honda fryslan |
6-12-2018 8:30 |
Posts: 1914 |
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Rob777 |
6-12-2018 11:16 |
Posts: 970 |
Ok, vanwaar dan de plotselinge toename van trekkracht bij lagere toeren ?
Verder is er niks veranderd.
Voor we met die kop hebben gestoeit trok hij bijzonder matig op, nu voel ik de voorkant omhoog komen..
Ook komt de toerenteller niet meer in het rood.
Inbeelding ofzo ?
Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 6-12-2018 om 11:23 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 6-12-2018 om 11:26 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 6-12-2018 om 11:36 uur.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
honda fryslan |
6-12-2018 14:11 |
Posts: 1914 |
ben wel benieuwd naar een foto van de kop
Wat was de compressieverhouding voor het aanpassen?
wat is de compressieverhouding nu?
wat was de squish voor het aanpassen?
wat is de squish nu?
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Rob777 |
6-12-2018 17:06 |
Posts: 970 |
Compressie weet ik helaas niet.
Foto van kop volgt zodra ik uitgevogeld heb hoe die te plaatsen, of moet dat via pb ?
Door het verlagen van de compressie en de squish rand wordt de verbranding ineffiƫcienter en trager waardoor de drukopbouw tijdens de arbeidsslag vertraagd en iets meer koppel ten koste van piekvermogen opleverd...
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-12-2018 18:37 |
Posts: 6717 |
Foto plaatsen via een upload site als mijnalbum.nl of een vergelijkbare en hier de img link plaatsen (anders betaalt de beheerder van deze site zich scheel aan data opslag).
Verder kan ik het me ook moeilijk voorstellen dat het vermogen toevoegt.
Als je echt wat wil zou ik de 5 en 6 onklaar maken met een normale tandwielverhouding en de prop er uit.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Rob777 |
6-12-2018 19:24 |
Posts: 970 |
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
honda fryslan |
6-12-2018 21:07 |
Posts: 1914 |
Compressie is hoger zo te zien omdat je de kop hebt laten zakken.
Je moet je squish even meten.
Als deze te krap is gaat alles kapot.
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Rob777 |
6-12-2018 21:14 |
Posts: 970 |
Excuus trouwens als ik termen als vermogen en koppel verkeerd gebruik, zelf ben ik geen techneut, kan een cilinder vervangen etc maar dan houdt het wel op.
Het idee achter de kop bewerken komt van een vriend en constructeur van een succesvolle mini tractorpulling trekker.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
Rob777 |
6-12-2018 21:19 |
Posts: 970 |
Er is op de draaibank een kleine mm uitgehaald van vlakbij de bougie tot aan de cilinderwand.
De inhoud van de verbrandingskamer (?)is vergroot, de kop is dus niet afgevlakt.
Hetzelfde idee ongeveer als een dikkere koppaking.
Meer ruimte is minder compressie.
Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 6-12-2018 om 21:22 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 6-12-2018 om 22:14 uur.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
JB1 |
6-12-2018 21:35 |
Posts: 14881 |
Zou eerst toch even je squish gaan meten zoals Honda fryslan zegt.
Zo af en toe hebben die gekke friezen nog wel eens gelijk
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Rob777 |
6-12-2018 22:19 |
Posts: 970 |
Zal morgen eens kijken of ik zo handig ben dat ik dat voor elkaar krijg
Maar als het goed is ( en ik dat squish gebeuren goed begrijp ) zou die squish dus kleiner of minder moeten zijn toch bij meer ruimte voor het mengsel ?
Of groter juist denk ik..ben nog maar net met heel dat squish gebeuren bekend, lol
Ben er uit..duurt ff maar ik kom er wel :p
De squish is nu groter en de compressie minder.
Denk ik..
Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 6-12-2018 om 22:28 uur.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
honda fryslan |
7-12-2018 9:50 |
Posts: 1914 |
blijkbaar is de andere cilinderkop ineens de aangepast versie..
nogmaals de vraag: wat was de compressieverhouding vooraf en nu?
wat was de squish vooraf en nu?
feit blijft: minder compressie, minder vermogen bij lage toeren
met uitzondering van extreme gevallen maar omdat het in dit geval om een compleet standaard setup gaat, ga ik hier even niet vanuit.
Tip: voordat je weer een dergelijke aanpassing doet, eerst weten wat je gaat doen(theorie begrijpen zoals compressieverhouding, squish etc.), huidige waarden meten, eventueel aanpassen en nogmaals meten!
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Rob777 |
7-12-2018 10:31 |
Posts: 970 |
Nee hoor, niet 'ineens', ik gaf gelijk al aan dat de linker kop de onbewerkte kop is, dat het misschien lijkt dat de linker de bewerkte is omdat die een mooie glimmende rand heeft en de ander niet ligt niet aan mij.
En ik heb van te voren de compressie niet gemeten dus zal daar nooit een antwoord op kunnen geven.
Bij mij blijft het feit dat ik voor de bewerking op de draaibank matig optrok en na de bewerking meer dan prima.
Ook doet het er weinig toe of ik de theorie begrijp of niet, zoals eerder gezegd is dit idee en de uitwerking ervan afkomstig van iemand die heel goed weet hoe motoren werken...Zeker qua trekkracht..anders wordt je geen Nederlands kampioen..
Dat ik zelf met sommige termen niet helemaal bekend ben doet daar niks aan af.
Ik heb ook niks inhoudelijks gehoord verder op de stelling van de bedenker over koppel en compressie :
"Door het verlagen van de compressie en de squish rand wordt de verbranding ineffiƫcienter en trager waardoor de drukopbouw tijdens de arbeidsslag vertraagd en iets meer koppel ten koste van piekvermogen opleverd..."
Misschien te lastig.
In feite doet het er ook allemaal niet veel toe, mn vraag was niet of het werkt, want het werkt, mn vraag was of iemand er op lange termijn ervaring mee heeft en dat is blijkbaar niet het geval, dus zal ik daar zelf achter moeten komen.
Toch bedankt voor het meedenken en de reacties iig, ook hier heb ik weer leerzame dingen van opgestoken
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
honda fryslan |
7-12-2018 15:03 |
Posts: 1914 |
Ik ben benieuwd wie die Nederlans kampioen is. Ik kan me niet voorstellen dat deze persoon maar altijd op de gok verbrandingskamers aanpast zonder iets gemeten te hebben.
Ps. Hij zal vast meer kennis van een tweetakt hebben dan iemand die nog maar 8x Nl kampioen brommersprint geweest is.
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
JB1 |
7-12-2018 15:08 |
Posts: 14881 |
Je zei dat je verder niets hebt aangepast, dus ook niet de sproeierbezetting?
Dan bestaat dus ook de kans dat je 'per ongeluk' de motor op deze manier hebt afgesteld.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|