Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha TZR houd in/smoort boven 7000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 603 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69496 - Yamaha TZR houd in/smoort boven 700...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gfhoihoi72 24-7-2018 20:11 Print topicpost

Posts: 66
Hallo allemaal. Ik heb een lastig probleem met mijn TZR. Ik heb laatst de uitlaat vervangen voor een Leovince X-Fight, en sinds toen doet de brommer het dus niet meer goed. Logisch, want het een en ander moet natuurlijk opnieuw afgesteld worden maar ik ben ten einde raad.

Het probleem is dus dat de brommer erg stottert tussen de 5 en 6 duizend toeren (net voor de powerband). Als ik dan daarna in de powerband kom en een beetje hard optrek tot boven de 7000 toeren houd de brommer ineens in en zakt ie in toeren zolang ik het gas vast houd. Vreemd, want stotteren is vaak een te grote sproeier en inhouden een te kleine.

Nu heb ik de sproeier al vervangen van 102 naar 112 maar dit heeft nauwelijks geholpen. Ook de gasnaald helemaal naar beneden heeft het stotteren iets minder gemaakt maar verder ook bijna geen verschil. Luchtschroef maakt ook weinig uit, heb hem nu net 1 slag open staan en daar loopt hij naar omstandigheden het beste op momenteel.

Dus heeft iemand nog enig idee wat ik verder nog zou kunnen proberen?
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-7-2018 21:21 Print reply

Posts: 8448
Ik ben geen Yamaha-kenner, maar zou het kunnen dat je de toerenbegrenzer voelt ?
Welk merk CDI heb je ? Ik geloof dat je de Moric CDI's kunt ontgrenzen door een gaatje te boren, maar check dat en informeer je goed want dit is natuurlijk compleet op eigen risico.

https://www.google.n...0.0....0.rXcHo1fHw30


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 24-7-2018 om 21:26 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
gfhoihoi72 25-7-2018 8:50 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik ben geen Yamaha-kenner, maar zou het kunnen dat je de toerenbegrenzer voelt ?
Welk merk CDI heb je ? Ik geloof dat je de Moric CDI's kunt ontgrenzen door een gaatje te boren, maar check dat en informeer je goed want dit is natuurlijk compleet op eigen risico.

https://www.google.n...0.0....0.rXcHo1fHw30


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 24-7-2018 om 21:26 uur.


Sorry, vergeten te zeggen. De brommer is al volledig ontgrensd. Wel origineel luchtfilter en carb en cilinder etc.

Dit bericht is gewijzigd door gfhoihoi72 op 25-7-2018 om 8:50 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 25-7-2018 11:34 Print reply

Posts: 6711
Die toerenbegrenzer komt pas rond het rode gebied, nog niet bij 7K.

Ik zou het eerst eens bovenin zoeken, laat die stotter voor de powerband maar even zijn.

Gasnaald naar het midden en de hoofdsproeier afstellen totdat hij bovenin met warme motor goed loopt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
marceltjeg 25-7-2018 20:45 Print reply
Posts: 4
hey, ik heb ook een tzr met dezelfde uitlaat en een soort gelijk probleem, bij mij kreeg ie juist te veel benzine, als ik voordat ie stoterde heel rustig het gas liet oplopen gebeurde het niet en liepen de toeren wat rustiger op. de x fight is nogal hoogtoerig dus je moet m goed afstellen. ik ben niet echt een expert , maar bij mij zit de powerband echt rond de 8000 toeren wel. krijgt ie wel genoeg lucht? is je filter niet vies/geblokkeerd?

oh en de toerenbegrenzer kom je echt pas tegen op de 11-13 duizen ofzoiets, ik kom nooit boven de 10000 toeren dus die toerenbegrenzer heeft geen invloed

ik merkte in het begin toen ik die uitlaat had dat ie ook heel slecht reed, maar na een aantal kilometers al stuk beter, misschien dat je demperwol in de weg zit?

Dit bericht is gewijzigd door marceltjeg op 25-7-2018 om 20:46 uur.

Dit bericht is gewijzigd door marceltjeg op 25-7-2018 om 20:47 uur.
 
gfhoihoi72 29-7-2018 21:25 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Die toerenbegrenzer komt pas rond het rode gebied, nog niet bij 7K.

Ik zou het eerst eens bovenin zoeken, laat die stotter voor de powerband maar even zijn.

Gasnaald naar het midden en de hoofdsproeier afstellen totdat hij bovenin met warme motor goed loopt.


Maar heb ik dan een grotere of kleinere sproeier nodig? Ik merk namelijk echt bijna geen verschil tussen 102 en 112. Soms lijkt het bij 112 wat beter te lopen maar ook net weer niet.

Quote:
hey, ik heb ook een tzr met dezelfde uitlaat en een soort gelijk probleem, bij mij kreeg ie juist te veel benzine, als ik voordat ie stoterde heel rustig het gas liet oplopen gebeurde het niet en liepen de toeren wat rustiger op. de x fight is nogal hoogtoerig dus je moet m goed afstellen. ik ben niet echt een expert , maar bij mij zit de powerband echt rond de 8000 toeren wel. krijgt ie wel genoeg lucht? is je filter niet vies/geblokkeerd?

oh en de toerenbegrenzer kom je echt pas tegen op de 11-13 duizen ofzoiets, ik kom nooit boven de 10000 toeren dus die toerenbegrenzer heeft geen invloed

ik merkte in het begin toen ik die uitlaat had dat ie ook heel slecht reed, maar na een aantal kilometers al stuk beter, misschien dat je demperwol in de weg zit?


Heb m'n luchtfilter inderdaad al schoongemaakt, maar heeft niks geholpen. Ik heb wel gemerkt dat het stotteren minder wordt als ik de luchtschroef helemaal dicht draai maar het inhouden wordt dan juist erger. Als ik de luchtschroef een paar slagen open draai houd ie veel minder in maar is het bijna onmogelijk voorbij de 5000 toeren te komen door het stotteren.

Verder zit er geen demperwol of iets dergelijks in de weg. En voor zover ik weet is de uitlaat ook volledig ontgrensd. Geen idee hoe je dat kan checken. Er is in ieder geval geen prop te zien.

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-7-2018 23:06 Print reply

Posts: 8448
Komt er voldoendebrandstof tot bij je sproeier ?
Check je benzinefilter als je die hebt op verstopping, of benzineslangetje niet verstopt is, of je vlotter niet stroef gaat,...
Het kan ook dat er water in je benzine zit.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
gfhoihoi72 30-7-2018 10:55 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Komt er voldoendebrandstof tot bij je sproeier ?
Check je benzinefilter als je die hebt op verstopping, of benzineslangetje niet verstopt is, of je vlotter niet stroef gaat,...
Het kan ook dat er water in je benzine zit.


Zou het ook kunnen komen door een lekke koppakking? M'n bougie had laatste namelijk wat groene aanslag. Verder stroomt de benzine er goed door en de vlotter gaat voor zover ik weet soepel. Ik ga denk ik de hele carb nog maar eens open maken en schoonmaken, want het lijkt inderdaad wel alsof ie te weinig benzine krijgt. Maar het is niet dat ie blijft hangen op 7000 toeren, hij zakt gewoon volledig terug naar 5000 als ik gas blijf geven. Heel vreemd
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-7-2018 18:45 Print reply

Posts: 8448
Natuurlijk is een lekke koppakking niet goed voor je prestaties, en moet je dat oplossen...meer nog je riskeert dat je blok in de soep loopt.
Wat er ook dikwijls genegeerd wordt : als je een grote, brede jongen bent, is zo'n brommer al snel niet krachtig genoeg meer...Heb je al eens geprobeerd in alle versnellingen hoog in toeren te gaan schakelen...met wat geluk zit je steeds goed diep in je powerband.
Maak je geen illusies...zelfs met een 250 cc tweetakt racer moet je zo rijden om wat pret te hebben.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
gfhoihoi72 31-7-2018 21:54 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Natuurlijk is een lekke koppakking niet goed voor je prestaties, en moet je dat oplossen...meer nog je riskeert dat je blok in de soep loopt.
Wat er ook dikwijls genegeerd wordt : als je een grote, brede jongen bent, is zo'n brommer al snel niet krachtig genoeg meer...Heb je al eens geprobeerd in alle versnellingen hoog in toeren te gaan schakelen...met wat geluk zit je steeds goed diep in je powerband.
Maak je geen illusies...zelfs met een 250 cc tweetakt racer moet je zo rijden om wat pret te hebben.


Hahah groot en breed ben ik nou niet bepaald. 65KG moet die brommer toch met gemak aankunnen. Heb er met m'n vorige uitlaat ook nog nooit problemen mee gehad, is pas sinds de nieuwe uitlaat.

Vanaf de 3e versnelling wordt het inhouden en stotteren wel erger dan in de eerste 2 vernellingen. Maar in alle versnellingen is het wel te merken.

Wat ik wel ontdekt heb is dat hij nauwelijks stottert en inhoud als de motor koud is. Pas na een minuutje ofzo begint ie dat te doen.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 31-7-2018 23:20 Print reply

Posts: 8448
Als hij koud is, reageert hij dan goed of slecht op de choke ?
Als hij daar goed op reageert, moet je sproeier nog groter.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
DikkeDrieWieler 12-8-2018 23:54 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Als hij koud is, reageert hij dan goed of slecht op de choke ?
Als hij daar goed op reageert, moet je sproeier nog groter.


Onzin, koude motor heeft juist meer benzine nodig. Als hij dan slecht met koude motor en choke loopt verzuipt hij juist. Dan gaat een maatje groter natuurlijk niet helpen.

Een brommer loopt nu eenmaal kudt op de choke aangezien je hem er op moet starten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gfhoihoi72
[...]


Hahah groot en breed ben ik nou niet bepaald. 65KG moet die brommer toch met gemak aankunnen. Heb er met m'n vorige uitlaat ook nog nooit problemen mee gehad, is pas sinds de nieuwe uitlaat.

Vanaf de 3e versnelling wordt het inhouden en stotteren wel erger dan in de eerste 2 vernellingen. Maar in alle versnellingen is het wel te merken.

Wat ik wel ontdekt heb is dat hij nauwelijks stottert en inhoud als de motor koud is. Pas na een minuutje ofzo begint ie dat te doen.


Brommer staat veelste rijk. Te arm merk je niet (alleen uitvallen wellicht) maar jij hebt echt een stotter. Controleer of je gasnaald wel op neutraal staat. Een vriend van me had het zelfde geintje en die stotterde voor en in de powerband. Ps welke maat Haj je der in?
 

Dit topic is 3420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved