.
Tegenover de 50 cc cilinder.
Als ik zo veel lucht.
Onderdruk moet zetten.
Om te kunnen spoelen.
Met zo,n kleine cilinderinhoud.
Dan ben ik een gedeelte.
Van de slag kwijt.
Om op druk te komen.





 
jan w. 50 11-2-2019 7:04 Print reply

Posts: 158
Ik probeer het eerst op een oud blokje.
Ik heb er zat liggen
 
JB1 12-2-2019 11:11 Print reply

Posts: 14840
Groot carter is geen nadeel.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jan w. 50 12-2-2019 19:28 Print reply

Posts: 158
Het kan maar zoo.
Dat je gelijk hebt.

Als je er heel veel kijk op hebt.
Moet je met een goede uitlaat.
Ook een heel eind kunnen komen.

Maar dan moet je er.
Nog meer verstand van hebben.
Dan ik.

Als je de juiste uitlaat.
Niet hebt.of het wil niet lukken.

Dan is druk onder de zuiger.
Een lap middel
Om mengsel in de cilinder te pompen.


 
jan w. 50 12-2-2019 19:32 Print reply

Posts: 158
Misschien krijg ik er weer een beginetje aan.
Waar door ik weer op nieuwe idee├źn kom.
Of zienswijze.
 

Dit topic is 800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved