Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha TZR Rijd alleen goed met choke

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69522 - Yamaha TZR Rijd alleen goed met cho...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CHRIS-TZR 21-9-2018 15:54 Print topicpost
Posts: 9
Hallo allemaal.
Mijn TZR 50 rijdt alleen goed met choke.

Het volgende is zonder choke:
Zonder choke rijdend een hapering rond de 6500 toeren.
In de neutraal komt ik zo tot 13000 toeren. Pakt goed op
en valt goed af, zonder hapering.
Stationair zonder choke is ook prima.

Het volgende is dus met choke:
Onder de 7000 toeren trekt ie langzaam door.
Boven de 7000 gaat ie als een raket.
Heb niet het vermogen om tot in de 6de versnelling te komen.
In de 5de versnelling lopen de toeren traag op, ook
boven de 7000 toeren heeft schakelen naar de 6 geen zin.
Zodra ik naar de 6de ga bij 7000 toeren valt het vermogen terug. En moet ik weer terug naar de 5de versnelling.


Iemand hier kennis van?

50 cc
98 hoofdsproeier
yasuni uitlaat
hurric demper
carburateur schoon
luchtfilter schoon
luchtschroef 1¼ open.
Compressietest 5.1 bar.
Membraam goed.
Olie via oliepomp iets aan de hoge kant. 1:35
Brommer loopt 64 in de 5de versnelling (met choke dus)
Start direct, knopje in en meteen aan.(met of zonder choke)
Zowel koude als warme motor.
Bougie mooi bruin ondanks dat ik altijd met choke rijd.

Heb alleen nog geen valse lucht test gedaan met
remmenreiniger. Dat doe ik morgen eens.
Misschien andere suggesties wat ik kan nalopen?

BVD CHRIS-TZR



Dit bericht is gewijzigd door CHRIS-TZR op 21-9-2018 om 17:49 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-9-2018 18:53 Print reply

Posts: 6888
Uitlaat aangekoold ?
Hoeveel mm is je carb, welke Yasuni uitlaat heb je ?
Te veel olie is automatisch ook arm draaien (en kans op aankolen…)
Natuurlijk compenseert de choke het arme mengsel.
 
Rust in pieces
CHRIS-TZR 21-9-2018 19:30 Print reply
Posts: 9
Hallo pangolopalanga,

Bedankt voor je reactie.
De carb is 16 mm.
De uitlaat is een yasuni. Type weet ik niet.
Uitlaat doorgeflext en schoongemaakt.
De uitlaat zat zo vol met kool dat er nog maar een gaatje
open was van ongeveer 6 mm in het smalste gedeelte,
net voor de demper.
De uitlaat volledig schoon gebrand met een brander.
Daarna alles met schuurpapier weer mooi glad gekregen.
Daarna met co2 de naad mooi dicht gelast.
Uitlaat is nu mooi schoon van binnen.
Zat overigens geen katalysator in.
Naast de te hoge olie toevoer zat ik zelf ook te denken
dat misschien de stationair sproeier te klein is.
Uiteraard is deze ook van toepassing
op het eerste gedeelte van de gasschuif opening toch?
De hoofdsproeier is ook groter dan normaal.
Yamaha schrijft 88 voor in de werkplaats handleiding.
De uitlaat dampt ook wat meer dan een standaard 2-takt.



Dit bericht is gewijzigd door CHRIS-TZR op 21-9-2018 om 19:35 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-9-2018 20:27 Print reply

Posts: 6888
2T olieprobleem oplossen en dat zou dan wel eens alles tegelijk kunnen oplossen.

 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 21-9-2018 23:37 Print reply

Posts: 6086
Met een andere uitlaat heb je automatisch een andere sproeier nodig.

Stationair sproeier doet niet zo heel veel dus lekker zo laten. Vooral inderdaad het olie probleem aanpakken.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
CHRIS-TZR 22-9-2018 18:58 Print reply
Posts: 9
Valse lucht test gedaan. Alles oké.
Net olietank en slangen verwijderd en
carb ingang voor olie afgesloten.

Wel fijn heb daardoor nu iets meer ruimte
onder het zadel

Precies 100 ml olie op 5 liter gemixt.
Dampt wel nog maar op acceptabel niveau.

Ook de luchtschroef en stationairschroef
opnieuw afgesteld.

Zodra de regen hier niet meer met bakken
uit de lucht valt eens proefrijden.

Ben erg benieuwd.
 
CHRIS-TZR 23-9-2018 18:16 Print reply
Posts: 9
0,0 verschil qua vermogen.
In de neutraal zo hop naar de 13000 rpm.
Tijdens het rijden rond de 6500 rpm houd
de brommer in.
Toen maar weer met choke geprobeerd en ja
hoor ging weer als een raket in de toeren.
Nog steeds niet in de 6de versnelling kunnen
gaan. Maximaal 64 km/uur in de 5de versnelling. Met 7000 rpm.
Damp is wel een stuk minder.
Denk zelf dat ik de carb nog eens moeten schoonmaken.
Wat denken jullie?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-9-2018 21:15 Print reply

Posts: 6888
Heb je de demper ook ontkoold ?

 
Rust in pieces
CHRIS-TZR 23-9-2018 22:46 Print reply
Posts: 9
Zit een nieuwe demper op.
De vorige demper was ook schoon.
Heb de demper alleen vernieuwd
omdat ik de oude demper niet mooi vond.
Morgen maar weer eens de carb bekijken.
Tevens de keerring achter de ontsteking
nakijken of die niet lekt.
 
CHRIS-TZR 24-9-2018 19:11 Print reply
Posts: 9
Niks geks kunnen vinden in de carb.
Keerring ontsteking ook in orde.
Vraag me wel af waarom er bovenop het
carter een aansluiting zit voor een slangetje.
Dit zal carterontluchting zijn neem
ik aan. Maar moet dit ergens op worden
aangesloten? Kan dit de reden zijn voor
de valse lucht?
 
Aprilia RX 50 2003 24-9-2018 21:49 Print reply

Posts: 6086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CHRIS-TZR
Niks geks kunnen vinden in de carb.
Keerring ontsteking ook in orde.
Vraag me wel af waarom er bovenop het
carter een aansluiting zit voor een slangetje.
Dit zal carterontluchting zijn neem
ik aan. Maar moet dit ergens op worden
aangesloten? Kan dit de reden zijn voor
de valse lucht?


Dat is de carteronluchting, dat slangetje hoort gewoon te bungelen. Zit alleen op de versnellingsbak en heeft geen verbinding met de cilinder of krukas holte dus kan geen rede zijn van valse lucht.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
CHRIS-TZR 27-9-2018 12:14 Print reply
Posts: 9
Sproeier is 86 en niet 98.
Een oplettende collega had dit gecontroleerd.
Afhankelijk van hoe je de sproeier omdraait kun je
2 verschillende getallen lezen 98 en 86.
Een echte instinker! Nadat ik een 94er geprobeerd had
was met choke rijden overbodig.
Het niet doortrekken naar de 6de versnelling kan liggen aan
de tandwielverhouding. Morgen eens testen met een 12er voor.
Zit nu een 14er op. Ik laat weten hoe de test morgen verloopt.
 
Aprilia RX 50 2003 29-9-2018 19:08 Print reply

Posts: 6086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CHRIS-TZR
Sproeier is 86 en niet 98.
Een oplettende collega had dit gecontroleerd.
Afhankelijk van hoe je de sproeier omdraait kun je
2 verschillende getallen lezen 98 en 86.
Een echte instinker! Nadat ik een 94er geprobeerd had
was met choke rijden overbodig.
Het niet doortrekken naar de 6de versnelling kan liggen aan
de tandwielverhouding. Morgen eens testen met een 12er voor.
Zit nu een 14er op. Ik laat weten hoe de test morgen verloopt.


Een 14 is wel heel zwaar voor je setup idd (als je een std achtertandwiel hebt).
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
CHRIS-TZR 1-10-2018 14:44 Print reply
Posts: 9
12er tandwiel op gezet alles oke!
Deze topic kan gesloten worden!
Groetjes
 

Dit topic is 805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved