Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uit elkaar halen/houden AM6 blok RS50 en AM6 blok TZR; welke cilinder is origineel voor TZR.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 609 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69499 - Uit elkaar halen/houden AM6 blok RS...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 6-8-2018 14:23 Print topicpost

Posts: 5391
Hallo mensen,

Lange tijd dat ik hier online geweest ben. Ik ben het een en ander in orde aan het maken om van het spul (TZR uit 2006, RS50 uit 2000 of 2001) dat hier nog staat om het eindelijk eens te verkopen en ik loop ergens tegenaan.

De TZR heeft met 70CC airsal gereden en als mijn geheugen mij niet in de steek laat ook met 80cc Polini, maar de cylinder die volgens mij origineel van de TZR komt (staat Gilardoni 1 op) krijg ik er niet meer op...

Nu hoop ik dat iemand zo het antwoord op de volgende vragen weet:

-Weet iemand of er verschil te zien is tussen een AM6 blok van een RS50 (bouwjaar 2000 of 2001) en een Yamaha TZR (bouwjaar 2006)?

-Kan het zijn dat ik de blokken ooit verwisseld heb, dus dat het RS50 blok in de TZR zit, en de carterbegrenzing er nog in zit? Bestond die carterbegrenzing überhaupt in 2000/2001? En is die van toepassing op andere 50CC cilinders die door andere fabrikanten als origineel gemonteerd zijn?

-Heb ik het goed in herinnering dat de originele TZR cilinder de cilinder met "Gilardoni 1" op de zijkant is? Ik heb nog een andere liggen met heel groot "49CM^3" op de zijkant maar ik meen dat die van de RS50 komt. En alle andere cilinders die hier liggen zijn grotere.

Alvast bedankt
 

De Schout 7-8-2018 9:40 Print reply
Posts: 5326
Ik dacht dat een gilardoni 1 thuishoorde op het eerste model rs50. Alleen die hebben ze maar gemaakt tot '98 of '99 ofzo. In de tijd dat rs50jes nog geleverd werden met tamme cilinder en 9mm carburateur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Aprilia RX 50 2003 7-8-2018 23:47 Print reply

Posts: 6711
Intern zijn de nieuwere AM6 blokken (vanaf ca 2006) iets anders, de schakelas en wals zijn gelagerd en op de versnellingsbakassen zitten vaste shims, verder passen de bakken wel in elkaar.

Een TZR heeft wel doorgaans de andere ontsteking met 12 spoelen, terwijl de RS de standaard Ducati spoelen heeft.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mblover 8-8-2018 11:13 Print reply

Posts: 5391
Heren, bedankt. Ik heb geen zin om het blok te splitsen, maar met wat proberen wat wel en wat niet past, kijken naar de ontsteking en de info dat de gilardoni 1 op de oudere rs50 zat, ben ik er wel ongeveer uit nu
 
Aprilia RX 50 2003 8-8-2018 17:36 Print reply

Posts: 6711
De normale Ducati ontsteking heeft 4 stekkertjes, de Yamaha 1 dikke stekker. Dat is het makkelijkste.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 3602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved