Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Te kleine uitlaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 59 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69488 - Te kleine uitlaat?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BrentN 5-7-2018 19:15 Print topicpost
Posts: 61
Hallo, ik heb een honda mtx sh met een mbx 80cc volgensmij zit er nog de orginele uitlaat op, dus ik wil een 80cc uitlaat halen. Ik heb er nu dus de standaard uitlaat op en hij liep met een imitatie carb 26mm(liep niet helemaal mooi bij volgas) maar daar heb ik al vervanging voor. Maar hij kiep dus met een 26mm carb twv 15-52 70km/h maar trok aardig. Zou het veel verschil maken als ik een zelfbouw 80cc uitlaat van een mtx 80 r (maar DNA is de voorkocht dikker gemaakt) veel verschil zijn?
 

JB1 6-7-2018 19:26 Print reply

Posts: 14833
Je kan beter een kleiner achtertandwiel monteren, dan loopt ie al een aardig stuk harder. Iets van 44/46 is prima voor een Honda-M
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BrentN 14-7-2018 13:32 Print reply
Posts: 61
Het is voor de cross dus ik wil dat die snel optrekt, ik heb er ene op marktplaats gevonden En dat is een zelfbouw uitlaat was eersten 80cc orgi en ze hebben daar een dikkere voorkocht op gemaakt. Ik denk dat ik sta maar is ga proberen
 
De Schout 17-7-2018 23:31 Print reply
Posts: 5286
Houd er rekening mee dan een originele mbx80 cilinder ook gewoon langzaam is. Er is wel iets leuks van te maken, maar standaard is zo'n ding niet al te snel.
 
tune tweak fiddle bang bummer
JB1 18-7-2018 13:57 Print reply

Posts: 14833
Als je wilt dat hij harder gaat met deze tandwielverhouding moet je meer toeren gaan draaien, of je moet er een kleine tandwiel achterop gooien.
Met een dikkere bocht kan het blok meer toeren gaan draaien, het is geen garantie.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BrentN 18-7-2018 19:13 Print reply
Posts: 61
Ik denk dat het sowieso winst gaat opleveren als je met een 80cc cilinder rijd en een 50cc uitlaat heb. Ook heeft die uitlaat een dikkere voorbocht en is de uitlaat gewoon veel groter. Ook heb ik trouwens een ns1 cilinder. Verder maakt mij niet echt de topsnelheid uit ik hoop gewoon sta hij nu nog harder wegtrekt want het is een crosbrommer
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-7-2018 22:50 Print reply

Posts: 6888
Ja natuurlijk moet je geen 50cc uitlaat op een 80cc cilinder zetten.
Maar waarom koop je geen 80cc uitlaat, in plaats van een omgelaste uitlaat...grote kans dat je meer problemen binnenhaalt ? Een uitlaat wordt berekend met poorttimingen, je kan niet zomaar halve uitlaten aan mekaar beginnen lassen.
Zelf deed ik altijd de uitlaatpoort iets omhoog, een grotere carb en een tuning uitlaat.
En als crossbrommer...de kosten die je doet...is het dan al niet leuker direct je geld te spenderen aan een standaard 125cc, die gaan wel lekker zonder problemen.
Als leerproject wel leuk, maar als je het op bf vraagt zullen de antwoorden altijd wel een bepaalde richting uitgaan, wat dan ook weer het leren dempt.

 
Rust in pieces
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-7-2018 22:54 Print reply

Posts: 6888
Oh ja, als ik me niet vergis heeft een MTX80 een kortere eerste versnelling, als je op je MBX blok ook nog eens met een klein achtertandwiel gaat werken, gaat je brommer een pak minder goed trekken dan een MTX80. Je moet ergens beslissen of je snel wilt of koppel wilt. Je wil toch niet over de crossbaan of het veld tegen 120 km/h met dat ding ?
 
Rust in pieces

Dit topic is 1384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved