Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stihl bosmaaier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 131 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69562 - stihl bosmaaier
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan w. 50 26-1-2019 17:40 Print topicpost

Posts: 267
ik heb de bosmaaier weg gebracht.
voor vervanging van de haakse overbrenging.
die het mes moet aan drijven.
die begon een naar geluid te maken.
het is een oudje 15 jaar ong.
nooit problemen mee gehad.
een veel uren gebruikt.

nu zegt de monteur.
dat de valstroom menbraan cabrateur.
door mij gesloopt is.
250 euro inc ong.
ik moet er aspen brandstof er in doen.
een niet aan stellen.

ik meng zelf altijd brandstof.
98 brandstof een tts castrol olie.
een dan stel ik de cabrateur gewoon bij.
tot die goed loopt.
het motortje start goed, loopt goed stationer.
pakt goed op,loopt vol gas 100 uit.
geen gedamp een 4 takken zo als de meeste doen.
gewoon plat uit.

ik weet dat er kanaaltjes in die cabrateur zitten.
die verstopt kunnen gaan zitten.
maar als dat zo is.
dan kun je links een rechtsom draaien.
maar dan krijg je hem nooit goed afgesteld.

mijn gevoel,verstand zegt mij.
cabrateurs gaan niet kapot.
ik snap wel dat in de loop der jaren.
het menbraan kapot gaat of hard word.

of ik mis een stuk uit de film.
of hij is mij een nieuwe aan het verkopen.

zijn er hier wat.
die daar verstand van hebben.
of dat verhaal van mij klopt


 
Bc. schadebakken

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-1-2019 18:05 Print reply

Posts: 7193
Vraag om de carb te mogen zien. Als er bijvoorbeeld schroefdraden dol zijn geschroeft, stukken zijn afgebroken, of hij toont een andere carb of zo, dan weet je wel hoe laat het is.
Het is nu gebeurd, dus je valt in de kosten.
Volgende keer gewoon de onderdelen bestellen en zelf monteren.
 
Rust in pieces
jan w. 50 27-1-2019 13:16 Print reply

Posts: 267
pango ik loop te lang me.
om zo'n onzin te geloofen.

ik denk dat hij slechtezin heeft.
om dat ik 15 jaar lang mijn eigen puut.
in dat ding gegooid heb.

als ik zo fout zat.
dan was de motor wel een keer vast gelopen.
of de cabrateur was dicht geslipt.

dan was ik wel uitgekakt geweest met dat ding.

ik zal hem van de week.
aan de tand voelen
 
Bc. schadebakken
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-1-2019 21:11 Print reply

Posts: 7193
Ik bedoelde dus dat de zogenaamde professionals ook best wat afbeunen. Zij gaan er van uit dat ze dat zich kunnen veroorloven...jij laat je spullen door hen repareren, dus jij weet van niets...denken ze.
 
Rust in pieces
jan w. 50 24-2-2019 18:12 Print reply

Posts: 267
Ik ben nu zelf begonnen.
Het eenigste wat ik er aan vinden kan

De hoog afstel schroef.
Loopt naar een messing (sproeier buisje).
Daar zit een knikker in.
Als ik blaas dan krijg ik er makkelijk.
Lucht door.
Als ik zuig dan sluit de knikker.
Het gat niet goed af.
Ik merk dat er nog wel wat beweging.
In zit maar niet genoeg.



 
Bc. schadebakken
jan w. 50 24-2-2019 18:18 Print reply

Posts: 267
Kan ik die knikker nog los krijgen.
Door hem een tijdje.
In de remreiniger,of cabrateur reiniger.
Te laaten weeken

Kun je hem er met hamer,drevel.
Uit slaan

 
Bc. schadebakken
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-2-2019 19:10 Print reply

Posts: 7193
De hamer is gewoonlijk geen goed idee. Misschien wat van die ragebolletjes voor het gebit proberen in combinatie met solvent of reinigers ?

 
Rust in pieces
jan w. 50 25-2-2019 20:27 Print reply

Posts: 267
Nee ik wil geen raagebol of iets scherps gebruiken.
Dadelijk zit er een schrammetje.
Op of in dat ding.
Dan word het sowieso niets.

Het laatste wat ik kan doen.
Is hem er uit timmeren.
Want dan kan ik er van alle kanten bij.

Heb ik dat ook weer eens gezien.

Of zal ik hem gewoon weer in elkaar zetten.
Een aanslingeren.
Ik vond dat die best goed liep.?

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 25-2-2019 om 20:31 uur.
 
Bc. schadebakken
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-2-2019 0:52 Print reply

Posts: 7193
Vooreen carb kan je wel WD40 gebruiken, wel er rekening mee houden dat je dat spul niet in je cilinder wil, of je haalt het er zo goed mogelijk terug uit en smeert goed na met 2T.
 
Rust in pieces
jan w. 50 26-2-2019 19:46 Print reply

Posts: 267
We 40 .Dat heb ik nog nooit.
In een cabrateur gedaan.
Kan dat ongestraft.?

Ik ga me eerst verdiepen in oplosmiddelen.
Een dan weeken .schoon blazen.
Een dat over meerdere dagen.
Of een week.
Een dan hoop ik.
Dat dat balletje meer ruimte krijgt.



 
Bc. schadebakken
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-2-2019 21:24 Print reply

Posts: 7193
Een carb heeft geen smering nodig, dus WD40 kan.
Ultrasoon kan ook, maar dat heeft niet iedereen in zijn klushok.
 
Rust in pieces
jan w. 50 27-2-2019 20:00 Print reply

Posts: 267
Wd40 heb ik in de kast staan.
Dan proberen we dat gewoon.

Ik blijf wel uitkijk houden.
Naar andere middelen.
Je kunt van allerlei spuitbusjes
Krijgen vandaag.

Ik ken wel mensen.
Die ultrasoon hebben.
Maar ik kan hun niet vragen.
Om een ei uit te broeden.













Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 27-2-2019 om 20:04 uur.
 
Bc. schadebakken
jan w. 50 2-3-2019 15:46 Print reply

Posts: 267
ik vorige week.
met een giftige kop de bosmaaier weer opgehaald.
met een plastic zakje.
met daar in de onderdelen van de cabrateur.

maandag eerst maar eens een membraan set besteld.

vandaag,de hoog een laag schroefen er uit gedraaid.
met de vinger dicht gehouden.
wd40 er in spuiten.
zo hard als ik het er in spoot.
kwam het er ook uit.
niets aan de hand dus.

de boel weer in elkaar gezet.
een vingerhoedje brandstof in het bougie gat gegooid.
3 keer trekken, een hij loopt.

ik heb er nog geen half uur aan werk gehad.


 
Bc. schadebakken

Dit topic is 1519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved