Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Luchtfilter pasprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69528 - Luchtfilter pasprobleem
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxhunter 3-10-2018 16:56 Print reply

Posts: 9332
je krukas keerring is niet lek? dat ie olie verbruikt...
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
BrentN 4-10-2018 12:06 Print reply
Posts: 75
Krukaskeering is niet lek, ik installeer vandaag de nieuwe membraam kleppen en het luchtfilter hopelijk werkt dat al beter, toch vind ik het raar dat sproeier 98 voor zo’n setup te groot is. En trouwens ik hoorde van dat een malossi 93cc echt wel vervroegde ontsteking nodig heeft en zelfs nog een stukje moet wegslijten zodat je een soort u krijgt op de onstekingsplaat om hem mooi te laten rijden
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-10-2018 23:16 Print reply

Posts: 8448
Zonder luchtfilter proberen hem af te stellen is toch verloren werk ?
Eerst de luchtfilter er op, dan je ontsteking gewoon normaal zetten, dan pas beginnen afstellen, dan optimaliseren bvb ontstekingstijdstip.
Kan best dat je ontsteking nu al alles dwarszit, als je er al aan hebt gezeten.
By the way, als je iemand anders zijn knutselproject overnam, zou het me niet verbazen als er een verkeerd vliegwiel op zit, of andere gekkigheden.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BrentN 5-10-2018 10:38 Print reply
Posts: 75
Ik heb nog niet aan de ontsteking gezeten en volgensmij heb ik wel het goede vliegwiel voor de mbx 80
 
BrentN 8-10-2018 9:50 Print reply
Posts: 75
Heb de luchtslang erop kunnen monteren maar heb nu wel het gevoel dat hij hierdoor iets slechter loopt, want als ik nu snel veel gas geeft dan bluuuh maar voor de powerband begint hij nog erg te stotteren dus er zit ene te grote sproeier in denk dat sproeier 90 goed is ofzo wel klein voor een 93cc lijkt me maarja. Probleem van roken is nog niet opgelost denk dat bij de revisie de keering verkeerd om ingedaan is of dat er iets anders ana de hand is, omdat er geen krukas bus in zat en dus had ik zo’n ding gekocht bij tvd parts. Misschien lekt hij door die bus?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-10-2018 6:23 Print reply

Posts: 8448
In lage toeren wel misschien te arm. Hoe staat je luchtschroef ? Hoeveel mm is je carb ? Keihin of namaak ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BrentN 9-10-2018 12:11 Print reply
Posts: 75
Luchtschroef moet wel ver worden uitgedraaid denk op 2 tot 3 slagen eruit. Mijn carburateur is een 24mm mikuni (orgineel) en die zit op zo’n schuin mikuni spruitstuk voor de 24mm (was erg moeilijk te vinden) verder zit nu woe de orginele luchtfilterbox erop met een bobotech racing luchtfilter erin ( misschien maar paar gaten maken in die deksel voor extra lucht? Brommer rookt nog steeds heel erg dus wik dat probleem ook nog oplossen.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-10-2018 22:42 Print reply

Posts: 8448
Die grote Mikuni's zijn the usual suspects. Je moet er mogelijk zelfs een andere gasnaald in stoppen. En de luchtschroef moet echt maar 1,5 slag uit.
Je weet toch dat Mikuni sproeiers en Keihin sproeiers totaal andere sproeiers gebruiken ? In getal zal een Mikuni sproeier veel groter zijn dan een Keihin.
Ik zou die carb dumpen...

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BrentN 11-10-2018 9:05 Print reply
Posts: 75
Welke carburateur zou ik dan gebruiken en ik wil veel liever dat het probleem van de rook stopt
 
BrentN 11-10-2018 9:06 Print reply
Posts: 75
Er staat een keihin Keihin PWK G070 AHHS carburateur en
Keihin PJ 28mm carburateur op marktplaats per stuk zijn ze 35 euro en samen 50 zijn die goed?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-10-2018 18:48 Print reply

Posts: 8448
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BrentN
Er staat een keihin Keihin PWK G070 AHHS carburateur en
Keihin PJ 28mm carburateur op marktplaats per stuk zijn ze 35 euro en samen 50 zijn die goed?


Voor die prijs zou ik ze alletwee nemen.
De PWK is een D slide (gasschuif).
De PJ is een oval slide. Zit op crossmotoren.

De PWK is volgens mij beter voor gebruik op de openbare weg maar PJ kan ook.

De OKO's die veel gebruikt worden zijn namaak PWK's.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BrentN 11-10-2018 19:58 Print reply
Posts: 75
Oké ik cross dus welke is het best? Ik wik namelijk niet iets kopen wat onnodig is heb namelijk niet heel veel te spenderen maar wil zo graag dat de brommer gewoon normaal doet. Ik heb een paar video’s gezien van Jennies garage en hij had een Kawasaki die ook erg rookte en dit kwam uiteindelijk ook niet door een lekke keering maar door de carburateur. Ik kan eerst even proberen om mijn 26mm mikuni te gebruiken en die even te testen kijken wat deze doet en dan even een andere uitlaat erop doen om te kijken of het de uitlaat is die is verkoold. Als het dat dan niet is weet ik het probleem niet. Ik heb wek een filmpje van de brommer met rook maar weet niet hoe je dit toevoegd
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-10-2018 20:57 Print reply

Posts: 8448
Filmpje uploaden op YouTube en dan de link hier posten.

Wat de PJ carb betreft, als je geen gas geeft, slaat de bougie vet en slaat de motor af. Dus gas geven, ook als je stil staat. Rookt uiteraard, want het is tweetakt. Lastig voor verkeerslichten en zo. Kijk maar eens op YouTube naar de start van tweetaktcrossen. Stationair draaien bestaat eigenlijk niet. Het is maar dat je het weet, als je gaat afstellen.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BrentN 11-10-2018 21:02 Print reply
Posts: 75
Oké dus kan het best voor de PWK gaan. Ik zal die video even uploaden
 
BrentN 11-10-2018 21:12 Print reply
Posts: 75

Dit topic is 5248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved