Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha TZR50 te warm.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 60 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69494 - Yamaha TZR50 te warm.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1767 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DikkeDrieWieler 18-7-2018 11:08 Print topicpost
Posts: 8
Hai hoi,

Het is behoorlijk heet deze afgelopen dagen. Toch tour ik veel met vrienden. Echter heb ik gister gehad dat mijn temperatuur lampje ging branden. Ik ben direct gestopt en had een heat gun mee. Die gaf 100 graden op de radiator aan en 110 graden op het blok. Hier schrok ik nogal van aangezien ik hierna het vergeleken heb met een vriend die op een Beta RR rijd (Ook AM6, precies zelfde blok). Die werd hooguit 70 graden op de radiator en 77 op het heetste punt van de cillinder. Nu rijd ik dus begrensd. Is dit dan het probleem dat hij zo warm wordt? Heb koelvloeistof al ververst en goed doorgespoeld (Veel corrossie, water was bruin). dit zag je ook in de slangen terug.

Mijn vraag, is het normaal voor een TZR met prop dat hij zo knoep heet wordt? Brommer is ontgrensd door vorige eigenaar en nu dus begrensd met prop (1 bij uitlaat poort en 1 aan het uiteinde van de demper). Mijn vrienden rijden allemaal ongrensd en die jagen en doen met dit weer en blijft toch een stuk koeler.
 

JB1 18-7-2018 13:50 Print reply

Posts: 14833
Haal die aan het einde van je demper er uit, ga desnoods een sproeiermaat hoger om meer te koelen.

Niet meer gaan smeren!
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 18-7-2018 14:54 Print reply

Posts: 6086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Haal die aan het einde van je demper er uit, ga desnoods een sproeiermaat hoger om meer te koelen.

Niet meer gaan smeren!


Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten, NOOIT bij de eindemper begrenzen!
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
DikkeDrieWieler 18-7-2018 17:27 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Haal die aan het einde van je demper er uit, ga desnoods een sproeiermaat hoger om meer te koelen.

Niet meer gaan smeren!


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten, NOOIT bij de eindemper begrenzen!


Ahaha dan kan hij zijn gassen niet goed kwijt en wordt hij mokertje warm of niet? Dan ga ik dus ook NOOIT meer naar die zaak toe want die raadde het me zelfs aan. Voortaan alles zelf maar doen toch is die zaak het beste aangeboden hier in Enschede. Anyway,ik haal het busje deruit. Hoe begrens je een brommer dan optimaal? Alleen een busje bij het begin van de uitlaat (dus tegen de uitlaat poort als het waren)? Want volgensmij zit er ook een busje net na de uitlaat bocht.

Edit: Propje achter deruit, loopt al iets beter en niet harder! Zat er dus mooi voor Jan met de korte achternaam in. Anyway Radiator is nu 90-96 graden (90 onder, 96 boven). Cillinderkop 110 graden en cillinder zelf 80. Van radiator naar blok 50 en van blok naar radiator 70-80.

Dit bericht is gewijzigd door DikkeDrieWieler op 18-7-2018 om 18:51 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 18-7-2018 22:45 Print reply

Posts: 6086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DikkeDrieWieler
[...]


[...]


Ahaha dan kan hij zijn gassen niet goed kwijt en wordt hij mokertje warm of niet? Dan ga ik dus ook NOOIT meer naar die zaak toe want die raadde het me zelfs aan. Voortaan alles zelf maar doen toch is die zaak het beste aangeboden hier in Enschede. Anyway,ik haal het busje deruit. Hoe begrens je een brommer dan optimaal? Alleen een busje bij het begin van de uitlaat (dus tegen de uitlaat poort als het waren)? Want volgensmij zit er ook een busje net na de uitlaat bocht.

Edit: Propje achter deruit, loopt al iets beter en niet harder! Zat er dus mooi voor Jan met de korte achternaam in. Anyway Radiator is nu 90-96 graden (90 onder, 96 boven). Cillinderkop 110 graden en cillinder zelf 80. Van radiator naar blok 50 en van blok naar radiator 70-80.

Dit bericht is gewijzigd door DikkeDrieWieler op 18-7-2018 om 18:51 uur.


Klinkt opzich niet heel slecht zo.

Koelwater thermostaat gaat pas open bij 70 graden dus het zal altijd iets warmer zijn. Rond de 80 is dus wel prima.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-7-2018 22:59 Print reply

Posts: 6888
Een restrictie bij je uitlaat, ongelooflijk zeg.
Ik zou dan ook maar de bougiekleur eens checken, een goed afgestelde en onderhouden motor wordt niet warm. Check ook de hittegraad van je bougie.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 18-7-2018 om 23:01 uur.
 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 19-7-2018 0:19 Print reply

Posts: 6086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Een restrictie bij je uitlaat, ongelooflijk zeg.
Ik zou dan ook maar de bougiekleur eens checken, een goed afgestelde en onderhouden motor wordt niet warm. Check ook de hittegraad van je bougie.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 18-7-2018 om 23:01 uur.


Ze hebben tegenwoordig allemaal een prop aan het begin van de uitlaat, die geeft normaal geen problemen.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-7-2018 0:48 Print reply

Posts: 6888
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Ze hebben tegenwoordig allemaal een prop aan het begin van de uitlaat, die geeft normaal geen problemen.


Die bij het begin is inderdaad een hele normale prop, maar die achteraan bij de demper niet.

Bij de demper wil je enkel nog geluid dempen, en dat doe je niet met een prop.

Bij viertakten wordt er wel eens een extra spark arrester gemonteerd origineel...maar dat is ook grotendeels onzin.
 
Rust in pieces
DikkeDrieWieler 19-7-2018 10:51 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Een restrictie bij je uitlaat, ongelooflijk zeg.
Ik zou dan ook maar de bougiekleur eens checken, een goed afgestelde en onderhouden motor wordt niet warm. Check ook de hittegraad van je bougie.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 18-7-2018 om 23:01 uur.


Bougie klopt volgens het onderhoud boekje en was bruin met iets zwart, hittegraad 9 sproeier 90. (Brommer wordt heel warm en gaat stotteren omdat hij te veel krijgt dit heb ik pas op een lange afstand). Koelvloeistof was wel bruin van de corrosie / roest.

Dit bericht is gewijzigd door DikkeDrieWieler op 19-7-2018 om 10:52 uur.
 
DikkeDrieWieler 28-7-2018 9:37 Print reply
Posts: 8
Anyway, heb er nu sproeier 88 in ipv 90 en hi stottert niet meet. Nieuwe kop pakking want die was verrot. Thermostaat en water pomp werken. Echter haalde ik gister nog ruim 90-101 graden op de radiator en 110 op mijn cillinder. Vriend van me Reed mee met z'n beta die ook AM6 heeft en die was maar 70 graden op blok en radiator terwijl hij echt stevig door jaagt in toeren. Enig idee ik ben echt radeloos. Ben inmiddels al 300 euro lichter aangezien de zaak het probleem niet kan vinden. Mij leek aangezien er veel corrosie is dat wellicht de radiator deels verstopt zit en zijn warmte slecht kwijt kan? Of kom het echt door die ene prop bij de uitlaat ingang (bij cillinder poort).
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-7-2018 18:39 Print reply

Posts: 6888
Gokken, zoeken...hier wat inspiratie :
- Krukaslagers op
- Thermostaat opent zeg je...ook gekeken op welke temperatuur ?
- waterpomp werking ? Misschien testen met een elektrische pomp of dat het probleem oplost ?
- radiator verstopping zoals je zei
- genoeg koelwater en goed ontlucht ?
 
Rust in pieces
DikkeDrieWieler 13-8-2018 0:02 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Gokken, zoeken...hier wat inspiratie :
- Krukaslagers op
- Thermostaat opent zeg je...ook gekeken op welke temperatuur ?
- waterpomp werking ? Misschien testen met een elektrische pomp of dat het probleem oplost ?
- radiator verstopping zoals je zei
- genoeg koelwater en goed ontlucht ?


Krukas lagers lijkt me wat vroeg voor 9700km. Thermostaat opent idd maar wanneer weet ik niet (Zaak zei dat hij goed was) hier ga ik later nog even naar kijken. Water pomp houd ik ook nog in mn hoofd. Radiator verstopping kan achteraf niet want dan zouden bepaalde delen veel kouder moeten blijven. Ontluchten ga ik nog ff checken! Zal het even laten weten. Brommer houdt het nu op zich goed uit met al die bulten hier in Valkenburg (Ben op vakantie) ook met de warme dagen en iemand achterop. Heb 1x gehad dat het lampje ging branden toen ik net thuis kwam en hem weg zette.

Daarnaast zag ik het vlotter bakje iets zweten dus thuis maar weer alles na gaan op Evt valselucht al lijkt me dit sterk aangezien hij stottert voor de powerband als hij goed warm is.

 
Aprilia RX 50 2003 15-8-2018 16:17 Print reply

Posts: 6086
Mwa kan hoor, als je te rijk smeert (of je pompje) kunnen de krukas lagers bij 5000 al wel op zijn.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
JB1 16-8-2018 12:19 Print reply

Posts: 14833
Smeer je zelf of met de oliepomp?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
DikkeDrieWieler 2-9-2018 8:22 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Smeer je zelf of met de oliepomp?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Mwa kan hoor, als je te rijk smeert (of je pompje) kunnen de krukas lagers bij 5000 al wel op zijn.


Ik smeer met olie pompje.

Thermostaat is er al een tijdje uit. Dit heeft geen verschil gemaakt. Koeling blijkt In orde nu het volgende probleem waar ik achter ben gekomen. De Bougie is spier wit. Het rare vind ik dat hij stottert voor de powerband met grotere sproeier. En met choke komt hij al helemaal niet in de powerband. Wat kan dit zijn? De brommer loopt perfect echter dat hij warm nog stottert en het blok zelf ook veelste heet wordt. Inlaat te groot? Aangezien er een prop in zit? Heb spruitstuk en carb en blok al gecheckt met rem reiniger.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-9-2018 9:52 Print reply

Posts: 6888
Je brommer krijgt geen smering. In dit geval denk ik niet dat het aan de afstelling ligt, want je zegt dat hij stottert.
Ik zou het probleem in het tweetaktoliecircuit gaan zoeken. Is er nog olie in, geen kabelbreuk, pompje nog goed enz.
Het kan dat je al schade hebt waardoor je permanent vermogen kwijt bent.

 
Rust in pieces

Dit topic is 1767 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved