Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Compressie verlagen om meer vermogen onderin te krijgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 26 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69553 - Compressie verlagen om meer vermoge...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 16-12-2018 14:13 Print reply

Posts: 6139
My bad dus, maar blijf er bij dat je betere acceleratie etc komt door het verwijderen van de prop. Die begrensd ook onderin het toeren berijk al flink.

Maar hij zal niet heter worden nu, omdat je compressie lager is alleen maar minder heet. Als hij wittig begint te worden te heet.

Een 9 met dit weer heb ik zelf sws slechter ervaringen mee. Ik zou eerder een 7/8 pakken op dit verhaal.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Rob777 16-12-2018 15:34 Print reply
Posts: 118
Dat mag...ik blijf er alleen zelf bij dat het door de kop komt.
Zoals gezegd trekt hij veel beter met de bewerkte kop, ook beter dan toen er geen prop in zat.
Als het enige verschil dus de kop is lijkt het me daardoor te komen.

Waarom anders trekt hij nu zoveel beter met bewerkte kop en zonder prop dan alleen zonder prop ?

Maakt verder niet veel uit eigenlijk, ik weet/merk dat het beter rijdt zo en denkt iemand anders van niet dan vind ik dat ook best.

Dat het risico's etc geeft zou wel heel goed kunnen, daarom wil ik het zeker niemand aanraden voor het uitgebreid getest is..en komen de huidige problemen door het bewerken dan is het geen goede methode en gaan we wat anders proberen, waarschijnlijk dat groter maken van cc inhoud en poorten lager krijgen waar de Schout het over had.

Ik was sowieso van plan zowel een 7 als een 10 te proberen..kijken of daar nog verschil in zit qua motorgedrag met deze kop.

We gaan het zien
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 16-12-2018 17:28 Print reply

Posts: 6139
Motorvermogen zou niet heel veel uit mogen maken tussen de bougies. Alleen blijft een 9/10 veel kouder dan een 7/8.

In de zomer kan een 7 problemen geven door te heet te blijven en een gat in je zuiger te branden. In de winter kan een 9 problemen geven door te koud te blijven en over te slaan.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Rob777 9-2-2019 17:52 Print reply
Posts: 118
Ok..nieuwe bougie helpt niet.

Geen vermogen, in z'n vrij draait de motor prima, schiet zo naar 9000 toeren en meer, zodra ik ga rijden is er geen vermogen, kom niet boven de 30 km/h.
Vooral vanaf 7-8000 toeren begint de motor heel slecht te lopen, te stotteren en moeilijk doen en gaat niet verder dan een kleine 8000 rpm.

Onbewerkte kop zit er op.
Zuiger is nieuw.
Bougie is nieuw.
Membraan is nieuw.
Carb is nagekeken en schoongemaakt.
Cdi/bobine is nieuw.

Iemand een idee in welke richting ik nog kan zoeken ?
Ik heb geen idee meer zelf

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 9-2-2019 om 17:53 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 10-2-2019 0:14 Print reply

Posts: 6139
Heeft hij zo eerder wel mooi gelopen. Klinkt alsof hij heel arm (dat is de vrij goed toeren maken) of heel rijk (het stotteren) staat of bijna geen compressie heeft.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Rob777 10-2-2019 1:27 Print reply
Posts: 118
Met deze carb set up wel ja.

Ik vind de nieuwe zuiger wel anders dan de oude, vooral qua dikte van de zuigerveren, nieuwe zijn dunner.
En membraan maakt ook vreemd geluid als ik elektrisch start en hij niet gelijk aanslaat, een soort fluittoon ofzo.

Dit is nieuwe zuiger : https://k-parts.nl/z...QEAQYASABEgKJA_D_BwE

En membraan : https://k-parts.nl/m...g-minarelli-am6.html

Mn accu is ook niet best meer geloof ik..maar dat maakt qua dit niet uit toch ?

Ik ga morgen sowieso nog wat andere sproeiers proberen..gekke is ; bij wegrijden lijkt hij te rijk en bij iets snelheid te arm...er zit totaal geen logica in het gedrag...dit is de derde keer dit jaar dat ik er dagen mee bezig ben en er valt geen pijl op te trekken.
Zou bijna denken dat we hem helemaal verpest hebben met die bewerkte kop...maar zou niet weten hoe dan..is ook niet erg logisch.

Brommer kopen iemand ? Hij ziet er goed uit....

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 10-2-2019 om 1:38 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 10-2-2019 11:50 Print reply

Posts: 6139
Kan ook zijn dat je ergens valse lucht trekt (of olie).

Het kan maar zo zijn dat 1 van je krukas keerringen lek is (vaak door een versleten krukas lager). De linker (vliegwielkant) is meestal echt valse lucht en dus kwa symptomen echt te arm lopen. De rechter (koppelingkant) zit olie en lucht dus die kan hele vreemde dingen uit halen.

Wat is je km stand?
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Rob777 10-2-2019 12:28 Print reply
Posts: 118
Volgens teller 10.000 km maar daar geloof ik geen ... van.
Daarvoor is alles te ver heen.
Geloof wel dat de originele Metzler voorband er nog op zit, heeft nog profiel maar niet veel..gaat nog een jaar mee misschien.

Zou zo'n lek kunnen komen omdat ie op zn lazer gehad heeft door die bewerkte kop ?
Is er een manier om daar achter te komen behalve door blok uit elkaar te halen ?
Ik heb andere brommer ondertussen en deze wordt voor de verkoop...zie het aan de ene kant niet zitten het blok helemaal open te gooien..aan de andere kant scheelt het me honderden euro's als ik em zo verkoop..:s
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 10-2-2019 13:53 Print reply

Posts: 6139
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Volgens teller 10.000 km maar daar geloof ik geen ... van.
Daarvoor is alles te ver heen.
Geloof wel dat de originele Metzler voorband er nog op zit, heeft nog profiel maar niet veel..gaat nog een jaar mee misschien.

Zou zo'n lek kunnen komen omdat ie op zn lazer gehad heeft door die bewerkte kop ?
Is er een manier om daar achter te komen behalve door blok uit elkaar te halen ?
Ik heb andere brommer ondertussen en deze wordt voor de verkoop...zie het aan de ene kant niet zitten het blok helemaal open te gooien..aan de andere kant scheelt het me honderden euro's als ik em zo verkoop..:s


Het kan komen door onvakkundig afstellen en te veel mengsmering, gewoon slijtage etc etc.

Normaal gesproken raad ik een revisie aan bij ca 20 a 25K als hij gebruikt wordt door jongeren. Als er beunhazen met dit soort idee├źn in het spel zijn eerder

Edit: Achter het vliegwiel niet echt. De standaard manier van valse lucht zoeken gaat daar niet op door het draaiende vliegwiel.

Koppeling kant is redelijk makkelijk, maar wel een fijn gevoel voor nodig.
Als het blok loopt met de JUISTE hoeveelheid olie in de versnellingsbak de brommer rechtop, een tijdje helemaal naar links gekanteld en een tijdje helemaal naar rechts gekanteld laten lopen. Als daar verschil in zit is je rechter krukas keerring lek. Deze is te vervangen met het blok nog onder de brommer, MAAR doorgaans is de reden een kapot krukas lager, daarvoor moet het blok er onder weg.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 10-2-2019 om 13:56 uur.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Rob777 10-2-2019 15:41 Print reply
Posts: 118
Ik zag met het membraan vervangen olie op de krukas..best redelijk wat.
Ook rookt hij meer dan vroeger en de rook ruikt anders.
Zou best wel eens kunnen kloppen wat je zegt..

Denk dat ik het daar moet zoeken inderdaad, bedankt zo ver
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%

Dit topic is 3045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved